12,8 hk indstillings problem

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Mike J
Stor knallert
Indlæg: 199
Tilmeldt: man 19. jan 2009 18:40
Kontakt:

12,8 hk indstillings problem

Indlægaf Mike J » lør 5. jul 2014 16:16

Hej allesammen

Nu er det efter hånden meget lang tid siden at jeg har været aktiv her inde, men nu har jeg finder min gamle yamaha frem

Jeg har opsætningen

12,8 hk cylinder og topstykke
12,8 hk boss udstødning
16 mm mikuni karburator
16 mm indsugning

Problemet er at jeg kan ikke rigtig få den til at tage omdrejninger når jeg sætter den i gear og vil køre

Tror problemet ligger i plantinerne, tænker de ikke åbner nok
Og så er jeg i tvivl om hvor stor dysse der ca skal i.

Håber i kan hjælpe mig lidt på rette spor :D

Mvh Mike
Mvh
Mike

Yamaha Fs1 DX Special (1978)

Yamaha Fs1 DX original (1978 Far's)

Yamaha Fs1 DX Special hverdag's (1977 under opbygning)

Yamaha Fs1 DX Original (1976 lille bror's under opbygning)

Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49

Re: 12,8 hk indstillings problem

Indlægaf Knud » lør 5. jul 2014 21:38

Dyse: mindst 180 rens karburatoren tjek /skift platiner tjek kompression:af ned cylinder og stempel pil stempel ringene af lig cylinderen i hånden så den slutter tæt lad stempel dumpe ned den skal falde blidt så er der stadig rimelig kompression
tjek pakdåser ved krumtap skift cylinder pakninger og rens udstødning i kaustisk soda og stil tænding så den tænder 1mm før top hvis muligt ( det er det hvis du bruger et original platin sæt) og tjek kondensator og tændspole Thassan's er helt ubrugelig ; med dette tjek skal den virke
:mrgreen:

JesperRK
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: tors 28. nov 2013 21:16

Re: 12,8 hk indstillings problem

Indlægaf JesperRK » man 7. jul 2014 13:33

jeg har samme opsætning som dig bortset fra indspladen min er 18mm.

min dyse er 220
og alle pakdåser er nye

min får nok lige benzin nok, men hellere det end for lidt :-)
Yamaha FS1 DX. ikke original ikke lovlig men satme godt skruet sammen uden storm p løsninger. og nr match :-)

leverandørliste:
Au2parts Randers. lejer, pakning og div (http://pti.eu/da/produkter/kugle-rullelejer/)

Mike J
Stor knallert
Indlæg: 199
Tilmeldt: man 19. jan 2009 18:40
Kontakt:

Re: 12,8 hk indstillings problem

Indlægaf Mike J » tirs 22. jul 2014 08:39

JesperRK skrev:jeg har samme opsætning som dig bortset fra indspladen min er 18mm.

min dyse er 220
og alle pakdåser er nye

min får nok lige benzin nok, men hellere det end for lidt :-)


Hvor meget løfter dine plantiner så :D
Mvh
Mike

Yamaha Fs1 DX Special (1978)

Yamaha Fs1 DX original (1978 Far's)

Yamaha Fs1 DX Special hverdag's (1977 under opbygning)

Yamaha Fs1 DX Original (1976 lille bror's under opbygning)


Tilbage til "Tuning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster