hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af juhl-drengen »

jeg kunne faktisk ikke være mere enig giv os en "lille" knallert 50 og en stor knallert 80 tror faktisk også at det ville tilfredsstille bilisterne en hel del ved at vi kan følge med dem istedet for at vi er i vejen et lille eksempel vi var ude og køre med ungdomsskolens knallerter den anden dag der var 2 pmx'er der kunne køre 60 mig og en anden kørte forrest i feltet på de to og vi kørte 50-60 inde i byen og bilisterne smilede egentlig bare ad os når vi ikk kunne køre på cykelstierne men ved pigerne der lagde noget længere bag os som kørte 30 kunne man høre dytten osv... senere fortalte kørelæreren om at det netop havde været mange der havde dyttet og råbt ad pigerne der kørte 30.. tror ikke det er en god ide at lade en knallert kunne køre 90-100 km/t men tror virkelig vi kunne få en mere glidende og trafik og færre der blev fristet til at tune og gøre dumme ting hvis man også suplerer med at give 2 eller 3 gange så meget undervisning for de 30 timer eller deromkring er simpelthen bare ikke nok og det kan tydeligt mærkes på dem der ikke er vant til at køre på knallert i forvejen for de når ikke at få lært det og få det ind i kroppen før undervisningen er slut det er sådan set kun os 3 drenge på et hold af 14 mennesker der kan køre rimeligt godt på knallerterne fordi vi er de eneste der er vant til at køre i forvejen de 30 timer er simpelthen bare ikke nok og vi er næsten helt færdig med at ta beviset.. må ærligt indrømme især ved pigerne(ikke ondt ment) at jeg nok ville holde en del afstand fra dem med deres kørsel og ulykkesrate i undervisningen..... f.eks fordi at vores kørelære var nødt til at sørge for at en af pigerne ikke blev kørt over da hun lavede sit 7. uheld på en tur i trafikken blev hans bil ramt bagfra af en anden billist med 120 km/t......... påstår ikke at det udelukkende var pigen skyld men nærmere det var en kombination af både kørelæren, pigen og billisten skyld men havde køre læren ikke kørt derud for at komme i vejen mellem andre biler og knallerten var pigen jo med største sandsynlighed død... og nej lyver desværre ikke for jer.. kørelæren endte med et lille smut på hospitalet med nogle mindre skrammer (så han er klar til sidste lektion .) og hans 6 dage gamle peugeot totalskadet.. det er jo bare et eksempel på at undervisningen ikke er tilstrækkelig han havde selv fortalt os at han egentlig hellere ville have vi skulle køre lidt mere på lukket bane så vi kunne blive mere vante med knallerterne men at det kunne vi ikke nå hvis vi også skulle lære at befærdige os i traffikken :(
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
jeppex
Stor knallert
Indlæg: 263
Tilmeldt: lør 24. sep 2011 01:05
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af jeppex »

kreidlerhansen skrev:Efter min mening burde det hedde 50- og 80-knallert i stedet for de nuværende 30/45
Og nu snakkes der om en knallert 25 km/t... - Det går sgu den forkerte vej....
//Jeppex

Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!

Love the smell of a 2stroke engine :)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af juhl-drengen »

som vores kørelære har sagt så har de fået at vide at regeringen at knallert 25 ikke bliver en realitet som erstatning for knallert 30 men tilgengæld er og bliver køb af dem mulige i danmark og om man får en bøde for at køre over 25 på dem eller over 30 på dem er op til den individuelle politibetjent (det skal lige hurtigt siges ham her er kørelære for mc/bil/knallert )
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af strynboen »

på mit mc hold var pigerne/damerne...langt de bedste ...da vi startede var de total begyndere...men fulgte undervisningen slavisk og koncenteret...den manglende rutine i håntering af maskinen...var væk på 14 dage..og så var vi kloge åger pludselig bag ud på alle fronter...da vi var plaget af dårlige rutiner..som var tidskrævende at få væk..det kostede værdifuld teori tid...som kunne være brugt til at huske reglerne bedre...men pigerne ville være hjulpne hvis de havde kørt lidt inden undervisningen...men ikke så meget at de dårlige vaner havde bidt sig fast..men de bestod alle i første forsøg..så forstår ikke helt dig...og din kørelære...selv om jeg er en del ældre er problem stillingen/ indlæringen nok det samme.
..selv om hjernen dør med alderen...erfaringen modvirker heldivis effekten..indtil seniliteten tager over...så er det tiden at slippe kortet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af juhl-drengen »

