Yb 100 motor

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
jesper
Stor knallert
Indlæg: 141
Tilmeldt: man 11. aug 2008 23:53
Kontakt:

Yb 100 motor

Indlæg af jesper »

Jeg har et ( cafe racer) projekt, hvor jeg montere en LinHai-yb100 kopi moter på..
Spørgsmålet lyder: er der nogen der ved hvad politiét gør/tar vis jeg bliver stoppet med den motor på Fs1 stel??
Tar de motoren eller hele knallerten, eller ?

Mit eget gæt er at de tar motoren, da den ikke er lovlig på stellet og ikke er Tum godkendt!?
Håber der er nogle kloge hoveder der ved det :D

På forhånd tak.

Jesper høyer
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: Yb 100 motor

Indlæg af Per »

Uden at jeg er helt 100% sikker, så mener jeg de tager hele lortet.
Politiet i dag fedter ikke så længe. Er tingene ulovligt sat sammen, så ryger hele cyklen :evil:

Mvh Per.
Mvh Per.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Yb 100 motor

Indlæg af Kai »

Hvis der gælder samme regler som dengang min nevø blev stoppet på en med en lidt for stor motor på.. så kostede det ham 5000 for ikke at have MC kort, 1800 til Falck for at transportere den til synshallen, et forlæg på omkring 11.500 i afgift og en bøde af samme størrelse.
Han valgte at konvertere det til x antal dage i villa gitterly, og ja de beholdte hele skidtet.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Yb 100 motor

Indlæg af kreidlerhansen »

Kai skrev:Hvis der gælder samme regler som dengang min nevø blev stoppet på en med en lidt for stor motor på.. så kostede det ham 5000 for ikke at have MC kort, 1800 til Falck for at transportere den til synshallen, et forlæg på omkring 11.500 i afgift og en bøde af samme størrelse.
Han valgte at konvertere det til x antal dage i villa gitterly, og ja de beholdte hele skidtet.
Det er sgu ikke altid lige sjovt at have det sjovt... ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
jesper
Stor knallert
Indlæg: 141
Tilmeldt: man 11. aug 2008 23:53
Kontakt:

Re: Yb 100 motor

Indlæg af jesper »

Puu ha....Kai det huere mig godt nok ikke det du skriver!.
Hvor lang tid siden og hvilken motor/ knallert var der snak om, vis du vil dele det med os :)

Jeg kunne selvfølige lade helt værre, men den køre bare super godt, efter tilkørsel og justering :mrgreen:
Måske jeg skulle slibe motor nr. og ccm væk på motorblok og cylinder..? hvad vil de så gøre? der står stadig Yamaha på motoren..!
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Yb 100 motor

Indlæg af Kai »

Det er efterhånden en del år siden. Det var en Aprilia SR 50 Scooter, jeg kender ikke så meget til den.
De mente vist den var mere motorcykel end knallert.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Yb 100 motor

Indlæg af kreidlerhansen »

Bliv gammel nok, tag et kørekort, indregistrér maskinen og kør lovligt indtil da.

Eller tag chancen og alle risici som et nogenlunde ansvarsfuldt menneske.

Med de nye regler er det reelle udvalg af eksotiske maskiner ret begrænset de første par år, så jeg vil vove den påstand, at enhver af de klassiske 50-125cc maskiner fortjener en heftig renæssance!

SÆT I GANG!!!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
jesper
Stor knallert
Indlæg: 141
Tilmeldt: man 11. aug 2008 23:53
Kontakt:

Re: Yb 100 motor

Indlæg af jesper »

Kreidlerhansen: Hvad mener du med: blive gamle nok..? Jeg er 37 og er ikke intresseret i at ta kørekort til MC! eller købe en MC..
Men jeg kan nemt være voksen og ta chancen og de risici der følger med!
Jeg villle bare høre om hvordan og hvorledes det så ud med loven på det område, da jeg hygger mig med at lave den næste i flokken til en Cafe racer med yb100, for at få lidt mere skræld i den :teeth2

Så det var mest om der var nogle her inde der med sikkerhed viste hvad der ventet vis det skulle ske :?:
Jeg er i bil branchen til hverdag, og tror jeg vil prøvet at høre min synshal, hvor jeg kender dem rigtig godt, og kommer i tanke om de ind imellem få lidt forskellige knallerte og scooter ind til nermere tjek :wink:

Jesper høyer
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Yb 100 motor

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg mener, at det er den gængse rækkefølge for den slags - intet andet :) Kendte intet til din alder før nu! :P

Alt andet lige er der ikke de store omkostninger forbundet med hverken syn eller at have den holdende på plader. Slet ikke ift. den evt. bøde, som let svarer til netop MC-kørekortet.

I korte træk leger jeg bare gammelklog :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Yb 100 motor

Indlæg af strynboen »

hvis dit arbejde er i bil branchen...burde du passe på dit kørekort..det bliver slemt skrammet..hvis du køre på u registeret mc..og med konstruktive ændringer..som det takseres til..

tag dog det kørekort..de 13.000 burde man ofre..så teorien og bremse øvelser..sidder helt sikkert i hoved....de små yb og andre små motore bliver kedelige ret hurtigt...der er mere fremtid i en mc..den bliver ikke kedelig de førster år

og så er mc billigere end knallerter..de starter fra ca 7000...for 30.000 får man en klassic super maskine..som kan være næsten som ny
Vedhæftede filer
trans alp -250.jpg
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Yb 100 motor

Indlæg af Jensmc »

Det vil egentlig sige, at alle jer, der kører med større stempel. Altså over 50cc, kan komme ud for det samme.
Pyyyha, I skal til at spare op, drenge!
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jesper
Stor knallert
Indlæg: 141
Tilmeldt: man 11. aug 2008 23:53
Kontakt:

Re: Yb 100 motor

Indlæg af jesper »

Syntes godt om! :thunge
jesper
Stor knallert
Indlæg: 141
Tilmeldt: man 11. aug 2008 23:53
Kontakt:

Re: Yb 100 motor

Indlæg af jesper »

Har idag snakket med synslederen i min synshal i Odense, dem der får knallerte og scootere ind fra politiet i Odense!
De får dem ind, der enten har været i færselsuheld, eller ikke kan starte, så politiet ikke selv kan måle dem, eller dem der eks. vis er monteret med anden motor på!
Ifølge synslederen, har de set en del eksempler på andre motor på scooter og knallerte på det sidste, eksempel vis har det været nogle Vespa scooter hvor der har været monteret 125cc Vespa motor på, fordi de passer over på..
Han siger at de ta hele motoren, men udlevere resten til ejeren, selvfølige efter politiet har frigiet dem..
Han sage også at alt over 50cc, ses enligt som (motorcykel)

Udsagn ifølge min synsmand :)

Jesper høyer
Besvar

Tilbage til "Tuning"