Lidt tuning

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Lidt tuning

Indlæg af Christian M »

Hej.

Hvor hurtig vil denne opsætning kunne køre?

5,3 udstødning
16mm indsugning
10mm Mikuni 110 dyse
13/43 gearing

Standard cylinder og topstykke
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Lidt tuning

Indlæg af Kai »

Et eller andet sted mellem tomgang og... *sprutte hakke hoste* hvis ikke du giver den en lidt større dyse :)

Men ellers.. omkring 60 km/t
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Lidt tuning

Indlæg af Christian M »

Tror faktisk der sidder en større dyse, så jeg vil gå ud fra de 60 :) hvordan tjekker jeg dyse størrelse?
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Lidt tuning

Indlæg af Kai »

Det står på enden af dysen. Hvis det er en org dyse så er der så vidt jeg husker sådan et lille "firkant" agtig tegn foran tallet:
F.eks #110. Hvis det er en Uorg dyse så står der nok kun et tal, og så kan du være lidt på herrens mark, for tallene passer sjældent efter noget.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Lidt tuning

Indlæg af Kim B S »

Hej chri792m.
Jeg har et par gange kørt med nøjagtig samme opsætning. Og jeg kan bekræfte at Kai har ret i både det med dyse og med hastighed. Min kørte bedst med en 120er dyse, men jeg har også set eksempler på nogen som skulle op i en 130er dyse. :wink: Så du må til at eksperimentere. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Lidt tuning

Indlæg af Christian M »

Tak for hjælpen! :dust

Jeg har vist en 120'er og 130'er liggende så det må jeg jo lige få prøvet :)
Brugeravatar
kalbaek
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 28. nov 2011 14:48
Kontakt:

Re: Lidt tuning

Indlæg af kalbaek »

Jeg kører med:

Original udstødning
16mm indsugning
10mm Mikuni Original + 110 dyse original
11/43 gearing.

Den render 45-50 stykker hvis solen skinner og jeg lige har været på tønden. :D

Med den opsætning har den en rigtig rar motorlyd og der er ikke noget med at den 4-takter eller hoster. Så din opsætning er ikke helt tosset.
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Vilbro
Stor knallert
Indlæg: 119
Tilmeldt: ons 16. jul 2008 12:27
Kontakt:

Re: Lidt tuning

Indlæg af Vilbro »

Det lyder ikke af meget! Min opsætning 3 skyls original tysker cylinder; 13 tands gearing og resten er standard, 50-52 målt på originalt spedometer.

Vh Jesper
banjo
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 17. nov 2012 12:51
Kontakt:

Re: Lidt tuning

Indlæg af banjo »

Hejsa
er der nogen der kan hjælpe med at få min yamaha sting til at køre stærkt
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Lidt tuning

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Banjo og velkommen til.

Jeg skuffer dig nok, for jeg ingenting om tuning af Sting, men en delvis tilstoppet lydpotte har stor indflydelse på dens trækkraft & topfart - men det er nok helt andre hastigheder du efterlyser ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Tuning"