Ubetinget den mest enkle metode, hvis man ser bort fra snyd, såsom at skrive mere effekt i papirerne, end den har ab fabrik.juhl-drengen skrev:er løsningen ikke "bare" et FS80SE stel med papirer fra Tyskland? bygget som en fs1 hvis stellet alligevel er ens?
fs80se på fs1
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: fs80se på fs1
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: fs80se på fs1
Hej
Vi kan jo svælge os i regler og paragraffer, men helt ærligt, så tror jeg altså ikke at der er den store risiko ved at skifte mellem de to motorer. Måske hvis man kører galt, men hey! - hvem gør det?
Reglerne er i øvrigt udmærket forklaret her: http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=1947435
/Steen
Vi kan jo svælge os i regler og paragraffer, men helt ærligt, så tror jeg altså ikke at der er den store risiko ved at skifte mellem de to motorer. Måske hvis man kører galt, men hey! - hvem gør det?
Reglerne er i øvrigt udmærket forklaret her: http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=1947435
/Steen
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: fs80se på fs1
det er vel også den mest lovlige måde at gøre det på?kreidlerhansen skrev:Ubetinget den mest enkle metode, hvis man ser bort fra snyd, såsom at skrive mere effekt i papirerne, end den har ab fabrik.juhl-drengen skrev:er løsningen ikke "bare" et FS80SE stel med papirer fra Tyskland? bygget som en fs1 hvis stellet alligevel er ens?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: fs80se på fs1
der står ingen ting på min registerringsattest omkring kw det felt er bare tomt. men tager også chancen og køre med den motor, tror chancen for mr. betjent kender til fs1 motorcykel udgaven er meget lille!
Tim C
Re: fs80se på fs1
om du skifter motoren til en 80cc eller montere krumtap med længere slag og anden cylinder i original motor er lige ulovligt!
så man er kriminel lige meget hvad man gør
så man er kriminel lige meget hvad man gør
Tim C
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: fs80se på fs1
Snarere den eneste!juhl-drengen skrev:
det er vel også den mest lovlige måde at gøre det på?
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: fs80se på fs1
så fik jeg lavet lidt mere på min fs1 mc
bestilte gaskabel ved benny med splitter så oliepumpen kunne bruges, viste sig så og være 5mm for kort på alle kabler
kørte i biltema og købte nye inderkabler og lavede min egne inderkabler med ender af sølvloddetråd, virkelig godt resultat
udstødningen er lavet færdig og smidt på, nok ikke den, den skal køre med for kickstarter er ubruglig!
nyt sideskjold med oliebeholder er monteret, nye brændstof slanger til benzin og olie, som ikke er stive lækkert!
gummiet over karburator er lidt anderledes end på normal fs1 da det er skruet fast, så der er et "blik" over gummiet som jeg har søgt efter med lys og lygte men uden held. nu jeg så gået i gang med og lave et selv af tynd alu plade, det jo snart 1-3 så man må så småt begynde og køre
i mellem tiden er cd50'en kommet over i hjørnet, hjælper ikke noget jeg har 2 maskiner der ikke køre
bestilte gaskabel ved benny med splitter så oliepumpen kunne bruges, viste sig så og være 5mm for kort på alle kabler
kørte i biltema og købte nye inderkabler og lavede min egne inderkabler med ender af sølvloddetråd, virkelig godt resultat
udstødningen er lavet færdig og smidt på, nok ikke den, den skal køre med for kickstarter er ubruglig!
nyt sideskjold med oliebeholder er monteret, nye brændstof slanger til benzin og olie, som ikke er stive lækkert!
gummiet over karburator er lidt anderledes end på normal fs1 da det er skruet fast, så der er et "blik" over gummiet som jeg har søgt efter med lys og lygte men uden held. nu jeg så gået i gang med og lave et selv af tynd alu plade, det jo snart 1-3 så man må så småt begynde og køre
i mellem tiden er cd50'en kommet over i hjørnet, hjælper ikke noget jeg har 2 maskiner der ikke køre
- Vedhæftede filer
-
- DSC_0615.JPG (432.29 KiB) Vist 12038 gange
-
- DSC_0616.JPG (490.75 KiB) Vist 12038 gange
-
- DSC_0617.JPG (481.08 KiB) Vist 12038 gange
-
- DSC_0618.JPG (387.93 KiB) Vist 12038 gange
-
- DSC_0619.JPG (341.37 KiB) Vist 12038 gange
Tim C
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: fs80se på fs1
FED!
