fs80se på fs1

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: fs80se på fs1

Indlæg af wolfe »

den måling jeg lavede, er som du beskriver jesper. af med toppen og smøre et tyndt lag fedt rundt i stemplet. godt nok fyldte jeg kun op til tændrørs hullet.
så skal jeg have fyldt lidt materiale i topstykket og en tur i drejebænken. :)
Tim C
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: fs80se på fs1

Indlæg af kreidlerhansen »

De 6,88ml skal så være inkl. det som er "gemt" i squishafstanden.

Husk på, at tændrøret også rager lidt ind i forbrændingskammeret; det skal også modregnes.

Jeg synes, du skal prøve at fylde helt op til kanten af tændrørshullet og få luret den samlede volumen fra gevind til og med elektrode.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: fs80se på fs1

Indlæg af wolfe »

så skete der lidt i yamaha hulen igen

har fået lavet mit topstykke lidt om, er godt nok ikke blevet som jeg håbede på, tror vi misforstod hinanden :whew så topstykke er stort set som inden start, nu hedder den 11ml forbrændingskammer på samlet motor med fedt omkring stempel frem for 12 før, og squish afstand på 1 mm lige ud, frem for 1.2 mm ca før. synes dog ikke det er det helt vilde jeg kunne mærke forskel, stort set kun oppe omkring overdrejning i 4 gear, nu trækker den nemmere mit "over gear"
Fik desværre ikke taget nogle billeder i farten

men vi ikke slut endnu, drejeventilen har været ude :rocks
ville se om der var lidt og hente der. std hedder den 120/40. Lavede så dreje ventilen til 140/60, da som jeg har forstået ved længere lukke tid giver mere effekt i toppen, men giver afkald på bundtræk, og jeg har massere af bundtræk! vil have vildskab! :lol:
Fik taget lidt billeder her, drejeventil pladen fik jeg filet lidt i også, så i stedetfor rundt hul blev det samme "form" som drejeventilen. ville godt lave samme hul i blokken, men så skal der renoveres motor! så det må vente :hihi
hullet i drejeventil pladen hvor karburatoren skrues på er 16mm inv. dia. og 23mm udv. fræste den op til 17mm og lavede indsugningsforløbet konisk. karburatoren er 16mm målt vandret, og det er max da gasspjældet er 16mm, dog målt lodret måler den 24 mm, så derfor tænkte jeg der var plads til lidt mere brændstof. :roll:

samlede det hele igen, og lod den køre varm i tomgang og ud og køre lidt stille, den virkede til og være mere frisk og bedre træk i mellemområdet og op efter, bunden er det samme moment som en okse :!:

nu jeg så rendt ind i et nyt problem :(n) OMDREJNINGS BEGRÆNSER :shutup
det en standart yamaha jog cdi tænding med cdi er er bygget på, og vil tro der er et max på omdrejninger på den standart cdi, men hold nu fast den køre godt, trækker helt fra bunden, har lidt et dødt punkt før overdrejning, men på flad vej kommer den nemt over og fortsætter til den møder begrænser i 4 gear ved 90 km/t.

har lidt billeder af drejeventil historien, dog ikke bearbejdet drejeventil og samling :hihi
Vedhæftede filer
20170716_215323.jpg
20170716_215323.jpg (770.43 KiB) Vist 3272 gange
20170716_215330.jpg
20170716_215330.jpg (618.87 KiB) Vist 3272 gange
20170716_215342.jpg
20170716_215342.jpg (631.96 KiB) Vist 3272 gange
20170716_221243.jpg
20170716_221243.jpg (731.94 KiB) Vist 3272 gange
20170716_222518.jpg
20170716_222518.jpg (640.82 KiB) Vist 3272 gange
Tim C
Besvar

Tilbage til "Tuning"