PINSETRÆF 2011 i MVVK.

Køreture, begivenheder, ræs, stumpemarkeder, skruedage og andre aktiviteter.
Adgang kræver medlemskab!
Besvar
Brugeravatar
FOLVA
Fuldblods knallert
Indlæg: 444
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 14:49
Kontakt:

PINSETRÆF 2011 i MVVK.

Indlæg af FOLVA »

Jeg vil lige dele denne oplevelse med alle her på forum, som vi MVVK' er havde til vort årlige pinsetræf, der altid falder på pinse lørdag.

Vi var vel ca. 100 personer der mødtes kl. 09.00 i vort klubhus i saltum, hvor vi startede med fælles morgenbord, og en masse social hygge og samvær.

Kl. 10.30 startede vi 2 hjulere op (12 stk.), og bedrog os ud på en tur der var ca. 65 km lang, med 3 planlagte stop undervejs.

Første stop var ved Børglum Kloster, hvor vi kunne beundre dette prægtige bygningsværk og få en lille hyggesludre stund.

Næste stop var vores middagspause hvor vi ankom til løkken, og placerede os Down-Town løkken, lige midt på torvet, hvor der var fyldt med en masse mennesker, der viste en del interesse for vore gamle flotte knallerter. Her kunne vi så også forsyne vore maver med lidt god mad, og lidt vædske til ganen.

Sidste stop var ved Thise kirke, hvor der faktisk lige fandt et bryllup sted, og igen faldt vi i snak med mennesker der viste stor interesse for vores fælles hobby.

Et ikke planlagt stop, gjorde vi hjemme hos Tottenham, hvor han lige viste os, sit smukke værksted frem for os. Det var også sjovt at se hans maskiner, og kommende projekter.

Undervejs på turen var jeg dog lige ved at blive kørt ned af en bil med campingvogn, vi kørte på en mindre vej, hvor der kom en modkørende bil, og samtidig blev vi hele flokken overhalet af en bil med campongvogn, og denne campingvogn snittede lige mit venstre side spejl på min helt nyrestaurede blå Honda CD 50, og så kom jeg sgu lidt ud af kurs og kørte i lille stykke tid ude i græsrabatten, og var faktisk tæt på at vælte, og jeg havde en rød Puch MS 50 lige i hælene, som også blev meget påvirket over situationens alvor. Men bilen med campingvognen kørte bare videre, som om intet var hændt, men han kunne sikkert ikke registrere at han havde ramt mig. Men uanset hvad, så var det groft uforsvarligt den måde at han overhaler os på, når kan kunne se at der også kom en modkørende bil.

Ellers var maskinerne driftsikre, lige på undtagen af en Yamaha som havde flere stop undervejs, den har været ustabil på hvert eneste løb den har deltaget i, ejeren mener nu endelig at have sporet det til at være et karburator problem. Denne person var anfører af løbet, og havde den klassiske gule vest på som vi altid har som første og sidste personer i en flok, og denne vest er fra "First Stop". Men så er det jo at jo at jeg tænker, at der i stedet for skulle have stået "Not First Stop" :teeth2

En gruppe af ca. 40 - 50 biler, og et par motorcykler, startede op kl 11.00 fra klubhuset af, på en rute som de så havde planlagt, hvor de bl.a. havde nogle prøver som de skulle svare på undervejs.

Kl. 15.00 mødtes vi hjemme i saltum igen, hvor der så var en kæmpe stor træfkage og kaffe til os. Træfkagen bestod af en god jordbær-mazarin tærte, virkelig lækkert konditorkage helt prof. make. Efter kaffen var der div præmie overrækkelser.

Kl 17.00 fik vi helstegt pattegris med alt det sædvanlige tilbehør, såsom flutes og salat og div dressinger.