Blæselampe på potten ved kickstarteren og klap den en (eller 20 gange) med en hammer, indtil kickstarteren går fri.
Ydelsen kan gå begge veje med den slags fusk, og motoren har trods alt mere pondus end en typisk FS1-motor, så forskellen kommer du næppe til at savne.
Blæselampe på potten ved kickstarteren og klap den en (eller 20 gange) med en hammer, indtil kickstarteren går fri.
Ydelsen kan gå begge veje med den slags fusk, og motoren har trods alt mere pondus end en typisk FS1-motor, så forskellen kommer du næppe til at savne.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: fs80se på fs1
den har en virkelig god lyd den potte!
har kun prøvet en kort tur uden dæksel på, så karburatorlyden overdøver den lidt
den er lavet justerbar ved forrøret så der er lidt og justere på, synes nemlig da jeg var ude og køre den har virkelig godt træk men når man vil trække den ud i max stopper den ret pludseligt? ved godt der er flere ting der spiller ind der, drejeventilen, kørte uden karburator dæksel, potte design, karburator justering.
tændrøret var sort efter køreturen, men køre også med olie i benzinen + olieblanderen
har kun prøvet en kort tur uden dæksel på, så karburatorlyden overdøver den lidt
den er lavet justerbar ved forrøret så der er lidt og justere på, synes nemlig da jeg var ude og køre den har virkelig godt træk men når man vil trække den ud i max stopper den ret pludseligt? ved godt der er flere ting der spiller ind der, drejeventilen, kørte uden karburator dæksel, potte design, karburator justering.
tændrøret var sort efter køreturen, men køre også med olie i benzinen + olieblanderen
Tim C
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: fs80se på fs1
Der er vel ikke plads til at skubbe den længere frem? Hvis du er tilfreds med bundtræk og mellemområde, er der således ikke grund til yderligere justering. 10-20mm kan ikke rigtig mærkes, alligevel.
Hvis der er sug nok i potten, kan det være en for lille hoveddyse, der laver den ballade. En for stor dyse kan det også være. Når potten er effektiv nok, finder jeg det svært at vurdere mellem "ok" og "for stor dyse".
Drejeventilen skal vist være groft astmatisk for at forårsage den slags numre.
En grundig rens af karburatoren og på med dækslet vil sikkert afsløre det nærmere.
For meget fortænding kan helt klart være synderen! 1mm før top som udgangspunkt.
Hvis der er sug nok i potten, kan det være en for lille hoveddyse, der laver den ballade. En for stor dyse kan det også være. Når potten er effektiv nok, finder jeg det svært at vurdere mellem "ok" og "for stor dyse".
Drejeventilen skal vist være groft astmatisk for at forårsage den slags numre.
En grundig rens af karburatoren og på med dækslet vil sikkert afsløre det nærmere.
For meget fortænding kan helt klart være synderen! 1mm før top som udgangspunkt.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: fs80se på fs1
når det er tilladt og køre igen (forsikring) tager jeg den på arbejde og får tjek på tænding, da den var justeret til 1mm før top på gammel motor, men denne her motor har jeg fået lavet en anden ankerplade, dog ud fra den oprindelige. men det skal ikke rykkes ret meget før det ikke er 1mm før top mere.
en anden ting siger man ikke det er 1mm før top ved 4000 omdrejninger? synes jeg og have læst et sted?
en 3. ting, ved ikke meget om drejeventil styret indsugning men antal grader åbning på drejeskiven, beregnes det efter porttiderne? og hvad har du af erfaring med det jesper? er der noget og hente ? eller ændre man bare på træk eller topfart?
en anden ting siger man ikke det er 1mm før top ved 4000 omdrejninger? synes jeg og have læst et sted?
en 3. ting, ved ikke meget om drejeventil styret indsugning men antal grader åbning på drejeskiven, beregnes det efter porttiderne? og hvad har du af erfaring med det jesper? er der noget og hente ? eller ændre man bare på træk eller topfart?
Tim C
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: fs80se på fs1
Well... 15-18 grader ved peak effekt. Hvis der er tændingsavance, så kompenserer man for dette.
Reelt er det en god idé at tjekke med tændingspistol, uanset hvordan man trimmer tændingstidspunkt, ellers.
Jeg har læst en del op på teorien omkring drejeventil, men jeg har ingen praktisk erfaring.
Et godt udgangspunkt siger "åben 140 grader før top og luk 30 grader efter top".
Det giver 170 graders åbningstiming, hvilket er ret mildt.
