må slettes

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49

Re: Squish band design

Indlægaf Knud » søn 5. maj 2013 21:56

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:44, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3613
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Squish band design

Indlægaf kreidlerhansen » søn 5. maj 2013 22:04

RS cylinderhøjde: 68mm +/- 0,15mm

O-ringene er runde og af Viton. Jeg kan tidligst måle mit topstykke + O-ring i morgen formiddag. En almindelig størrelse Viton-ring er bl.a. 54x2,5mm og de koster 7-12kr alt efter, hvor mange man bestiller.

Dybde og bredde af sporet kan jeg ikke lige se mig ud af - måler i morgen. :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49

Re: Squish band design

Indlægaf Knud » man 6. maj 2013 08:26

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:44, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3613
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Squish band design

Indlægaf kreidlerhansen » man 6. maj 2013 09:20

Prøv så at sammenligne en dansk TUM186-cylinder med en tysk 2,9'er eller to (stor/lille pindboltafstand) og så til sidst en 6,25'er... nåja, slut af med en KT og til sidst en Parmakit, som alle er forskellige!

KT ligger lige omkring de 68mm... Parmakit helt ned til 67,5mm... AV, man kan blive overrasket!!!


Alle mål bør tage hensyn til deck height. 24mm er ikke bare 24mm...!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49

Re: Squish band design

Indlægaf Knud » man 6. maj 2013 09:55

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:44, rettet i alt 2 gange.
:mrgreen:

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3613
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Squish band design

Indlægaf kreidlerhansen » man 6. maj 2013 10:10

TUM186 er så død, fordi alt i fuld bevidsthed er malplaceret og forsnævret med henblik på at begrænse omdrejningerne... desværre er man gået så grundigt til værks, at der heller ikke er skyggen af moment.

TUM130 er værre... LANGT værre! Faktisk så slem, at de danske myndigheder accepterede en revideret udgave af cylinderen, blot man monterede et 10-tands fortandhjul for at kompensere for de højere omdrejninger! Den første TUM130 leverer mindre end 0,8HK...

Deck height er som sådan ikke problemet. Lav kompression begrænser ikke omdrejningerne - kun momentet. Tværtimod begrænser (for) høj kompression omdrejningerne, medmindre motoren på anden vis er indrettet til at modvirke den højere statiske kompression a.k.a. højere-liggende udstødningsport.


Deck height findes ved enten...:

...at bringe stemplet i topstilling og føle sig frem med søgerblade og fingerspids...

...eller...

...at måle squish-afstanden og trække toppakning + evt. dybe på forbrændingskammeret fra.


At bringe stemplet i topstilling kræver typisk, at man afmonterer svinghjulet. Især de 12V lysanlæg har så meget power, at de påvirker krumtappens stilling, når man forsøger sig frem.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3613
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Squish band design

Indlægaf kreidlerhansen » man 6. maj 2013 14:47

Vedr. O-ring:

Ringen måler 54x2mm (rund)

Sporet måler 2,1x1,85mm (BxD)

Det slutter fint tæt, kan jeg oplyse.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49

Re: Squish band design

Indlægaf Knud » man 6. maj 2013 18:12

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:44, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3613
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Squish band design

Indlægaf kreidlerhansen » man 6. maj 2013 20:33

Den fulgte med topstykket...

Viton + ring + 54 x 2 bør give masser af hits på google eller ebay.

Materialet taget i betragtning, tror jeg ikke, det gør skade at klemme hårdere. Det vigtigste element er, at den klemmes mest i 'det lodrette plan' ift pakfladen.

En tykkere ring vil ret sikkert holde bedre. Skulle jeg vælge, blev det i retning af 3-4mm tykkelse. Det tillader dig måske også at finde ringene lokalt, hvis du ikke låser fast på en bestemt størrelse.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!


Tilbage til "Tuning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster