RD vs. fs1 stempel..

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2225
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

RD vs. fs1 stempel..

Indlæg af Nikolaj Y » lør 7. jul 2012 19:11

Hej, jeg skal have nyt stempel til min cylinder og jeg har fået anbefalet denne: http://www.ebay.de/itm/Polini-Kolben-45 ... 1332wt_952" onclick="window.open(this.href);return false;

Bare lige for at være sikker vil jeg lige spørge om, RD og fs1 stempler er de ikke ens? For så er det jo intet problem :D

Mvh. Nikolaj
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha DT175 - 94'
Yamaha RD350R - YPVS 94'
Yamaha YZF R6 - 08'

Renault Alpine A310 - 78'

Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: RD vs. fs1 stempel..

Indlæg af Frandsen » søn 8. jul 2012 01:17

du kan godt bruge fs1 stempler du skal bare sørge for der er huller i til indsugningen
ellers er det polinistempel et rigtigt godt kvalitets stempel og prisen ser heller ikke ud til at være helt ved siden af
og lad nu være med at bruge nogle af de billige stempler.... protuna.. scooterdele... eller hvad de nu hedder... osv osv
Mvh
Frandsen

Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2225
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: RD vs. fs1 stempel..

Indlæg af Nikolaj Y » søn 8. jul 2012 11:42

Ok, men jeg kan vel også gøre det omvendt? Så jeg bruger RD-stemplet på min fs1? Så behøver der vel ikke være huller i stemplet? :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha DT175 - 94'
Yamaha RD350R - YPVS 94'
Yamaha YZF R6 - 08'

Renault Alpine A310 - 78'

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3687
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: RD vs. fs1 stempel..

Indlæg af kreidlerhansen » søn 8. jul 2012 11:56

Nikolaj Y skrev:Ok, men jeg kan vel også gøre det omvendt? Så jeg bruger RD-stemplet på min fs1? Så behøver der vel ikke være huller i stemplet? :D
Hullerne er ligegyldige ift. brug i FS1'en! De er der for at tillade motoren at suge gennem indsugningen over samtlige 360 grader af krumtappens omdrejning. RD50 har indsugning i toppen af cylinderen, nemlig.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992" onclick="window.open(this.href);return false;

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2225
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: RD vs. fs1 stempel..

Indlæg af Nikolaj Y » søn 8. jul 2012 12:16

kreidlerhansen skrev:
Nikolaj Y skrev:Ok, men jeg kan vel også gøre det omvendt? Så jeg bruger RD-stemplet på min fs1? Så behøver der vel ikke være huller i stemplet? :D
Hullerne er ligegyldige ift. brug i FS1'en! De er der for at tillade motoren at suge gennem indsugningen over samtlige 360 grader af krumtappens omdrejning. RD50 har indsugning i toppen af cylinderen, nemlig.
Ja, det var vi skrevet om :(y)

Men det er bare siden Frandsen skriver det på den måde - som om der skal være huller..
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha DT175 - 94'
Yamaha RD350R - YPVS 94'
Yamaha YZF R6 - 08'

Renault Alpine A310 - 78'

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3687
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: RD vs. fs1 stempel..

Indlæg af kreidlerhansen » søn 8. jul 2012 16:46

Nikolaj Y skrev:
kreidlerhansen skrev:
Nikolaj Y skrev:Ok, men jeg kan vel også gøre det omvendt? Så jeg bruger RD-stemplet på min fs1? Så behøver der vel ikke være huller i stemplet? :D
Hullerne er ligegyldige ift. brug i FS1'en! De er der for at tillade motoren at suge gennem indsugningen over samtlige 360 grader af krumtappens omdrejning. RD50 har indsugning i toppen af cylinderen, nemlig.
Ja, det var vi skrevet om :(y)

Men det er bare siden Frandsen skriver det på den måde - som om der skal være huller..
Fordi det giver den (teoretisk) højeste effekt med en RD-cylinder!!!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992" onclick="window.open(this.href);return false;

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Besvar

Tilbage til "Tuning"