Knallert tur, Mariager Fjord rundt. 20-8-2011.

Køreture, begivenheder, ræs, stumpemarkeder, skruedage og andre aktiviteter.
Adgang kræver medlemskab!
Thoms

Re: Knallert tur, Mariager Fjord rundt. 20-8-2011.

Indlæg af Thoms »

Rigtig god tur til Jer! Nu vil jeg binde et for dagen passende slips og glæde mig til en lang dag i et varmt forsamlingshus :oops: :oops: :oops:
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Knallert tur, Mariager Fjord rundt. 20-8-2011.

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Så er der billeder fra turen, som gik rimelig fint med godt vejr, og mange flinke deltagere. :(y)

https://www.dropbox.com/gallery/1137599 ... t?h=e5a0d3

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Knallert tur, Mariager Fjord rundt. 20-8-2011.

Indlæg af Poul-Erik A. »

Mange tak for sidst, det var rigtig hyggelig og så med nye ansigter. Men det var så samtidig dagen, hvor jeg skulle have uheld nr 2 i form af trailerpunktering - ja dækket eksploderede endda med en revne på ca. 15 cm. Men jeg valgt så at lade bil + trailer stå mellem Virksund og Møldrup og køre på FS1'eren til Mariager og blev "koblet" på turen ved første stop på Mariager Havn. Jeg håber ikke at jeg forsinkede turen før alle øvrige og takker for hjælpen jeg blev tilbudt vedr. hjemtransporten, men jeg valgte at køre på FS1'eren tilbage til bilen.
August 2011 001.jpg
August 2011 001.jpg (33.43 KiB) Vist 8311 gange
Senest rettet af Poul-Erik A. søn 21. aug 2011 21:38, rettet i alt 1 gang.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Knallert tur, Mariager Fjord rundt. 20-8-2011.

Indlæg af FS1originalen »

Tak for i dag her fra det Århusianske... Turen gik ikke rimeligt Kim - den gik superfint, og med masser af smukke og specielle steder at holde pause - fantastisk område i har der omkring fjorden!!!
Det er ikke hver dag vi byboere ser en sæl tage solbad under 10 meter fra 25 støjende knallerttosser (se billede 29)! Og når i nu er inde at kigge i albummet så check lige Johannes på billede 42! Tror sgu han forsøger at sparke sin knallert i havnen :teeth2

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Knallert tur, Mariager Fjord rundt. 20-8-2011.

Indlæg af Dewil »

Også tak for en hyggelig dag fra mig, jeg blev jo lige lidt længere så jeg kunne flække Kim´s motor.. :D Det var en kedelig overraskelse......
Jeg kan da godt se at mit ben er i bevægelse Erik, men jeg er sikker på at jeg ved at "sparke dæk", det er nemlig meget vigtigt.... :thunge
Her er link til mine billeder fra dagen: https://www.dropbox.com/gallery/9344792 ... 1?h=1f83ba
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
FOLVA
Fuldblods knallert
Indlæg: 444
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 14:49
Kontakt:

Re: Knallert tur, Mariager Fjord rundt. 20-8-2011.

Indlæg af FOLVA »

En stor tak til kim og familie for at arrangere så suveræn og vellykket en tur, og så i sådanne smukke omgivelser, der var jo faktisk en kanongod udsigt stort set på hvert et stop vi lavede undervejs.

En skam du ikke var med på turen Tottenham, for så ville det faktisk ikke være nødvendigt for dig, at skulle skubbe mig op ad bakkerne som til pinseræffet.

Jøebs, Hondaen er blevet lidt mere leven siden sidst. Svedsken er ændret til 8 mm nu. Den var dælme også sløv i standard udgaven.

Dejligt at møde så mange nye ansigter her fra forum af, og supergodt at folk kom på maskiner af forskellige fabrikater. :bravo :bravo :bravo
Min kærlighed til en Honda CD 50 knallert, ruster aldrig.

Min samling af veteraner består af :

1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.

1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Knallert tur, Mariager Fjord rundt. 20-8-2011.

Indlæg af Dewil »

Jamen det var rigtigt skidt.... blokken har været svejset, ikke ret pænt og skal svejses lidt mere.... krumtappen var færdig, transmissionsakslen skal skiftes, den skal have en komplet kobling (trykplade og knast var helt blanke), koblingsfjedre, en gearskifteaksel, plus de normale lejer, pakdåser og pakninger. Så manglede der den store skive mellem koblingsskål og knast, der manglede fjederskive til mellemhjul for kickstarter. Koblingspind er skæv, kuglen var der ikke og trykpinden lignede, men var IKKE til en FS1 ???? Og stemplet var revet.... Så på Kims vegne blev man da lidt ærgerlig..... :(
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Knallert tur, Mariager Fjord rundt. 20-8-2011.

