Mc motor med kort minarelli cylinder
: søn 29. nov 2015 11:41
som nogle godt ved skete der en maskinefejl på mit andet projekt med lodret minarelli cylinder, og meget modificeret blok. det betyder den bliver lagt på hylden til bedre tider.
ny blok er skaffet, den skal lige have rep. lidt gevind og pindblot hullerne skal rykkes en anelse, og der skal ligges lidt alu på ved pakfladen til cylinderbunden. så bliver skyllekanalerne også lavet større så de passer til cylinderen, det kommer næsten til og ligne det andet projekt, bortset fra jeg beholder membranen i siden og "YAM" dækslet bliver skåret i stykker så der er plads til stor karburator og større membran.
lidt dele er allerede på plads, og nye skaffet. det kommer aldrig til og ligne en yamaha motor, og det skal det heller ikke, den bliver bygget til sjov og videnskab
var så heldig min lærlig havde lidt dele fra sin scooter tid!
så der kommer r-setup 47.6 cylinder tror den er for vild til mit projekt, den har utrolig vilde kanaler. det en start til og se om det fungere, så kan man altid søge mod noget vandkølet efter
har min 21mm phbg dellorto, men har også skaffet en mikuni 24mm som jeg overvejer
udstødningen er en knæk fra lærlingen som er blevet rettet ud, der står intet på den og den mangler lige og få lavet et forrør før den passer på, men den larmer ikke ret meget i forhold til det udstødning du kan få til en fs1!
og så satser jeg på det er jt1 krumtappen som skal i, synes det så øv og have købt den og ikke kunne bruge den. så gør forsøget, men kan heldigvis få kort minarelli cylinder som er beregnet til længere slaglængde, den ene hedder til 44mm slag så det kan ikke være helt skævt.
har taget lidt billeder, og der kommer flere som tingene skrider frem. håber i har mod på og læse om mit projekt, og følge lidt med.
ris og ros er velkommen, derfor det ligges ud på dette forum og tuningstosser
ny blok er skaffet, den skal lige have rep. lidt gevind og pindblot hullerne skal rykkes en anelse, og der skal ligges lidt alu på ved pakfladen til cylinderbunden. så bliver skyllekanalerne også lavet større så de passer til cylinderen, det kommer næsten til og ligne det andet projekt, bortset fra jeg beholder membranen i siden og "YAM" dækslet bliver skåret i stykker så der er plads til stor karburator og større membran.
lidt dele er allerede på plads, og nye skaffet. det kommer aldrig til og ligne en yamaha motor, og det skal det heller ikke, den bliver bygget til sjov og videnskab
var så heldig min lærlig havde lidt dele fra sin scooter tid!
så der kommer r-setup 47.6 cylinder tror den er for vild til mit projekt, den har utrolig vilde kanaler. det en start til og se om det fungere, så kan man altid søge mod noget vandkølet efter
har min 21mm phbg dellorto, men har også skaffet en mikuni 24mm som jeg overvejer
udstødningen er en knæk fra lærlingen som er blevet rettet ud, der står intet på den og den mangler lige og få lavet et forrør før den passer på, men den larmer ikke ret meget i forhold til det udstødning du kan få til en fs1!
og så satser jeg på det er jt1 krumtappen som skal i, synes det så øv og have købt den og ikke kunne bruge den. så gør forsøget, men kan heldigvis få kort minarelli cylinder som er beregnet til længere slaglængde, den ene hedder til 44mm slag så det kan ikke være helt skævt.
har taget lidt billeder, og der kommer flere som tingene skrider frem. håber i har mod på og læse om mit projekt, og følge lidt med.
ris og ros er velkommen, derfor det ligges ud på dette forum og tuningstosser