Side 1 af 1

RD vs. fs1 stempel..

: lør 7. jul 2012 19:11
af Nikolaj Y
Hej, jeg skal have nyt stempel til min cylinder og jeg har fået anbefalet denne: http://www.ebay.de/itm/Polini-Kolben-45 ... 1332wt_952" onclick="window.open(this.href);return false;

Bare lige for at være sikker vil jeg lige spørge om, RD og fs1 stempler er de ikke ens? For så er det jo intet problem :D

Mvh. Nikolaj

Re: RD vs. fs1 stempel..

: søn 8. jul 2012 01:17
af Frandsen
du kan godt bruge fs1 stempler du skal bare sørge for der er huller i til indsugningen
ellers er det polinistempel et rigtigt godt kvalitets stempel og prisen ser heller ikke ud til at være helt ved siden af
og lad nu være med at bruge nogle af de billige stempler.... protuna.. scooterdele... eller hvad de nu hedder... osv osv

Re: RD vs. fs1 stempel..

: søn 8. jul 2012 11:42
af Nikolaj Y
Ok, men jeg kan vel også gøre det omvendt? Så jeg bruger RD-stemplet på min fs1? Så behøver der vel ikke være huller i stemplet? :D

Re: RD vs. fs1 stempel..

: søn 8. jul 2012 11:56
af kreidlerhansen
Nikolaj Y skrev:Ok, men jeg kan vel også gøre det omvendt? Så jeg bruger RD-stemplet på min fs1? Så behøver der vel ikke være huller i stemplet? :D
Hullerne er ligegyldige ift. brug i FS1'en! De er der for at tillade motoren at suge gennem indsugningen over samtlige 360 grader af krumtappens omdrejning. RD50 har indsugning i toppen af cylinderen, nemlig.

Re: RD vs. fs1 stempel..

: søn 8. jul 2012 12:16
af Nikolaj Y
kreidlerhansen skrev:
Nikolaj Y skrev:Ok, men jeg kan vel også gøre det omvendt? Så jeg bruger RD-stemplet på min fs1? Så behøver der vel ikke være huller i stemplet? :D
Hullerne er ligegyldige ift. brug i FS1'en! De er der for at tillade motoren at suge gennem indsugningen over samtlige 360 grader af krumtappens omdrejning. RD50 har indsugning i toppen af cylinderen, nemlig.
Ja, det var vi skrevet om :(y)

Men det er bare siden Frandsen skriver det på den måde - som om der skal være huller..

Re: RD vs. fs1 stempel..

: søn 8. jul 2012 16:46
af kreidlerhansen
Nikolaj Y skrev:
kreidlerhansen skrev:
Nikolaj Y skrev:Ok, men jeg kan vel også gøre det omvendt? Så jeg bruger RD-stemplet på min fs1? Så behøver der vel ikke være huller i stemplet? :D
Hullerne er ligegyldige ift. brug i FS1'en! De er der for at tillade motoren at suge gennem indsugningen over samtlige 360 grader af krumtappens omdrejning. RD50 har indsugning i toppen af cylinderen, nemlig.
Ja, det var vi skrevet om :(y)

Men det er bare siden Frandsen skriver det på den måde - som om der skal være huller..
Fordi det giver den (teoretisk) højeste effekt med en RD-cylinder!!!