Indlæg af Macel »

Ærgerligt med Kims FS1'er. :(n)
Min far og jeg siger også tak for en hyggelig tur. :)
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Knallert tur, Mariager Fjord rundt. 20-8-2011.

Indlæg af tøffe »

ja mange tak for en god dag til alle samen ja jeg nået at komme med selvom jeg måtte skrue ind til kl 0130 natten før så holdte den hele turen køn er den langt fra men køre kan den da skal da lige have nogle små ting lavet om så kan den da køre så må tingen jo ænders han af vejen og takker alle den der har givet råd og hjælp med stumper hen af vejen og er bestemt ikke sidste gang jeg skal med og rart at møde så mange rigtig rare folk og se hvem er hvem mange hilsen tøffe michael
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Knallert tur, Mariager Fjord rundt. 20-8-2011.

Indlæg af Poul-Erik A. »

jesper j skrev:Hej jeg vil også takke for en rigtig hyggeligdag og et godt arrengrment kim det var et godt interitiv og jeg er glad for at høre du kom hjem poul erik for det gik da hvis lidt træget da vi kørte forbi dig host host. men nu bliver jeg nysgerig johannes hvad fandt i i motoren :?:
Ja, det var "op ad bakke" både bogstaveligt & i overført betydning, men da motoren blev ordentlig varm gik det bedre - ja faktisk ret godt endda. MEN... jeg har netop fundet fejlen i form af uren benzin, for når jeg kiggede grundig efter i tanken, lignede det nærmest "fedtperler som i suppe" og ved at granske i hukommelsen, tror jeg der har været hydraulikolie eller lign. i den store 25 liters dunk jeg bruger, for den stammer fra en nedlagt maskinstation. Det er nok forklaringen på den periodiske røgudvikling og jeg forestiller mig, at urenhederne har haft svært ved at passere dyserne og derfor kunne jeg kompensere med chockeren - som heldigvis sidder ved venstre tommelfinger på SS'eren. :(y)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Thoms

Re: Knallert tur, Mariager Fjord rundt. 20-8-2011.

Indlæg af Thoms »

Hej Kim,

Efter Johs. og jeg samlede motor færdig i dag blev der lidt stumper overskud, og de er hermed sponsoreret til din kommende renovering. Der er en helt ny trykplade og koblingsknast samt koplingspind og kugle.
Held og lykke :(y)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Knallert tur, Mariager Fjord rundt. 20-8-2011.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Thoms skrev:Hej Kim,

Efter Johs. og jeg samlede motor færdig i dag blev der lidt stumper overskud, og de er hermed sponsoreret til din kommende renovering. Der er en helt ny trykplade og koblingsknast samt koplingspind og kugle.
Held og lykke :(y)

:bravo
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Knallert tur, Mariager Fjord rundt. 20-8-2011.

Indlæg af patrick j. »

hvem køre på den fine blå 78'er?
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Knallert tur, Mariager Fjord rundt. 20-8-2011.

Indlæg af Kim B S »

jesper j skrev:det var træls :? men jeg kan da tilbyde svejsning af skjold som tak for en god tur igår :P
Dewil skrev:Jamen det var rigtigt skidt.... blokken har været svejset, ikke ret pænt og skal svejses lidt mere.... krumtappen var færdig, transmissionsakslen skal skiftes, den skal have en komplet kobling (trykplade og knast var helt blanke), koblingsfjedre, en gearskifteaksel, plus de normale lejer, pakdåser og pakninger. Så manglede der den store skive mellem koblingsskål og knast, der manglede fjederskive til mellemhjul for kickstarter. Koblingspind er skæv, kuglen var der ikke og trykpinden lignede, men var IKKE til en FS1 ???? Og stemplet var revet.... Så på Kims vegne blev man da lidt ærgerlig..... :(
Hej Jesper J.
Det lyder som et meget flot tilbud, som jeg vil være meget glad for at få gjort. :D Jeg skal lige rengøre delene, så må vi finde et tidspunkt hvor det kan passe. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Knallert tur, Mariager Fjord rundt. 20-8-2011.

