Mc motor med kort minarelli cylinder

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Mc motor med kort minarelli cylinder

Indlæg af wolfe »

som nogle godt ved skete der en maskinefejl på mit andet projekt med lodret minarelli cylinder, og meget modificeret blok. det betyder den bliver lagt på hylden til bedre tider.


ny blok er skaffet, den skal lige have rep. lidt gevind og pindblot hullerne skal rykkes en anelse, og der skal ligges lidt alu på ved pakfladen til cylinderbunden. så bliver skyllekanalerne også lavet større så de passer til cylinderen, det kommer næsten til og ligne det andet projekt, bortset fra jeg beholder membranen i siden og "YAM" dækslet bliver skåret i stykker så der er plads til stor karburator og større membran.

lidt dele er allerede på plads, og nye skaffet. det kommer aldrig til og ligne en yamaha motor, og det skal det heller ikke, den bliver bygget til sjov og videnskab :teeth2

var så heldig min lærlig havde lidt dele fra sin scooter tid!

så der kommer r-setup 47.6 cylinder tror den er for vild til mit projekt, den har utrolig vilde kanaler. det en start til og se om det fungere, så kan man altid søge mod noget vandkølet efter :shutup :teeth2

har min 21mm phbg dellorto, men har også skaffet en mikuni 24mm som jeg overvejer

udstødningen er en knæk fra lærlingen som er blevet rettet ud, der står intet på den og den mangler lige og få lavet et forrør før den passer på, men den larmer ikke ret meget i forhold til det udstødning du kan få til en fs1!

og så satser jeg på det er jt1 krumtappen som skal i, synes det så øv og have købt den og ikke kunne bruge den. så gør forsøget, men kan heldigvis få kort minarelli cylinder som er beregnet til længere slaglængde, den ene hedder til 44mm slag så det kan ikke være helt skævt.

har taget lidt billeder, og der kommer flere som tingene skrider frem. håber i har mod på og læse om mit projekt, og følge lidt med.

ris og ros er velkommen, derfor det ligges ud på dette forum og tuningstosser :rocks
Vedhæftede filer
DSC_0519.jpg
DSC_0519.jpg (510.69 KiB) Vist 9781 gange
DSC_0520.jpg
DSC_0520.jpg (495.63 KiB) Vist 9781 gange
DSC_0521.jpg
DSC_0521.jpg (500.03 KiB) Vist 9781 gange
DSC_0522.jpg
DSC_0522.jpg (503.19 KiB) Vist 9781 gange
DSC_0523.jpg
DSC_0523.jpg (511.13 KiB) Vist 9781 gange
DSC_0524.jpg
DSC_0524.jpg (511.16 KiB) Vist 9781 gange
DSC_0526.jpg
DSC_0526.jpg (506.12 KiB) Vist 9781 gange
DSC_0527.jpg
DSC_0527.jpg (499.24 KiB) Vist 9781 gange
DSC_0543.jpg
DSC_0543.jpg (497.38 KiB) Vist 9781 gange
DSC_0544.jpg
DSC_0544.jpg (509.38 KiB) Vist 9781 gange
DSC_0545.jpg
DSC_0545.jpg (503.61 KiB) Vist 9781 gange
DSC_0547.jpg
DSC_0547.jpg (509.82 KiB) Vist 9781 gange
Tim C
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: Mc motor med kort minarelli cylinder

Indlæg af wolfe »

fik forresten 4-5 forskellige topstykker med, de har alle forskellige squishband og forbrændingskammer, har smidt billeder op af de 2 r-setup topstykker.
Tim C
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: Mc motor med kort minarelli cylinder

Indlæg af wolfe »

beklager mikuni karburatoren vender på hovedet, det så benzinen kan rende ud :teeth2
Tim C
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Mc motor med kort minarelli cylinder

Indlæg af juhl-drengen »

Brug det røde! :P det er racing top stykket med o rings pakning og det grønne er et mildere sportstopstykke :D

Btw ang. Dellortoen, hvis du har et ekstra forstøverrør liggende så sig gerne til :D
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: Mc motor med kort minarelli cylinder

Indlæg af wolfe »

cylinderen er også rød juhl, men kun hvor der står r-setup, og mener og kunne huske 2 delt udstødningsport betyder det er en racing cylinder.

og ang phbg karburatoren så der ingen dele, har kun et hav a dyser :)
Tim C
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Mc motor med kort minarelli cylinder

Indlæg af Kai »

Fedt projekt :(y) Lad os få noget mere af den slags :teeth2
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3458
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Mc motor med kort minarelli cylinder

Indlæg af 12V »

Den er meget hidsig den røde R-Setup. Har en bekendt der smider over 20 HK på baghjulet af hans sprint scooter, den har været dks hurtigste flere år i AC klassen.
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: Mc motor med kort minarelli cylinder

Indlæg af wolfe »

carsten det kommer min ikke til :teeth2

men hvis den kommer til og køre godt, kunne jeg godt tænke mig et vandkølet sport cylinder kit. men lad os nu se :)

og dejligt der er nogle der gider følge min til tider syge projekter/ ideer !
Tim C
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Mc motor med kort minarelli cylinder

Indlæg af juhl-drengen »

og dejligt der er nogle der gider følge min til tider syge projekter/ ideer !
Det kan du tro det er! vi elsker syge projekter, ligemeget om det er knallerter, biler, motorcykler eller noget helt andet jo vildere jo sejere/sjovere!

Og kan du så komme i gang med godterne Pollemus! :rocks

[youtube][/youtube]
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Mc motor med kort minarelli cylinder

Indlæg af kreidlerhansen »

Det bliver (også) godt at følge med i. :)

Der er næsten ingen øvre grænse for ydelsen, hvis man bygger om til scooter-cylinder - stellet siger fra, før ydelsen ikke kan blive højere!
Ejerne af plasticraketter skulle bare vide, hvor privilegeret, de egentlig er. :-P

Hvis jeg var dig, blev JT1-krumtappen gemt til "noget andet", såsom en opbygning med en 43mm F5B eller noget i den dur. Enhver scootercylinder med 47mm+ boring vil levere masser af ydelse, selv med std. slaglængde. Desuden har de typisk relativt høje skyllekanaler, og det kan blive noget bæ ift. længere slag.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: Mc motor med kort minarelli cylinder

Indlæg af wolfe »

den tanke har også strejfet mig jesper! nok også lidt derfor den blev smidt på hyllen med den nuværende motor da kanalerne passede ret dårligt i forhold til den standart.

må hellere se og komme i gang, motoren laver ikke sig selv :teeth2
Tim C
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Mc motor med kort minarelli cylinder

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg er 100% overbevist om, at en ~43mm F5B-cylinder med JT1-krumtap er "den perfekte" opsætning ift. at hente max ydelse med originalt look samt bevare FS1'ens ultra-milde karakteristik. Jeg ved ikke, hvordan Yamahas oprindelige cylinder til JT1-tappen er indrettet, men den er jo nok et oplagt bud, også.
Bevares, portene skal optimeres (ikke hæves), ligesom et topstykke bør indrettes nogenlunde rigtigt.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Tuning"