Vis din indsugningsplade frem

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert
Indlæg: 488
Tilmeldt: tirs 26. apr 2016 21:09
Kontakt:

Re: Vis din indsugningsplade frem

Indlæg af Yamahafs1haslev »

Det der er smurt på kreidlerens udstødning er udstødningstætnings masse og er mellem potten og afgangsrøret pr. KreidlerHansens råd - det virker fint og holder tæt.
Afgangsrøret er iøvrigt et forsøg på at lave en expansions potte med en trinvis progressiv diffuser der starter med et Ø24 stykke, så et Ø28 og så et Ø32 og endeligt et Ø35 rørstykke. Pottens reflektor (inverse konus) mangler og er en simpel perforeret reflektor plade som denne potte er leveret med efterfulgt af en "stinger" i form af et simpelt foldet rør.
Vedhæftede filer
1431707113431.jpg
1431707113431.jpg (458.62 KiB) Vist 3185 gange
1431707214024.jpg
1431707214024.jpg (367.99 KiB) Vist 3185 gange
1431707732000.jpg
1431707732000.jpg (527.97 KiB) Vist 3185 gange
1440091839291.jpg
1440091839291.jpg (508.76 KiB) Vist 3185 gange
1436378644492.jpg
1436378644492.jpg (559.81 KiB) Vist 3185 gange
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Vis din indsugningsplade frem

Indlæg af kreidlerhansen »

Se! Knud er ligesom mig; Han kan heller ikke holde sig til emnet, hawhawhaw!
:hihi

Den må alligevel tænde godt i høje omdrejninger med så kort et forrør!


Bosal's tætningspasta er retti' godt. Let at påføre og hærder ganske hurtigt, når det får noget varme. Det minder om beton, dog med knap så voldsom vedhæftning. Jeg har flere gange erstattet udstødningspakninger helt med det stads, og det har fungeret fint.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Tuning"