Bedste cylinder ?

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
maxibent
Junior knallert
Indlæg: 70
Tilmeldt: fre 6. mar 2009 14:13
Kontakt:

Bedste cylinder ?

Indlæg af maxibent »

Hvad er jeres farvorit cylinder,vist det er noget der skal give en o.k fart og rimligt
bundtræk+holdbarhed,har selv stort set kun kørt med 381 og F5B cylinder,det er
også nogle gode cylindere,men ikke noget der løber helt vildt stærkt,men der er en
lang holdbarhed vist man har et ordentligt stempel til.Har hørt meget godt om en 257
og z1 cylindere !
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Bedste cylinder ?

Indlæg af Jensmc »

Der er nok lige så mange meninger, som der er brugere her på forummet.
Jeg har ikke så meget erfaring i tuning. Dog mener jeg, at Z1 og FS1 cylinderen er ens i portene. Eller så godt som ens.
Z1 er en italiensk kopi-cylinder af den originale FS1. Der findes også uoriginale FS1 cylindre. Så der er noget broget det hele.

Men hvis jeg skulle vælge, ville jeg hæve udst. 2 mm på en F5B (uoriginal) og lade cylinderen være ved det.

At tune en original cylinder i dag, vil være lig dødstraf, men det er der jo mange meninger om.

I alle tilfælde ville jeg vælge et originalt stempel.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Bedste cylinder ?

Indlæg af Kai »

257'eren er ikke nogen hurtigløber, men til gengæld har den et ret godt "punch" i mellemområdet så den ikke så let taber pusten op af en bakke eller lidt modvind, som især 381'eren er rigtig slem til. Jeg har en på min, stadig i org 40mm tilstand og den trækker uden problemer mine 100kg op på 50 km/t (stadig med lovlig plade/karb/udstødning) men med et 13 tands fortandhjul. Jeg har sjældent behov for at geare ned for at klare det ud af sving eller lidt let modvind, så falder den ned til 40-45 og bliver der mens man tydelig mærker den tramper i pedalerne og kommer så op til de 50 igen.
Med 16mm plade og karb / 14tands + lovlig udstødning er den god for ~65 og trækker som en traktor fra tomgang og til topfart.

Z1 er der noget mere skrald i, men den skal efter min erfaring have nogen omdrejninger før den rigtig laver noget og er god for 80km/t og er
en rigtig fin allround cylinder sålænge man ikke gearer den for hårdt for at pine den sidste km/t ud af den.

I std trim minder den meget om en Org 40mm FS1 cylinder, dog har dem jeg har set/haft, haft en lidt større udstødningsport = ~ 1mm højere end en FS1.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
maxibent
Junior knallert
Indlæg: 70
Tilmeldt: fre 6. mar 2009 14:13
Kontakt:

Re: Bedste cylinder ?

Indlæg af maxibent »

Nogen der ved hvilke årgange der blev leveret med en 257 cylinder ?,den er jo ved
at være temmelig sjælden nu til dags...det ses også på prisen :wink:
og hvad med de orginale F5b sad de på de danske udgaver ? og hvis hvilke årgange
var det ?
Besvar

Tilbage til "Tuning"