Indstilling af 16mm. kaburator

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Indstilling af 16mm. kaburator

Indlæg af Toke »

Hejsa.

Ja så gik den sgu ikke længere, jeg "kom" til at sætte 16mm. kaburator og indsugning på :)
Men jeg kan ikke rigtig få den til at gå ordentlig. Der er ikke lavet andet end ovenstående.

Jeg køre med en "9'er" tændrør, nålen i 2. hak (3. hak var helt galt) 160 dyse, luftskruen ved jeg ikke lige hvor står, jeg har snart prøvet alle positioner....

Så øs ud med jeres guldkorn, så jeg kan komme ud at køre igen :D

Mvh Toke
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
12walle
Junior knallert
Indlæg: 44
Tilmeldt: tors 6. dec 2007 16:07
Kontakt:

Re: Indstilling af 16mm. kaburator

Indlæg af 12walle »

Måske det er for stor dyse hvis det kun er det der er lavet u-lovlig. Har haft samme problem med 160`er dyse, har skiftet til 150`er, og nu går den meget bedre.. :!: Må indrømme jeg fik 5,3hk udstødning ind af døren i går :oops: så kører heller ikk lovligt mere :oops:
En god trekant er bedre end en ond cirkel!
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Indstilling af 16mm. kaburator

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej toke

luftskruen den skruer du helt ind også skruer du den 1 1/4 ongang ud det er grund indstillingen på den så fin justere du ud fra det og gerne med fuld gas selv om man tror den springer i luften og når den går rent står luftskruen rigtigt
Mvh Johnny
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Indstilling af 16mm. kaburator

Indlæg af Toke »

Jeg har prøvet, at justere luftskruen med fuld gas, men det kom den ikke til at gå meget bedre af...
Hvad med de andre indstillinger, hvad siger du til dem?

Mvh Toke
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Indstilling af 16mm. kaburator

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej toke
hvis du bare køre boret og med 16 mm karbu så en 120 -130 dyse den vil nok 4takte ad h.... til med den du har nu var vist 160`r og nålen i midterhakket ( hak 3 ) en 160`r dyse ville jeg vælge til et 5,3 hk cylinder har du 5,3 udstøding på?? eller prøv at pille fløjten ud af den lovlige da den også kan have svært med at komme af med det igen det kan også få den til at 4 takte
det er jo en del exstra den skal af med
mvh Johnny
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Indstilling af 16mm. kaburator

Indlæg af Toke »

Hej

Der er kun ulovlig karburator og plade på, men 5/3 udstødning kommer snart tror jeg :oops:

Du mener altså en 120 eller 130 dyse og så nålen i 3. hak burde være ok?

Mvh Toke
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Indstilling af 16mm. kaburator

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Toke skrev:Hej

Der er kun ulovlig karburator og plade på, men 5/3 udstødning kommer snart tror jeg :oops:

Du mener altså en 120 eller 130 dyse og så nålen i 3. hak burde være ok?

Mvh Toke
Hej
ja det burde være fint og 4 takter den stadig så prøv at pille fløjten ud af den lovlige udstøding
mvh Johnny
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Indstilling af 16mm. kaburator

Indlæg af Toke »

Oki, det prøver jeg, tak for det.... :)
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Indstilling af 16mm. kaburator

Indlæg af Toke »

Hej Johnny

Det hjalp med en anden dyse, men jeg havde kun en 110'er. Jeg tror en 120'er vil få den op at spille 100%.
Jeg kan bare ikke forstå, at jeg ikke kan få den over 45km/t, jeg køre med en 11/43 tands gearing.
En 5.3 udstødning og en 15 tands gearing, skulle det så ikke være muligt at få den op på ca 60km/t? Stadig på lovlig cylinder....

Mvh Toke
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Indstilling af 16mm. kaburator

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej toke
ja jeg ville nøjes med 14 tand for og 43 bag tænker på din trækevne 16 mm karbu 120 dyse og studs + 5,3 udstøding og den render 60 -65 km/t
mvh Johnny
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Indstilling af 16mm. kaburator

Indlæg af Toke »

Ok, jeg prøver med en 14 tands og en udstødning :)

Tak for hjælpen.

Mvh Toke

Edit: Jeg fandt sørme en 14 tands ude i gemmerne, så ved jeg da hvad jeg skal imorgen :D
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
stefan
Stor knallert
Indlæg: 220
Tilmeldt: søn 21. jun 2009 14:23
Kontakt:

Re: Indstilling af 16mm. kaburator

Indlæg af stefan »

Yamaha FS1 50SS skrev:Hej toke

luftskruen den skruer du helt ind også skruer du den 1 1/4 ongang ud det er grund indstillingen på den så fin justere du ud fra det og gerne med fuld gas selv om man tror den springer i luften og når den går rent står luftskruen rigtigt
Mvh Johnny

er det i tomgang eller når man rent faktisk er ude og kører på den :?:
fordi jeg kører nu med lovling indsugningsplade 5,3 hk udst og 11/43 gearing og jeg har sat nålen i 2 hak for oven og en dyse 110 i burde det værer rigtig eller forkert :?:

- stefan
knallerter som jeg har

___________________________________

yamaha FS1 4 gear med 2 gears tank og sideskjolde

puch maxi S - Solgt

Giantco sprint sport :)
Besvar

Tilbage til "Tuning"