I løbet af aftenen tønnede det ud i befolkningen, da vi efterhånden også var ved at være godt trætte efter sådan en god og oplevelsesrig dag.
Vedhæftede filer
BILD0506(3).JPG
BILD0506(3).JPG (207.8 KiB) Vist 4340 gange
BILD0508(3).JPG
BILD0508(3).JPG (217.79 KiB) Vist 4340 gange
BILD0509(3).JPG
BILD0509(3).JPG (228.64 KiB) Vist 4340 gange
BILD0510(3).JPG
BILD0510(3).JPG (247.63 KiB) Vist 4340 gange
BILD0511(3).JPG
BILD0511(3).JPG (221.25 KiB) Vist 4340 gange
BILD0512(3).JPG
BILD0512(3).JPG (209.4 KiB) Vist 4340 gange
BILD0513(3).JPG
BILD0513(3).JPG (189.88 KiB) Vist 4340 gange
BILD0516(3).JPG
BILD0516(3).JPG (227.45 KiB) Vist 4340 gange
BILD0515(3).JPG
BILD0515(3).JPG (236.68 KiB) Vist 4340 gange
BILD0517(3).JPG
BILD0517(3).JPG (212.98 KiB) Vist 4340 gange
BILD0518(3).JPG
BILD0518(3).JPG (220.03 KiB) Vist 4340 gange
BILD0519(3).JPG
BILD0519(3).JPG (150.11 KiB) Vist 4340 gange
Min kærlighed til en Honda CD 50 knallert, ruster aldrig.

Min samling af veteraner består af :

1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.

1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: PINSETRÆF 2011 i MVVK.

Indlæg af Tottenham »

FOLVA skrev:Jeg vil lige dele denne oplevelse med alle her på forum, som vi MVVK' er havde til vort årlige pinsetræf, der altid falder på pinse lørdag.

Vi var vel ca. 100 personer der mødtes kl. 09.00 i vort klubhus i saltum, hvor vi startede med fælles morgenbord, og en masse social hygge og samvær.

Kl. 10.30 startede vi 2 hjulere op (12 stk.), og bedrog os ud på en tur der var ca. 65 km lang, med 3 planlagte stop undervejs.

Første stop var ved Børglum Kloster, hvor vi kunne beundre dette prægtige bygningsværk og få en lille hyggesludre stund.

Næste stop var vores middagspause hvor vi ankom til løkken, og placerede os Down-Town løkken, lige midt på torvet, hvor der var fyldt med en masse mennesker, der viste en del interesse for vore gamle flotte knallerter. Her kunne vi så også forsyne vore maver med lidt god mad, og lidt vædske til ganen.

Sidste stop var ved Thise kirke, hvor der faktisk lige fandt et bryllup sted, og igen faldt vi i snak med mennesker der viste stor interesse for vores fælles hobby.

Et ikke planlagt stop, gjorde vi hjemme hos Tottenham, hvor han lige viste os, sit smukke værksted frem for os. Det var også sjovt at se hans maskiner, og kommende projekter.

Undervejs på turen var jeg dog lige ved at blive kørt ned af en bil med campingvogn, vi kørte på en mindre vej, hvor der kom en modkørende bil, og samtidig blev vi hele flokken overhalet af en bil med campongvogn, og denne campingvogn snittede lige mit venstre side spejl på min helt nyrestaurede blå Honda CD 50, og så kom jeg sgu lidt ud af kurs og kørte i lille stykke tid ude i græsrabatten, og var faktisk tæt på at vælte, og jeg havde en rød Puch MS 50 lige i hælene, som også blev meget påvirket over situationens alvor. Men bilen med campingvognen kørte bare videre, som om intet var hændt, men han kunne sikkert ikke registrere at han havde ramt mig. Men uanset hvad, så var det groft uforsvarligt den måde at han overhaler os på, når kan kunne se at der også kom en modkørende bil.

Ellers var maskinerne driftsikre, lige på undtagen af en Yamaha som havde flere stop undervejs, den har været ustabil på hvert eneste løb den har deltaget i, ejeren mener nu endelig at have sporet det til at være et karburator problem. Denne person var anfører af løbet, og havde den klassiske gule vest på som vi altid har som første og sidste personer i en flok, og denne vest er fra "First Stop". Men så er det jo at jo at jeg tænker, at der i stedet for skulle have stået "Not First Stop" :teeth2

En gruppe af ca. 40 - 50 biler, og et par motorcykler, startede op kl 11.00 fra klubhuset af, på en rute som de så havde planlagt, hvor de bl.a. havde nogle prøver som de skulle svare på undervejs.

