hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
dcedata
Junior knallert
Indlæg: 45
Tilmeldt: lør 23. apr 2011 22:38
Kontakt:

hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af dcedata »

Hej

jeg har gået og tænkt lidt, hvad sker der hvis man har en yamaha som kører mere
end de 30 km/t ? hvad siger politiet til det ?
med venlig hilsen

Dcedata

Niels Sørensen

Er nu den stolte ejer af en yamaha :D
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af FS1originalen »

I første omgang vil de sætte den på rullefelt og se om den kører over eller under 40 (tror jeg det er). Hvis den gør det får du en bøde og besked om at trække hjem...

Hvis du ved at knallerten er bare det mindste ulovlig (evt. bare gearet 1 tand) så skal du smile og modtage bøden :P

Hvis du med SIKKERHED ved at alt er lovligt på knallerten, så skal du gøre betjentene opmærksom på at den er TUM godgendt og at den derfor skal kontrolleres efter disse regler (så panikker de lidt og skal ringe hjem først).
Så vil de rekvirere transport og køre den til en synshal eller politistation og efterse den! Er alt i orden så kan du hente den igen efter et par dage, men finder de den mindste bagatel der er ulovligt så bliver delene konfiskeret, du får en bøde og du bliver bonet for Falck transporten også :oops: :oops: :oops:

Så vælg øverste mulighed hvis du bare tror de kan finde noget - så har du stadig hele knallerten!!!

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
dcedata
Junior knallert
Indlæg: 45
Tilmeldt: lør 23. apr 2011 22:38
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af dcedata »

oki tak for info :)

hvilke dele skal der til for at gøre yamahaen 100% lovlig :-)

jeg skal bruge knallerten til at køre frem og tilbage på jobbet, så den skal være
100% lovlig :)
med venlig hilsen

Dcedata

Niels Sørensen

Er nu den stolte ejer af en yamaha :D
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af roberthandvask »

http://knallertforum.dk/download/yamaha ... ndelse.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af dalgaard »

Grænsen er 42kmt på rullefeltet
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af Jensmc »

Nu ved jeg godt, at der er forskel på en "Voksen" og en ung 16-årig, der bliver stoppet, men hvis knallerten er lovlig, og de tager den med, skal jeg ikke hente den. Nej, den skal da leveres, ligesom de da skal betale min transport i den tid, jeg har været uden køretøj.
Det er da kun rimeligt.
Men det vil de sikkert ikke betale.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
jeppex
Stor knallert
Indlæg: 263
Tilmeldt: lør 24. sep 2011 01:05
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af jeppex »

Jeg har lidt svært ved at tro at man bliver stoppet for at køre 40 på sin knallert, hvis den ser iorden ud og føreren har hjelm på...
//Jeppex

Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!

Love the smell of a 2stroke engine :)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af kreidlerhansen »

jeppex skrev:Jeg har lidt svært ved at tro at man bliver stoppet for at køre 40 på sin knallert, hvis den ser iorden ud og føreren har hjelm på...
Både og... I kraft af, jeg sjældent kører knallert uden stor plade, har jeg ikke fået 100% styr på, om man i 2011 indførte eller fremlagde lovforslag om at indføre bødetakster for hastighedsoverskridelse på knallert:

Dvs. en lovlig knallert, der kører 40km/t ned ad bakke således kan få en bøde, som svarer til 33-34% hastighedsoverskridelse! Om taksterne var særegne for knallerter, husker jeg ikke, men hvis de nu følger gældende takster for biler i de respektive zoner... :what2


Endnu værre er det, hvis man bliver målt til 60km/t på en ulovlig 30-knallert:

Bøde for overskridelse med 30km/t (100%) + bøde for konstruktive ændringer og konfiskering af delene. AV-AV! :crying


I det mindste kan alt efterhånden køres til MC-syn uden registreringsattest, men det hjælper selvfølgelig ikke de, som også er 16 ifølge dåbsattesten og ikke kun af sind.


Herved rejses igen-igen det evindelige spørgsmål om, hvorfor cyklister så blot skal overholde den gældende hastighedsbegrænsning (inkl. 80km/t på landevej!), når det trods alt er mere forsvarligt at nedbremse en knallert fra enhver hastighed ift. en mormorcykel med kun navbremse i baghjulet...
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af juhl-drengen »

den med hastigheds overskridelse er 1500 kr for at køre over 30 + ekstra hvis den kører 40-42 og 43+ men altså hvor hurtigt du kan tillade dig at køre kommer self lidt an på dine lokale betjente ved at ude omkring mig kan jeg godt tillade mig at køre d 35 min knallert trækker fordi jeg ved at politibetjenten først bliver irriteret hvis man kører 2 eller f.eks kører over 40 :?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af Michael »

Hej Alle
Nu skal det ikke lyde som et surt opstød, men skal vi ikke lade det emne ligge.
Hvis de forkerte læser en tråd som denne vil det se ud som om samtlige Yamahaer i dk er ulovlige, og så vil vi jo nok have svært ved at køre i fred. Efter min mening er der ingen grund til at diskutere dette emne for meget. Vi ved jo allesammen at man ikke må køre ulovligt. Tynd toppakning og/eller 1-tandsgearing er også at køre ulovligt.
Det handler jo om at vi skal opføre os ordentligt.

