Hej alle,
Endnu et lille tun spørgsmål. Min Yamaha har følgende opsætning:
13 -43 gearing (jeg tror det er 43 bag på, har ikke tjekket endnu)
16 mm indsugning
16 mm uoriginal karburator (jeg har en 16 mm Mikuni, som lige skal renses inden den kommer på)
Helt ny 40 mm Z1 cylinder med højkomprimeret topstykke
5,3 tunudstødning.
Jeg ved, at alle Yamaha motorer er forskellige, og jeg tror ikke min er en af de aller bedste, men den kører ikke særligt godt.
Mit problem er, at den trækker virkelig dårlig. Jeg kan ikke køre 4 gear ud på en lige vej, og trækker meget dårligt op af bakke. Topfarten ned af bakke ligger på omkring 65 - 70 inden den firetakter. Den trækker godt i første og andet gear.
Det virker jo som om gearingen er for høj, men burde den ikke være OK til den opsætning. Er der andre, der har et bud på, hvorfor den trækker så dårligt? Kan det være den uoriginale karburator? Tændingen virker fornuftig. Jeg tror heller, at den får falsk luft.
Mit mål er en topfart på 60 km/t med et fornuftigt optræk.
Jeg er glad for alle forslag jeg kan få.
På forhånd tak.
Dårligt træk i tredje og særligt i fjerde gear
Re: Dårligt træk i tredje og særligt i fjerde gear
hej og velkommen.
Ud fra hvad du skriver, lyder opsætningen ikke helt forkert.
dør den når den kommer i tredje gear?
hvad for en dyse har du i din karburator?
hvornår er motoren sidst renoveret ?
med venlig hilsen mads
Ud fra hvad du skriver, lyder opsætningen ikke helt forkert.
dør den når den kommer i tredje gear?
hvad for en dyse har du i din karburator?
hvornår er motoren sidst renoveret ?
med venlig hilsen mads
Yamaha fs1 dx 76 match under op bygning
Yamaha fs1 dx 78 381-253577 motor 381-220786 http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v" onclick="window.open(this.href);return false; ... p?ID=18690
Yamaha Passola solgt
Yamaha fs1 dx 78 381-253577 motor 381-220786 http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v" onclick="window.open(this.href);return false; ... p?ID=18690
Yamaha Passola solgt
Re: Dårligt træk i tredje og særligt i fjerde gear
Hej Mads,
Jeg mener, der sidder en sidder en 150 dyse i den uoriginale karburator, som jeg kører med nu. jeg regner med, at det bliver omkring det samme tal, jeg sætter i den originale Mikuni, når jeg får den renset. Jeg ved ikke, hvornår den er blevet renoveret i motoren, men jeg tror det er længe siden. Den kan nemlig godt være lidt hård at trække, når den blot står i frigear. Men jeg synes, at det er underligt, at den ikke vil trække overhovedet i fjerde gear, hvis der er den mindste modstand.
Mvh
Laust
Jeg mener, der sidder en sidder en 150 dyse i den uoriginale karburator, som jeg kører med nu. jeg regner med, at det bliver omkring det samme tal, jeg sætter i den originale Mikuni, når jeg får den renset. Jeg ved ikke, hvornår den er blevet renoveret i motoren, men jeg tror det er længe siden. Den kan nemlig godt være lidt hård at trække, når den blot står i frigear. Men jeg synes, at det er underligt, at den ikke vil trække overhovedet i fjerde gear, hvis der er den mindste modstand.
Mvh
Laust
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 448
- Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
- Kontakt:
Re: Dårligt træk i tredje og særligt i fjerde gear
det lyder ikke godt. prøv og kig efter noget der gør at den ikke løber frit rundt som den skal. Hvis du har den i frigear og trækker den frem tilbage, det skal du kunne gøre rimeligt let. Uden du skal skubbe hårdt.
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Re: Dårligt træk i tredje og særligt i fjerde gear
Skift den uoriginale karburator,og sæt en orginal mikuni på og en 140 dyse og nålen i midten og tjek det er den rigtige nål og den ikke er slidt og en original dyse,så burde den rende 65-70
Re: Dårligt træk i tredje og særligt i fjerde gear
renoverede en her inde med et 5,3 sæt på billig skodcylinder og 5,3 og gik af h til satte så en original mikuni påå og trak 65 på lige vej med 14 tands gearing og kunne køre 55 op af bakke i 4 gear ved den store bakke i Ulstrup,men gik også som en drøm
Re: Dårligt træk i tredje og særligt i fjerde gear
Prøv og hæv nålen og se om den kommer til at gå bedre af det. I såfald skal den dyses op, det lyder nemlig som en for lille dyse.
Det kan også være tændingen der står forkert.
Det kan også være tændingen der står forkert.