Vandkølet 70cc cyl. kit til FS1

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Vandkølet 70cc cyl. kit til FS1

Indlæg af Nikolaj Y »

Hej hvordan har du gjort med vandkøleren? Er der ekspansionsbeholder på? :)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Leo P
Junior knallert
Indlæg: 71
Tilmeldt: tors 27. okt 2016 02:39
Kontakt:

Re: Vandkølet 70cc cyl. kit til FS1

Indlæg af Leo P »

Nej det er ikke nødvendig,det er en køler fra en Derbi Senda og den har en trykfjeder i låget så skulle den lukke lidt væske ud er det ikke verdens undergang.Syndes ikke rigtig man kan sætte en beholder nogle steder og den skal jo sidder over køleren ellers dur det ikke.
Men har ikke oplevet den er blevet så varm den har lukket noget væske i nu og den motor har fået tæsk hele tiden for holde den oppe i de omd.der skal til for den kan trække
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Vandkølet 70cc cyl. kit til FS1

Indlæg af Nikolaj Y »

Okay? Det lyder jo fornuftigt :) jeg har nemlig en køler fra en 125dt, hvor der også er trykfjeder i låget - så jeg vil prøve at køre uden beholder, som dig, og så se hvad der sker!
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Vandkølet 70cc cyl. kit til FS1

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Leo P skrev:Omsider fik jeg testet min lavpris tuning af i dag .tjek video
..
Hvad skete der med denne video, Leo?
Brugeravatar
Leo P
Junior knallert
Indlæg: 71
Tilmeldt: tors 27. okt 2016 02:39
Kontakt:

Re: Vandkølet 70cc cyl. kit til FS1

Indlæg af Leo P »

Yamahafs1haslev skrev:
Leo P skrev:Omsider fik jeg testet min lavpris tuning af i dag .tjek video
..
Hvad skete der med denne video, Leo?
Jeg fjernede den da billedet formatet vendte forkert så man så billedet på siden. :(
kommer en anden om ikke så længe.Skal lige ha skiftet membranen ud så tar jeg testen om igen :teeth2
kim96v4
Junior knallert
Indlæg: 72
Tilmeldt: man 31. mar 2014 21:02
Kontakt:

Re: Vandkølet 70cc cyl. kit til FS1

Indlæg af kim96v4 »

jeg går faktisk og roder med et projekt der ligner meget dit, dog har jeg lavet indsugningen oven på motoren, lige bag cylinderen så jeg ikke er begrænset af hverken plads eller en latterlig lille membran, derudover har jeg en stage6 R/T racing cylinder liggende, og nå ja, så en 5 trinsgearkasse
vedr kromtap med længere slaglængde, så har jeg luret lidt på en stage 6 krumtap med 44mm slaglængde til piaggio nrg, og som jeg ser det, så er det faktisk kun akselenderne der skal ændres på for at kunne passe i en fs1 motor, kombineret med en polini big evolution med 52mm boring, også til piaggio, så har du 94cc at gøre godt med, så begynder det at blive sjovt.
krumtappen fås i øvrigt med både 85 og 90 mm plejestang, Yamaha fs1 har 85mm plejestang std.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Vandkølet 70cc cyl. kit til FS1

Indlæg af kreidlerhansen »

*84mm plejlstang er std. længde.
*5-trins gearkasser har få været ret heldige med.

HVOR stærkt har man EGENTLIG lyst til at køre på en knallert?

0:-)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kim96v4
Junior knallert
Indlæg: 72
Tilmeldt: man 31. mar 2014 21:02
Kontakt:

Re: Vandkølet 70cc cyl. kit til FS1

Indlæg af kim96v4 »

Det er nok mere et spørgsmål om HVOR hurtigt jeg kan få den til at køre.....

Og det vil tiden vise

Er der iøvrigt nogen udsigt til at du lægger videoen op igen?
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: Vandkølet 70cc cyl. kit til FS1

Indlæg af wolfe »

man kan sikkert bygge om, men kan det holde?
Jeg synes man skal bygge om og bruge den! alle de maskiner der bliver bygget med vandkølet cylinder osv osv køre jo kun lige op og ned af vejen. det synes jeg personligt ikke er sjovt.

og vil man bygge om så sæt en am6 motor på, den kan holde og er sjov :)
Tim C
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Vandkølet 70cc cyl. kit til FS1

Indlæg af kreidlerhansen »

kim96v4 skrev:Det er nok mere et spørgsmål om HVOR hurtigt jeg kan få den til at køre.....