Kl. 15.00 mødtes vi hjemme i saltum igen, hvor der så var en kæmpe stor træfkage og kaffe til os. Træfkagen bestod af en god jordbær-mazarin tærte, virkelig lækkert konditorkage helt prof. make. Efter kaffen var der div præmie overrækkelser.

Kl 17.00 fik vi helstegt pattegris med alt det sædvanlige tilbehør, såsom flutes og salat og div dressinger.

I løbet af aftenen tønnede det ud i befolkningen, da vi efterhånden også var ved at være godt trætte efter sådan en god og oplevelsesrig dag.
Elsker disse refarater og billeder :bravo
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: PINSETRÆF 2011 i MVVK.

Indlæg af strynboen »

i har rigtig hygget jer...bare vi kunne have noget lignende på fyn..men det kan vi vel også..vi må bare i gang
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: PINSETRÆF 2011 i MVVK.

Indlæg af Tottenham »

strynboen skrev:i har rigtig hygget jer...bare vi kunne have noget lignende på fyn..men det kan vi vel også..vi må bare i gang
Jeps i MÅ !! Vi har nu været ude 2 gange på ca. 14 dage, og det er pisse hyggeligt, dog lidt øm bagi, men må man tage med. Skulle efter forlydende være godt mod lidt slap lukkemuskel SÅHHH :what2
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: PINSETRÆF 2011 i MVVK.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Folva. Fint referat og jeg bemærkede, at I også har en Thise Kirke i Nordjylland som her i Salling - men er I ikke nervøse for at atomaffaldet havner hos Jer i stedet ? :lol:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: PINSETRÆF 2011 i MVVK.

Indlæg af FS1originalen »

Det ligner en rigtig god hyggetur i perfekt vejr :(y)
Vi i (og pas nu på navneforvirringen) MVKK var også ude at køre, men på Djursland... Det blev bla. til et pitstop hos Dorte og Johnny - tak for øl og prøveture på diverse maskiner Johnny - der fik jeg vist det SIDSTE pandehår blæst af... I må lige vente til Dewil vågner op! Han er vist den eneste der er leveringsdygtig i billeder :oops:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
FOLVA
Fuldblods knallert
Indlæg: 444
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 14:49
Kontakt:

Re: PINSETRÆF 2011 i MVVK.

Indlæg af FOLVA »

Strynboen :
i har rigtig hygget jer...bare vi kunne have noget lignende på fyn..men det kan vi vel også..vi må bare i gang

Ja, og vi har et utroligt godt sammenhold, og hjælper hinanden undervejs hvis problemer opstår.


Poul-Erik A:
Hej Folva. Fint referat og jeg bemærkede, at I også har en Thise Kirke i Nordjylland som her i Salling - men er I ikke nervøse for at atomaffaldet havner hos Jer i stedet ? :lol:
Næ, egenligt ikke fordi vi har mistet det hår som vi har at miste. :teeth2


FS1orfiginalen :
Det ligner en rigtig god hyggetur i perfekt vejr
Vi i (og pas nu på navneforvirringen) MVKK var også ude at køre, men på Djursland... Det blev bla. til et pitstop hos Dorte og Johnny - tak for øl og prøveture på diverse maskiner Johnny - der fik jeg vist det SIDSTE pandehår blæst af... I må lige vente til Dewil vågner op! Han er vist den eneste der er leveringsdygtig i billeder

Erik
Ja MVKK og MVVK er blevet forvekslet indtil flere gange, men sådan vil det jo nok ske mange gange fremover.
Min kærlighed til en Honda CD 50 knallert, ruster aldrig.

Min samling af veteraner består af :

1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.

1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: PINSETRÆF 2011 i MVVK.

Indlæg af dexta »

Det ser bare rigtig hyggelidt ud det der ! :tuba
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Besvar

Tilbage til "Fælles køreture, træf, begivenheder og stumpemarked"