Ny udstødning

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
Brugeravatar
kalbaek
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 28. nov 2011 14:48
Kontakt:

Ny udstødning

Indlæg af kalbaek »

Hej.

Hvad kan i anbefale af udstødning til denne opsætning.

16mm karb
16mm indsug
43mm cylinder
14:43 tands

Der sidder pt en replica af en original, som jeg fik fra Holland, men jeg synes det virker som om den hæmmer motoren. Den tager egentlig fint gassen og accelererer både op af bakke og ligeud, men når den når 50-55 bliver den træt og kan ikke komme op i omdrejninger. Opsætningen burde jo nemt kunne trække den højere op.

Dum som jeg er, havde jeg for år tilbage smidt en luhao 5,3 udstødning ud, fordi den var blevet noget grim. Jeg tænker at der skal noget i den stil til.
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Ny udstødning

Indlæg af 12V »

Jeg har kørt med en lign opsætning med en kopi udstødning af den originale. Det er som du selv er inde på en begrænsning.
Jeg kørte med en 40 mm 2,9 HK cylinder og den ramte en mur ved 50 kmt.
Den fik et skråtskåret luhac på og så endte den med at køre mellem 65-70 efter lidt yderlige justeringer.
Jeg mener udstødning i sig selv gav 10-15 kmt alene.
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Ny udstødning

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Jeg tror der noget helt galt med cylinderens sammenspil med udstødningen.
Til sammenligning har jeg på min Røde Hest med en 41mm kopi F5B cylinder, 10mm karburator og med plumb, 11T og en ubegrænset FS1 udstødning dvs. uden dens trælse begrænser rør, klaret 52 km/t.
Cylinderen var kun ændret på udstødningsporten: filet ca. 1mm opad. Jeg har måske bare været heldig.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Ny udstødning

Indlæg af Kim B S »

Hej Kenneth.
Med hensyn til hastighed og trækkraft har jeg god erfaring med 5,3 og YB1 udstødning, de giver tæt på samme ydelse, men YB1 udstødningen larmer mindre og er lavet i en noget flottere kvalitet. Den har også særskildt forrør lige som det lovlige, så man ikke risikere at udstødningen revner forand beslaget, som 5,3 udstødningen kan gøre. Ulæmpen ved YB1 udstødningen er så at prisen svare til den noget bedre kvalitet. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Ny udstødning

Indlæg af Jensmc »

Og så skal der en anden kickstarter på, da den ellers vil skrabe på udst.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
kalbaek
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 28. nov 2011 14:48
Kontakt:

Re: Ny udstødning

Indlæg af kalbaek »

YB1. Det kigger jeg efter. Den kører fint nok nu, men der er meget mere kraft i motoren, og det er da synd det ikke bliver brugt ;)

Sendt fra min HTC One M9 med Tapatalk
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Besvar

Tilbage til "Tuning"