Racer Stempel
: lør 26. sep 2015 17:46
Jeg er gået fra en opsætning, af en 40 mm standard F5b Cylinder, med standard stempel, 16 mm plade og 16 mm karburator, med en 160 dyse, og et 5,3 A rør. Og der gik den godt og fik en blanding der lige var til pas.
Nu har jeg så været ved at pille lidt, jeg har nu følgende opsætning. En 257 cylinder filet i udstødnings porten, med målet 26 mm fra top cyl til top port, og monteret et 40,5 mm L ring stempel med booster huller, indsugning er der ikke forandret ved, men jeg har i stedet monteret et Luhac skråtskåret rør. Dyse str er uforandret, og nu kan den kun starte med chocker selv om motoren kun lige er nået at blive kold, og det siger mig at måske er den 160 dyse for lille nu, jeg har dyserne 170, 180, 190 ,200, mon ikke at den trænger til en omdysning efter min nye opsætning. Hvad siger jeres erfaringer jer, hvor langt mon jeg skal gå op i str.
Nu har jeg så været ved at pille lidt, jeg har nu følgende opsætning. En 257 cylinder filet i udstødnings porten, med målet 26 mm fra top cyl til top port, og monteret et 40,5 mm L ring stempel med booster huller, indsugning er der ikke forandret ved, men jeg har i stedet monteret et Luhac skråtskåret rør. Dyse str er uforandret, og nu kan den kun starte med chocker selv om motoren kun lige er nået at blive kold, og det siger mig at måske er den 160 dyse for lille nu, jeg har dyserne 170, 180, 190 ,200, mon ikke at den trænger til en omdysning efter min nye opsætning. Hvad siger jeres erfaringer jer, hvor langt mon jeg skal gå op i str.