Side 2 af 2

Re: Mit projekt "større membran"

: tors 7. mar 2013 22:46
af kreidlerhansen
Så må den da også dreje mod uret set fra tændingssiden? Mig bekendt sidder svinghjulet på venstre side sammen med kæden. Det giver også mest mening ift. den bagerste skyllekanal, under den forudsætning, krumtappens omdrejningsretning har indflydelse på flowretningen - igen, gætværk! :oops:

Jeg har kun set nærmere på en F5B-cylinder, som er boret til 45mm... eller rettere, to af slagsen. Dén cylinder bør aldrig bores over 43mm! At den i standardtrim så er FED til 42mm slaglængde er en anden historie.

Kald mig tosset, men finder tanken om at testkøre med membranen, som vist på dine fotos og dernæst dreje den 90 grader, ganske interessant. Ikke for at lokke - bare en strøtanke til 'hvad nu hvis-sektionen'.

Re: Mit projekt "større membran"

: tors 7. mar 2013 23:36
af Knud
.

Re: Mit projekt "større membran"

: fre 8. mar 2013 09:15
af kreidlerhansen
Men ved en drejning af membranen, skal gasserne ikke 'den lange vej' langs membranbladene, og de får i stedet adgang til højre skyllekanal via arealet for hele længden af de to blade, som har siden til skyllekanalen.
Det er også ligegyldigt - som sagt var det blot en strøtanke... og så er der lige membranhuset herunder:

Billede

Now you want to! :thunge

Re: Mit projekt "større membran"

: fre 8. mar 2013 19:02
af oli-stav
.

Re: Mit projekt "større membran"

: fre 8. mar 2013 20:40
af kreidlerhansen
Brug carbonblade, i stedet. De flosser i enden og slides hurtigere end stållameller, men de gør sjældent skade.

Og tak for oprydningen i emnet, forresten! :)

Re: Mit projekt "større membran"

: søn 19. maj 2013 09:43
af fdc
Jeg sad og kiggede i mc revyen fra '78 og så den her Puch mc 250 som kørte med 2 karburatorer.En var stempelstyret og en via drejeventilen så det kunne godt lade sig gøre og den er opgivet til at have mere moment og flere heste end de andre fra den tid.
Men man er så alligevel gået væk fra det igen.
http://motocrossactionmag.com/Main/News ... b5b18.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Mit projekt "større membran"

: søn 19. maj 2013 14:41
af Knud
.

Re: Mit projekt "større membran"

: søn 19. maj 2013 15:24
af kreidlerhansen
Kreidler Florett blev kun godkendt med tre gear, og derefter kom Flott/Superstar med kun to. På sin vis ærgerligt - en 1,6-1,9HK cylinder med 10mm Bing på en 4g motor med 10/38-gearing trækker formidabelt og kører under 35km/t

Hvad priser angår, har jeg ingen anelse. Jeg ved kun, priserne er helt i hegnet, efterhånden...