nej men jeg har f.eks prøvet at køre lidt før men ikke nok til at få alle rutinerne ind.. men pigerne virker bare alle sammen sådan uintrereseret og som om de vil have kortet med det samme mens drengene følger meget med i undervisningen.. bringer ikke den gamle problemstilling op med kvinders kørsel men nærmere mine erfaringer med det bestemte hold og kørelærens erfaringer med forgangne hold.. hvem ved kan jo være pigerne ændrer meningen om tingene efter nogle år men de er vel som når en mand er i matas de fatter ikke hvad det handler om fordi det ikke interesserer dem for for de fleste af de piger skal knallerten være et transport middel og for de fleste af drengene både transport middel og hobby :) men overvej f.eks forskellen på en 14 årig og en 16 årig i modenhed 2 år kan jo trods alt gøre en del :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Chris a
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tors 22. mar 2012 06:32
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af Chris a »

Hej.

Har snakket MEGET med politiet omkring dette, og det kommer an på betjent fra betjent, nogle mener at man selv står til ansvar for at den ikke køre for stærkt uanset om den er TUM eller ej, min maxi puch går 45, og jeg spurgte ham af hvad jeg skulle gøre, det eneste svar var at jeg måtte få lov til at geare den ned, andre derimod siger at man må begrænse den selv ved at lave begrænsninger i karburatoren.

Jeg har også sagt at ændre på disse ting også er en konstruktiv ændring da du ændre på knallertens originalitet og oprindelse, men det skider de åbenbart på.

Angående fart, så er det godkendte 43 km/t på rullefelt, MEN bliver du målt af en fartkontrol er det 30km/t.

- jeg mener det er fuldstændigt latterligt, først og fremmest fordi at de opfordre til konstruktiv ændring, og de er ligeglade med om de går rigtig godt i motoren, Det samme gælder også for jer med blå gilera, de skal også begrænses ^.^


Mvh.
kæmpe fan af Puch Vz50.


Knallerter igennem tiden

Puch Vz50.
Puch monza JPS
Puch monza - 5,5hk tun sæt
Puch maxi p -> 95% original
puch maxi p -> 100% original
Puch ms50 super
Puch maxi k.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

HMMMM,,,, her var en af dem som ødelægger reglerne / loven for alle andre,,,, :sad

http://gonews.dk.msn.com/krimi/14-%c3%a ... ert-ulykke" onclick="window.open(this.href);return false;
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af Tottenham »

HEJJJJJJJJJJJ Johnny :tuba
Velkommen på forum :(y)
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af strynboen »

ja en overskrift som denne skader de mange som køre pænt..problemet er at denne u lykke ville være sket..u anset farten..da vigepligt ulykker ikke er fart betinget..men er et spørgsmål om at bruge hoved..mens det sidder på kroppen...da jeg var 17..blev jeg brutalt pløjet ned inde på cykkel stien..af en bilist som mente at han godt måtte køre u lovlige knallerter ned. når han svingede ind over cykelstien....u betinget vigepligt galdt ikke u lovlige knallerter..han kontaktede selv politiet..da han ville være sikker på at forsikringen fik den rigtige historie...han blev tosset da betjæntene dukkede op..og gav ham hele skylden..politiet kan godt være på knallert førenes side...nogle gange...men min historie kan jo ikke bruges i politik..da alle politikere køre bil..og dem som stemmer på dem også er bilister
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Yamaha4-ever
Junior knallert
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs 30. aug 2011 17:00
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af Yamaha4-ever »

Er det ikke noget med at knallerten bliver ødelagt altså bagsvinger, eger og fælge på rullebånd fordi der ikke er nok modstand.?
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af Kai »

Yamaha4-ever skrev:Er det ikke noget med at knallerten bliver ødelagt altså bagsvinger, eger og fælge på rullebånd fordi der ikke er nok modstand.?
Nej, hvordan i alverden skulle det kunne ske ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af juhl-drengen »

det ville jo faktisk give mere mening hvis det blev ødelagt af at man kørte normalt på det :|
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Tuning"