Indlæg af Kim B S »

Thoms skrev:Hej Kim,

Efter Johs. og jeg samlede motor færdig i dag blev der lidt stumper overskud, og de er hermed sponsoreret til din kommende renovering. Der er en helt ny trykplade og koblingsknast samt koplingspind og kugle.
Held og lykke :(y)
Hej Thoms.
Mange tak. :D Jeg er meget glad for din hjælp, og håber at jeg på et tidspunkt kan hjælpe dig med noget. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Knallert tur, Mariager Fjord rundt. 20-8-2011.

Indlæg af Kim B S »

Hej alle deltagere i turen.
Mange tak for den gode stemning der var på turen, samt hjemme hos Gerda og jeg. :bravo Jeg synes at jeg havde en god dag, selv om det for mig, ikke var helt uden problemer. :? Jeg tænker blandt andet på min nervøsitet/stress og dårlige stedsans, som jeg tydeligt fik vist frem. :roll:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Knallert tur, Mariager Fjord rundt. 20-8-2011.

Indlæg af Kim B S »

Dewil skrev:Jamen det var rigtigt skidt.... blokken har været svejset, ikke ret pænt og skal svejses lidt mere.... krumtappen var færdig, transmissionsakslen skal skiftes, den skal have en komplet kobling (trykplade og knast var helt blanke), koblingsfjedre, en gearskifteaksel, plus de normale lejer, pakdåser og pakninger. Så manglede der den store skive mellem koblingsskål og knast, der manglede fjederskive til mellemhjul for kickstarter. Koblingspind er skæv, kuglen var der ikke og trykpinden lignede, men var IKKE til en FS1 ???? Og stemplet var revet.... Så på Kims vegne blev man da lidt ærgerlig..... :(
Hej Johannes.
Jeg er meget glad for din hjælp, med min FS1, og jeg var aldrig nået så langt med motoren, så hurtigt uden din hjælp. :D Det er måske nok lidt træls, med alle de dårlige dele og manglene dele i min FS1-motor. :wink: Men det undre mig ikke spor, når jeg tænker på hvor mange andre fejl og mangler, jeg har oplevet på min FS1, på grund af dårlige reservedele, blandt andet T Hansen dele, som den tidligere ejer har brugt på den. :roll:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Knallert tur, Mariager Fjord rundt. 20-8-2011.

Indlæg af Dewil »

Så har jeg kikket lidt i gemmerne og det gav en fin brugt original transmissionsaksel og de to skiver der manglede. Thoms donation er med på billedet....
Vedhæftede filer
Photo 22-08-11 09.01.47 [1024x768] [1024x768].jpeg
Photo 22-08-11 09.01.47 [1024x768] [1024x768].jpeg (106.83 KiB) Vist 8328 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Knallert tur, Mariager Fjord rundt. 20-8-2011.

Indlæg af Kim B S »

jesper j skrev:du siger bare til når du er klar kim :P
Kim B S skrev:
jesper j skrev:det var træls :? men jeg kan da tilbyde svejsning af skjold som tak for en god tur igår :P
Dewil skrev:Jamen det var rigtigt skidt.... blokken har været svejset, ikke ret pænt og skal svejses lidt mere.... krumtappen var færdig, transmissionsakslen skal skiftes, den skal have en komplet kobling (trykplade og knast var helt blanke), koblingsfjedre, en gearskifteaksel, plus de normale lejer, pakdåser og pakninger. Så manglede der den store skive mellem koblingsskål og knast, der manglede fjederskive til mellemhjul for kickstarter. Koblingspind er skæv, kuglen var der ikke og trykpinden lignede, men var IKKE til en FS1 ???? Og stemplet var revet.... Så på Kims vegne blev man da lidt ærgerlig..... :(
Hej Jesper J.
Det lyder som et meget flot tilbud, som jeg vil være meget glad for at få gjort. :D Jeg skal lige rengøre delene, så må vi finde et tidspunkt hvor det kan passe. :wink:
Hilsen Kim.
Hej Jesper J.
Det lyder godt. :bravo :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Knallert tur, Mariager Fjord rundt. 20-8-2011.

Indlæg af Kim B S »

Dewil skrev:Så har jeg kikket lidt i gemmerne og det gav en fin brugt original transmissionsaksel og de to skiver der manglede. Thoms donation er med på billedet....
Hej Johannes.
Mange tak. :bravo :D Det er jeg meget glad for. :D Jeg håber at jeg kan gøre gængæld, på en eller anden måde. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Besvar

Tilbage til "Fælles køreture, træf, begivenheder og stumpemarked"