Og det vil tiden vise

Er der iøvrigt nogen udsigt til at du lægger videoen op igen?
Der er ingen fornuftig, øvre grænse...

94ccm med den helt perfekte, samlede opsætning, har potentiale for 25-30HK. Det betyder, man kan runde 150-160km/t uden kæmpe problemer, andet end r*vhullet snapper efter skjorten.

Derfor mit spørgsmål.

Knallertmotorerne med potentiale for 150km/t eller mere er forlængst bygget i Kreidler-land. (Youtube: kreidler big boss race)

Jeg kan godt forstå, man vil prøve disse ombygninger; jeg har selv haft "diverse i støbeskeen". Jeg har nu droppet eller redefinerer alle de større projekter, fordi det ærligt talt er enkelt at bolte noget vildere end original på motoren og køre alt for stærkt til, hvad både stel og bremser kan bære.
Istedet for at sigte efter 15HK+, går jeg nu efter en stabil motor med større slagvolumen, men med samme max omdrejningstal som den originale a.k.a. originalt udseende uden ulemperne fra 50ccm (for langsom til moderne trafik).

Bemærk, jeg forsøger ikke at tale projekterne ned endsige virke belærende. Jeg er bare nysgerrig efter, hvad slutmålet er.
Der er mange detaljer at tage hensyn til, lige fra koblingens størrelse til springet mellem gearene og bremseevnen.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kim96v4
Junior knallert
Indlæg: 72
Tilmeldt: man 31. mar 2014 21:02
Kontakt:

Re: Vandkølet 70cc cyl. kit til FS1

Indlæg af kim96v4 »

jeg gør det udelukkende fordi jeg kan, og så er det skide sjovt at bygge, min bliver dog ikke med 44mm slaglængde og 52mm boring, men jeg synes nu det er meget sjovt med en ordentlig indsugning oven på motoren, og så igen, bare fordi jeg kan

jeg har ingen planer om at køre 150+ km/t, der er en grund til jeg ikke har motorcykel, det er af hensyn til mig, det dør jeg nemlig af, min 250ccm Suzuki er også solgt, det vil også gå galt.

koblingen bliver noget sammenbixet fra en DT 125, der er 8 plader i, så det er løst, dernæst skærer jeg 2 oliekjolde over og svejser sammen, så får jeg rundt 30 mm mere plads til kobling, det var i øvrigt også en mulighed for at kunne få mere plads til karburator på den oprindelige placering, så er der mere plads i længden.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Vandkølet 70cc cyl. kit til FS1

Indlæg af kreidlerhansen »

Ah, så der bliver plads til en HEL karburator? :P

Jeg skal lige feje for egen dør, da jeg trods alt har et Kreidler-projekt undervejs med membran, 47,6mm boring og 44mm slaglængde. Dog har jeg valgt at indgå et kompromis på udstødningsfronten, så den IKKE bliver et omdrejningsmonster og istedet kommer til at se (næsten) original ud.

Erfaringsmæssigt vil jeg påstå, at 9-10HK er en rigtig fin max-ydelse til andet end "blærerøvskørsel". FS1 skal så helst op på 70ccm, før så høj ydelse kan bruges på gaden, uden den bliver træls.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Vandkølet 70cc cyl. kit til FS1

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Jesper, skal vi aldrig se nogle billeder af den? (hvad sker der egentlig med din 6 gears motor?)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Vandkølet 70cc cyl. kit til FS1

Indlæg af kreidlerhansen »

Yamahafs1haslev skrev:Jesper, skal vi aldrig se nogle billeder af den? (hvad sker der egentlig med din 6 gears motor?)
Der er intet sket. Jeg skraber sammen til en krumtap, mens jeg venter på at få samlet den gule, igen.

6g ligger i venteposition. Enten bliver den solgt eller til en fast 50ccm backup-motor, når jeg engang får slået mine uoriginale opsætninger ihjel.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Tuning"