Fra 16mm til 18mm?..

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Brugeravatar
futte
Junior knallert
Indlæg: 61
Tilmeldt: søn 30. nov 2008 12:57
Kontakt:

Re: Fra 16mm til 18mm?..

Indlæg af futte »

Hej Kenneth


regner med at det er dette du mener
DSC03954 [800x600].JPG
DSC03954 [800x600].JPG (54.95 KiB) Vist 13563 gange

mvh Benny
1979 yamaha k1

1986 hollandsk yamaha 2ru


1978 yamaha DX pt total adskilt
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Fra 16mm til 18mm?..

Indlæg af Jensmc »

Prøv lige at oplyse ALLE de stemplede numre og bogstaver ovenpå spændeflangen.
Det kunne være spændende, hvis man af den vej kan finde ud af noget.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Fra 16mm til 18mm?..

Indlæg af Reedvalve »

Jeg kan se, det egenligt bare er en alm. 16 mm, udfra de numre. Den kommer fra England. Har selv en magen til. Så det må være nogle som man "borede" op i gamle dage. Da de blev solgt i diverse tunings forhandlere.


Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Fra 16mm til 18mm?..

Indlæg af Jensmc »

Jeg er enig med Reed`en.
Det er en opboret.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Fra 16mm til 18mm?..

Indlæg af FS1originalen »

YAM FS1 skrev:Hej Der lå en butik over på den anden side af sundet her sverige helsingborg en lille butik der dog ikke eksister mere,men han havde bla forhandlet 16 og 17 org kabrator til yamaha fs1
Var det STC der lavede dem??? De havde jo en overgang butik i Sverige hvor man leverede tuningsdele fra???

Jeg har lige kigget Larsen Trims "sætlister" fra 1982 igennem, og der har karburator og indsugningsplade til "10hk sættet" godt nok et andet varenummer end til de mindre sæt - de skriver dog ikke noget om størrelse!
Det gør de til gengæld ved 12hk sættet - det leveres med 19mm Malossi karburator...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Fra 16mm til 18mm?..

Indlæg af Jensmc »

Larsen-trim har solgt dem, kan jeg huske.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Fra 16mm til 18mm?..

Indlæg af Nikolaj Y »

Nå... nu er jeg simpelthen nået så langt at jeg selv har fået lavet en 17,5mm karburator... da jeg simpelthen VILLE prøve en! :teeth2

Jeg har her til aften monteret den sammen med en 18mm indsugningsplade... men den vil ikke gå helt godt..

Den vil kun gå i jævn tomgang når chokeren er trukket, men så med det samme chokeren tages af igen stiger den langsomt i omdrejninger (uden jeg rører ved håndtaget). Der er jo en smule luft på hver side af spjældet da spjældet kun er 16mm, men karburatoren er 17,5mm - kan det have nogen indvirkning?

Når man så giver den gas (med enten choker på eller ikke) så er den ikke helt kvik, som den plejer - men kan alligevel tage lidt omdrejninger..

Dysen den kører med er 210 (som før) og alt indmaden er gamle 16mm...

Sååå hvad foreslå i at jeg skal justere på/lave om? :D
Vedhæftede filer
IMG_4805-1200.jpg
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Fra 16mm til 18mm?..

Indlæg af strynboen »

hullet skulle være ovalt..alså fræst opad...så bunden ikke ændres..og siderne er tætte...honda køre med ovalt hul i kaburatorene..de har tynde spjæld..men tilgengæld er de lange... det er hemmeligheden ved at "tune" kaburatore...op i en fræse maskine..og køre et par milimeter op..så er det perfekt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Fra 16mm til 18mm?..

Indlæg af claus olieklud »

hejsa der ... for det første er jeg helt enig i det stynboen skriver ( gammelt honda cd 50 trick )
jeg har faktisk en extra stor mokini 17,5 mm på min lilla racer , købt uoriginal i tyskland ca år 2000 - jeg har mange gange samtalet med frandsen om det, idet han hævde at man højst kan lave et rundt hul på 16.8 mm uden den trækker luft på siden !!! har aldrig målt efter, men tager den falsk luft på siden af spjældet, skal det selvfølgelig gå galt, idet tomgangssystemet & lavgassystemet vil blive påvirket af manglende flow der hvor behovet er ( manglende vacum ved lukket eller næsten lukket gasspjæld )
nu har jeg travlt - vi kan snakkes senere...
x-faktor
sidst fald jeg i søvn - øv bøv der
hilsen olieklud
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Fra 16mm til 18mm?..

Indlæg af Nikolaj Y »

strynboen skrev:hullet skulle være ovalt..alså fræst opad...så bunden ikke ændres..og siderne er tætte...honda køre med ovalt hul i kaburatorene..de har tynde spjæld..men tilgengæld er de lange... det er hemmeligheden ved at "tune" kaburatore...op i en fræse maskine..og køre et par milimeter op..så er det perfekt
Ja det er så ligesom lidt for sent nu :roll: Hullet er jo allerede 17,5mm...
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Fra 16mm til 18mm?..

Indlæg af juhl-drengen »

Kunne det ikke evt. ske at der er et andet mikuni spjæld der passer ? :) måske en fra en vm18
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Fra 16mm til 18mm?..

Indlæg af Nikolaj Y »

juhl-drengen skrev:Kunne det ikke evt. ske at der er et andet mikuni spjæld der passer ? :) måske en fra en vm18
Tjo... det er vel en mulighed?? :? Er der nogen som ligger ende med et spjæld til sådan en dævl? :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Fra 16mm til 18mm?..

Indlæg af strynboen »

vil du så bore spjæld boringen op til 18..det er rimelig svært...du skal fræse det ud med en 18 mm 2 skærs endefræser...den er flad i enden...modsat er et bor spidst..

og kort og stabil..så den ikke undviger ved udboringen..et bor vil rende rundt..og tage spån hvor det er lettest..dvs hullet bliver 3 kantet(af en eller anden mærkelig grund)..men sådan gør bor alså...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Fra 16mm til 18mm?..

Indlæg af Nikolaj Y »

strynboen skrev:vil du så bore spjæld boringen op til 18..det er rimelig svært...du skal fræse det ud med en 18 mm 2 skærs endefræser...den er flad i enden...modsat er et bor spidst..

og kort og stabil..så den ikke undviger ved udboringen..et bor vil rende rundt..og tage spån hvor det er lettest..dvs hullet bliver 3 kantet(af en eller anden mærkelig grund)..men sådan gør bor alså...
Ham der borede karburatoren op har helt sikkert grejet til det andet også - hvis det altså ender med det... Så længde det altså kan lade sig gøre??

Men HVIS der nu kom et 18mm spjæld i... ville karburatoren så overhovedet komme til at virke? Eller vil det blot være spildt arbejde :|
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Fra 16mm til 18mm?..

Indlæg af strynboen »

tror godt det vil virke..hvis han har et rodehoved til fræseren..kan det udbores forsiktigt 1#100 del af gangen..og tilpasses et spjæld du har i forvejen..med endefræseren er det one shot...50#50 chance for perfekt pasning
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Fra 16mm til 18mm?..

Indlæg af Nikolaj Y »

strynboen skrev:tror godt det vil virke..hvis han har et rodehoved til fræseren..kan det udbores forsiktigt 1#100 del af gangen..og tilpasses et spjæld du har i forvejen..med endefræseren er det one shot...50#50 chance for perfekt pasning
ja se nu er det jo værd til overvejning :) ... jeg må til at lede efter sådan en spjæld så..

det er jo kedeligt når man er færdig... det er hvad jeg elsker ved de gamle knallerter - man bliver ALDRIG færdig :teeth2
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Fra 16mm til 18mm?..

Indlæg af juhl-drengen »

mener at suzuki rmx kører med en vm18ss karburator.. http://onlineparts.dk/oemfiche.aspx?mikrofishnr=1876" onclick="window.open(this.href);return false;
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Fra 16mm til 18mm?..

Indlæg af claus olieklud »

juhl-drengen skrev:mener at suzuki rmx kører med en vm18ss karburator.. http://onlineparts.dk/oemfiche.aspx?mikrofishnr=1876" onclick="window.open(this.href);return false;
hej igen... det tror jeg ikke - hvis du læser en højt 1 dag gammel tråd ser du en ny fs1 bruger der hævder at en RMX kører med 16 mm... jeg aner det dog ikke !
hilsen olieklud
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Fra 16mm til 18mm?..

Indlæg af Nikolaj Y »

Jeg ved ikke om det er den std til en suzuki rmx/smx, men her i tråden nævnes den som den "lovlige" http://www.scootergalleri.dk/forum/gene ... aal___smx_" onclick="window.open(this.href);return false;
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Fra 16mm til 18mm?..

Indlæg af juhl-drengen »

jeg er ret sikker på jeg har læst en typegodkendelse til rmx/smx hvor det beskrives som en vm18ss
men kunne måske ske der var en dellorto 19mm der kunne bruges :what2
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Tuning"