Igen det kun ment på en pæn måde :(y)
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af Tottenham »

Jeg kører ALTID lovligt :shutup

For et par uger siden, havde jeg en patruljevogn kørende bagved mig.
Da de kom op på siden, ku jeg tydeligt mundaflæse betjenten, som sagde til makkeren
For Sa---- det er en Yamaha
De hilste pænt og kørte videre :(y)
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af juhl-drengen »

heh ja pointen er at vi skal følge reglerne såå kan det en dag være at vi blir sat mere fri og f.eks får lov at køre 50 frem for 30 :D men ja de gamle sataner her kan nogle gange være spændende emner både for ung og gammel og for synder og betjent :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af dalgaard »

Hov hov nu ikke genere motorcyklen ! Ved lov er det vedtaget at alle cykler solgt efter så vidt jeg husker 1992 skal være udstyret med 2 af hinanden uafhængige bremser !!!!! ;0) så det er kun jer ser samler på gamle lorte cykler der ikke kan Bremse ordentligt :0)
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af dalgaard »

Motorcyklen = mormorcyklen ;0)
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
dcedata
Junior knallert
Indlæg: 45
Tilmeldt: lør 23. apr 2011 22:38
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af dcedata »

tak for alle de henvendelser :)

jeg må bare køre lovligt eller få en motorcykelkort :)

he he
med venlig hilsen

Dcedata

Niels Sørensen

Er nu den stolte ejer af en yamaha :D
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af strynboen »

ja HE HE det er den eneste mulighed :whew ...jeg har aldrig haft en lovlig knallert...udover min velo...nænner ikke at pille ved den :hihi
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
jeppex
Stor knallert
Indlæg: 263
Tilmeldt: lør 24. sep 2011 01:05
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af jeppex »

kreidlerhansen skrev:@kreidlerhansen
Du har ret, men min tese er også blot at hvis du kommer trillende på cykelstien med 40 km/t på din ellers lovlige knallert og ellers har din hjelm på og ser ud til at have dine ting iorden, og samtid bliver passeret af en politibil, så tror jeg ikke de "gider" stoppe dig...
Michael skrev:@Michael
Min meninger at man skal kunne skrive om alle relevante emner i forhold til knallertkørsel. Deriblandt også ulovlig knallert. Men det er vel næppe det samme som alle knallerter af mærkert Yamaha FS1 er tunede :)
//Jeppex

Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!

Love the smell of a 2stroke engine :)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af kreidlerhansen »

jeppex skrev: Du har ret, men min tese er også blot at hvis du kommer trillende på cykelstien med 40 km/t på din ellers lovlige knallert og ellers har din hjelm på og ser ud til at have dine ting iorden, og samtid bliver passeret af en politibil, så tror jeg ikke de "gider" stoppe dig...
Du har ret i, politiet ofte har andre opgaver end at standse knallerter, der render 5-10km/t for stærkt. Men hvis du føler dig 'sikker' på baggrund af din formodning, tager du fejl og bliver skuffet på et tidspunkt.
Det afhænger af betjenten, omstændighederne og dagens opgaver - intet andet. Så kan du hedder Morten eller Mohammed, køre råddent eller pænt og med eller uden styrthjelm!

Standset kan man altid blive, og nogle kører rent faktisk på en lovlig maskine, men så glemmer de til gengæld at få lavet bremser eller betale forsikring. Rutine-tjek forekommer også ift. knallerter. :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
jeppex
Stor knallert
Indlæg: 263
Tilmeldt: lør 24. sep 2011 01:05
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af jeppex »

kreidlerhansen skrev:Standset kan man altid blive
Se det er vi helt enige i og sådan skal det også være - Min Yamaha er og bli'r lovlig (30 km/t) men hvis den render med 40 km/t og en eller anden emsig politimand skal stoppe mig og "bitche" over det, ja så bliver jeg en bøde fattigere... :)
Og det er ikke fordi jeg ikke har respekt for loven, men den tollerence der ligger mellem 30-40 km/t på et mekanisk speedometer gør at det er ret umuligt at stole på det (GPS er iøvrigt ikke lovligt til brug som speedometer, da man kan miste forbindelsen til satt'en) så hvis det går lidt ned af bakke og solen skinner og pludselig har man en gal politimand på siden med en slikpinden fremme, der er sur over at måle en til 39 km/t så er der vist ikke meget andet at gøre end at betale ved kasse 1.
//Jeppex

Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!

Love the smell of a 2stroke engine :)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3923
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: hvad siger politiet til en tunet yamaha ?

Indlæg af kreidlerhansen »

GPS'en bruges som supplement til det originale spedometer. ;) Sådan en cykel-udgave fylder kun lidt mere end cykel omputer, men denne er vandtæt og med et reeet stort batteri.

Jeg synes, det er lige så fjollet som du, og deraf min reference til mormorcyklen. Efter min mening burde det hedde 50- og 80-knallert i stedet for de nuværende 30/45.
Begge dele kræver trods alt en form for kørekort, og alt andet lige pynter det sikkert lidt på uheldsstatististikkerne, hvis folk LÆRER at styre maskineriet ved 50 og ikke kun 30 for derefter at pille skiven og køre 50-60km/t ugen efter, alligevel...
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Tuning"