"Portmap" Parmakit 44,5 mm

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

"Portmap" Parmakit 44,5 mm

Indlæg af Allan M »

Jeg sad i dag og stenede ovenpå en hård forlænget arbejdsweekend og fik den ide at lave et portmap af min Parmakit 44,5.

Til min overraskelse er det ret magen til Z1-mappet, som Morten har lavet. Forskellen er, at Parmakit´en har en udstødningsport, som kun er 23,5 - 23 mm fra top (af cylinder)

Derudover kan der jo SAGTENS være forskelle i kvaliteten af støbegodset og især af forarbejdningen af skyllekanalerne, som faktisk er ret dårlig på Parmaktit-cylinderen. Så dårlig, at jeg lige skal prøve den af, men nok ender med at skifte den med enten en ægte Z1 eller min Athena.

Her er billedet af Mortens flotte portmap (mit er ikke værd at vise, og det viser alligevel det samme, så jeg "skriver af" ;o)
Vedhæftede filer
IMG_0903.JPG
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: "Portmap" Parmakit 44,5 mm

Indlæg af kreidlerhansen »

Når du nu har testkørt den Parmaskinkecylinder, så vil jeg gerne kigge dybere i den, hvis du ikke er tilfreds. :)

Jeg kan godt lide 23mm/32mm... det er tilpas gade-hidsigt, når potten stemmer.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Tuning"