Personligt havde jeg lagt ud med 150/40, men jeg er også en vildbasse med hang til at kalde 5.000rpm for tomgang...
Reelt er det en god idé at tjekke med tændingspistol, uanset hvordan man trimmer tændingstidspunkt, ellers.
Jeg har læst en del op på teorien omkring drejeventil, men jeg har ingen praktisk erfaring.
Et godt udgangspunkt siger "åben 140 grader før top og luk 30 grader efter top".
Det giver 170 graders åbningstiming, hvilket er ret mildt.
Personligt havde jeg lagt ud med 150/40, men jeg er også en vildbasse med hang til at kalde 5.000rpm for tomgang...
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: fs80se på fs1
fik lave lidt mere på en ellers stille og regnfuld lørdag!
fredag eftermiddag var jeg ude og fylde træpiller på, og fik kigget hen til fs1'eren og tænkte hey der er noget helt galt med det baghjul!? det sad mega skævt?
så jeg måle og skruede og hev og flåede, kunne simpelhen ikke finde ud af hvor problemet lå, alle mål var som de skulle være
så jeg kørte op til benny mr fs1 og købte nye bøsninger til baghjulet, da mine så ret hjemmelavet ud ( tak til benny for hurtig hjælp )
nu de så monteret og det hjalp, nu synes jeg det ser ud som om hjulet sidder lige i stellet. MEN hvis man kigger på støddæmperne så sidder den ene fint og lige og den anden sidder meget skævt! var begyndt og tænke skæv bagsvinger. men da jeg sad og kløede mig i håret fik jeg set, justeringen af støddæmperen vendte rigtigt på den dæmper som sad pænt, og den anden som sad skævt vendte justeringen ind mod hjulet? aha af med dæmper og vende 180grader og vupti så spiller det hele
tænk en gang at synet kan snyde os så meget
et par nye bøsninger og vende en støddæmper rigtigt så sidder det fint.
når fik også lavet lidt på motoren, en gang frisk olie og karburator dækslet kom på og gummi over karburator med hjemme lavet blik
tror jeg laver hullet firkantet i blikket i stedetfor eller ser det fint ud til man kan køre rundt med det?
fredag eftermiddag var jeg ude og fylde træpiller på, og fik kigget hen til fs1'eren og tænkte hey der er noget helt galt med det baghjul!? det sad mega skævt?
så jeg måle og skruede og hev og flåede, kunne simpelhen ikke finde ud af hvor problemet lå, alle mål var som de skulle være
så jeg kørte op til benny mr fs1 og købte nye bøsninger til baghjulet, da mine så ret hjemmelavet ud ( tak til benny for hurtig hjælp )
nu de så monteret og det hjalp, nu synes jeg det ser ud som om hjulet sidder lige i stellet. MEN hvis man kigger på støddæmperne så sidder den ene fint og lige og den anden sidder meget skævt! var begyndt og tænke skæv bagsvinger. men da jeg sad og kløede mig i håret fik jeg set, justeringen af støddæmperen vendte rigtigt på den dæmper som sad pænt, og den anden som sad skævt vendte justeringen ind mod hjulet? aha af med dæmper og vende 180grader og vupti så spiller det hele
tænk en gang at synet kan snyde os så meget
et par nye bøsninger og vende en støddæmper rigtigt så sidder det fint.
når fik også lavet lidt på motoren, en gang frisk olie og karburator dækslet kom på og gummi over karburator med hjemme lavet blik
tror jeg laver hullet firkantet i blikket i stedetfor eller ser det fint ud til man kan køre rundt med det?
- Vedhæftede filer
-
- DSC_0622.JPG (424.29 KiB) Vist 11956 gange
-
- DSC_0623.JPG (436.95 KiB) Vist 11956 gange
-
- DSC_0624.JPG (428.04 KiB) Vist 11956 gange
Tim C
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: fs80se på fs1
Det skrider fremad og sæsonen nærmer sig ganske rigtigt!
Vedr. pladen og gummiet, så synes jeg, den er fin, som den er. Det er en af de dehaljer, du altid kan pille ved, hvis du skulle havne i en situation, hvor der ikke er andet at lave.
Er det i grunden bevidst, at udstødningen sidder så langt ude? Jeg tænker på, om der sidder "noget" i vejen for at trække den tættere på stellet. Det er lidt af en tyksak, den potte dér, så det skulle ikke undre mig.
Vedr. pladen og gummiet, så synes jeg, den er fin, som den er. Det er en af de dehaljer, du altid kan pille ved, hvis du skulle havne i en situation, hvor der ikke er andet at lave.
Er det i grunden bevidst, at udstødningen sidder så langt ude? Jeg tænker på, om der sidder "noget" i vejen for at trække den tættere på stellet. Det er lidt af en tyksak, den potte dér, så det skulle ikke undre mig.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: fs80se på fs1
du har ret jesper, mener det er her 1-3 der må køres igen, og kan snart ikke vente mere! sådan en efter middag med sol og lidt varme kunne man godt køre en lille tur
og nej udstødningen kan faktisk godt komme længere ind, men som du selv siger den er ret tyk på midten, kunne være jeg skulle sigte efter og få den længere ind og evt lidt tilbage, og slag med en hammer så jeg kan bruge kickstarter
og nej udstødningen kan faktisk godt komme længere ind, men som du selv siger den er ret tyk på midten, kunne være jeg skulle sigte efter og få den længere ind og evt lidt tilbage, og slag med en hammer så jeg kan bruge kickstarter
Tim C
Re: fs80se på fs1
efter jeg fik sat karburator skjold på, lavet "luftfilter" delen færdig, måtte jeg sande den kunne bruge ny kobling
fandt hurtig ud af koblingen fra rd80 passede over i, da jeg kun kunne finde kobling sæt uden fjedre til min motor. dele kom hjem og det spillede bare!
mit næste problem var pakninger, til olie pumpe, koblingsdæksel osv. de var ikke til og støve op nogle steder, og kun nogle af pakningerne fra normal drejeventil motor passede.
jeg søgte på ebay.com efter et pakningssæt uden held også. men gik så på den tyske ebay og fandt faktisk et originalt pakningssæt, så hurtigt i kurv med det det eneste sted jeg har kunne finde noget som passede! heldigt nok.
og alt er samlet og prøvekørt, nu må det godt holde op med og sne! det sku for koldt
og til jesper, udstødningen er kommet længere ind nu
fandt hurtig ud af koblingen fra rd80 passede over i, da jeg kun kunne finde kobling sæt uden fjedre til min motor. dele kom hjem og det spillede bare!
mit næste problem var pakninger, til olie pumpe, koblingsdæksel osv. de var ikke til og støve op nogle steder, og kun nogle af pakningerne fra normal drejeventil motor passede.
jeg søgte på ebay.com efter et pakningssæt uden held også. men gik så på den tyske ebay og fandt faktisk et originalt pakningssæt, så hurtigt i kurv med det det eneste sted jeg har kunne finde noget som passede! heldigt nok.
og alt er samlet og prøvekørt, nu må det godt holde op med og sne! det sku for koldt
og til jesper, udstødningen er kommet længere ind nu
- Vedhæftede filer
-
- DSC_0625.JPG (404.44 KiB) Vist 11852 gange
-
- DSC_0627.JPG (433.21 KiB) Vist 11852 gange
-
- DSC_0628.JPG (439.18 KiB) Vist 11852 gange
Tim C
Re: fs80se på fs1
efter en hurtig køretur i sne og regnvejrs pausen i dag, og ikke for mange tæv da jeg jo ikke ved om motor er dyset rigtigt ind osv osv
køre den ca 90 på flad vej i 4 gear
det nu ikke så tosset, havde ikke de store forventninger, da jeg ikke vidste hvad jeg havde med og gøre
karburator og olie pumpe er blevet renset nye pakninger og grundjusteret.
pumpen virker, da den i hvert fald suger olien
køre den ca 90 på flad vej i 4 gear
det nu ikke så tosset, havde ikke de store forventninger, da jeg ikke vidste hvad jeg havde med og gøre
karburator og olie pumpe er blevet renset nye pakninger og grundjusteret.
pumpen virker, da den i hvert fald suger olien
Tim C
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: fs80se på fs1
Fedt! Alt fra konsekvente 90km/t og opefter er en sejr!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: fs80se på fs1
Tror jeg vil prøve med en tand mere på baghjulet, fordi for den skal køre 4 ud, skal der et vindpust, eller lille bakke til. Og det vildt irriterende og skulle i 3. For og komme over bakke!
En anden ting, min udstødning er så stor jeg ikke kan bruge kickstarteren overhovedet,
Tror jeg prøver med en oplagt med 32mm forrør som er std og ser hvordan den køre.
En anden ting, min udstødning er så stor jeg ikke kan bruge kickstarteren overhovedet,
Tror jeg prøver med en oplagt med 32mm forrør som er std og ser hvordan den køre.
Tim C