må slettes

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Mit projekt "større membran"

Indlæg af kreidlerhansen »

Så må den da også dreje mod uret set fra tændingssiden? Mig bekendt sidder svinghjulet på venstre side sammen med kæden. Det giver også mest mening ift. den bagerste skyllekanal, under den forudsætning, krumtappens omdrejningsretning har indflydelse på flowretningen - igen, gætværk! :oops:

Jeg har kun set nærmere på en F5B-cylinder, som er boret til 45mm... eller rettere, to af slagsen. Dén cylinder bør aldrig bores over 43mm! At den i standardtrim så er FED til 42mm slaglængde er en anden historie.

Kald mig tosset, men finder tanken om at testkøre med membranen, som vist på dine fotos og dernæst dreje den 90 grader, ganske interessant. Ikke for at lokke - bare en strøtanke til 'hvad nu hvis-sektionen'.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Mit projekt "større membran"

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:39, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Mit projekt "større membran"

Indlæg af kreidlerhansen »

Men ved en drejning af membranen, skal gasserne ikke 'den lange vej' langs membranbladene, og de får i stedet adgang til højre skyllekanal via arealet for hele længden af de to blade, som har siden til skyllekanalen.
Det er også ligegyldigt - som sagt var det blot en strøtanke... og så er der lige membranhuset herunder:

Billede

Now you want to! :thunge
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
oli-stav
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 1. feb 2012 23:06
Kontakt:

Re: Mit projekt "større membran"

Indlæg af oli-stav »

.
Senest rettet af oli-stav fre 8. mar 2013 21:34, rettet i alt 1 gang.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Mit projekt "større membran"

Indlæg af kreidlerhansen »

Brug carbonblade, i stedet. De flosser i enden og slides hurtigere end stållameller, men de gør sjældent skade.

Og tak for oprydningen i emnet, forresten! :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
fdc
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 19:49
Kontakt:

Re: Mit projekt "større membran"

Indlæg af fdc »

Jeg sad og kiggede i mc revyen fra '78 og så den her Puch mc 250 som kørte med 2 karburatorer.En var stempelstyret og en via drejeventilen så det kunne godt lade sig gøre og den er opgivet til at have mere moment og flere heste end de andre fra den tid.
Men man er så alligevel gået væk fra det igen.
http://motocrossactionmag.com/Main/News ... b5b18.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Mit projekt "større membran"

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:39, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Mit projekt "større membran"

Indlæg af kreidlerhansen »

Kreidler Florett blev kun godkendt med tre gear, og derefter kom Flott/Superstar med kun to. På sin vis ærgerligt - en 1,6-1,9HK cylinder med 10mm Bing på en 4g motor med 10/38-gearing trækker formidabelt og kører under 35km/t

Hvad priser angår, har jeg ingen anelse. Jeg ved kun, priserne er helt i hegnet, efterhånden...
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Tuning"