Forbrædings kammer og squish

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Forbrædings kammer og squish

Indlæg af kreidlerhansen »

Hvor brede er portene, egentlig?

Hovedskyllekanalerne kan gøres bredere med en skæreskive til Dremel (og en rolig hånd!) og de to, små kanaler i midten kan hæves med en diamantslibestift til Dremel, også.
Det gør absolut ingen skade, at de alle åbner samtidigt.

Ved en borinh på 45mm eller derover, kan udstødningskanalen snildt bære at være 28mm bred.
I min kommende 44mm sigter jeg efter 31mm, men med en lav kanal... og seks-otte skyllekanaler. Måske ti.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
jesper
Stor knallert
Indlæg: 141
Tilmeldt: man 11. aug 2008 23:53
Kontakt:

Re: Forbrædings kammer og squish

Indlæg af jesper »

Min tænding står med tændingspistol 1,4mm før top i tomgang, og 5-8000 omd. ca. mellem 1.0 til 0.5mm før top..!?

Har lige prøvet kørt igen og den køre fint.. Men kunne godt tænke mig at gå en tand yderlig ned i dyse størelse da den tøver en smule på vej op i gennem omdrejninger med en 180 dyse og ikke med en 170.. men må nok vente til der er flere km kørt i den cylinder, og så tænker jeg en 170 dyse og tilbage til 1mm fortænding og måske et stort 3E8 topstykke på..

Hansen: hvad gør du hvis cylinderen har kørt som min, og du gerne vil slibe yderligere på kanalerne som du skriver..tænker på skarpe kanter og porte bag efter!? skal den så hones igen? og vi starter forfra med tilkørsel..?? eller hvad gør du ??

Jeg skal på et tidspunkt i gang med et nyt 46 og et 47mm sæt og der vil jeg lave alle porte og opsæt 100% som vi har snakket om :-)

Jesper Høyer
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Forbrædings kammer og squish

Indlæg af kreidlerhansen »

0,5mm hører til ved ~12.000rpm, så hvis din tænding flytter så meget på tændingstidspunktet, kan du godt give den lidt ekstra fortænding.


Jeg pløjer i kanalen og lægger en ~0,5mm affasning hele vejen rundt med en diamantslibestift. Dernæst får overfladen omkring kanalen en tur med vådslibepapir (korn 600) og WD40.
Cylinderen vaskes, tørres og stempel med ringe skubbes igennem. Hvis det slet ingen modstand er omkring kanalerne, får den sin sædvanlige opvarmning og FULD gas.
Medmindre den tikker/klikker voldsomt, selvfølgelig. Den umiskendelige lyd af en ring, som griber en skarp kant, er ubehagelig!


Det er umiddelbart betryggende, hvis du føler, den kan tåle at gå lidt ned i dyse. Så burde tilkørslen være vel overstået. Omvendt kan din beskrivelse også bevidne sen tænding, så altså... suk... totaktere! :-)

Forkert tændingstidspunkt og lille dyse laver hul i stemplet eller giver klemmere.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Tuning"