Side 4 af 4

Re: Mini MC kørertur d. 29 September

: man 1. okt 2012 10:25
af 12V
Snakkede lige med værkstedet, vi har to typer Loctite 603 og Omnifit 230M, de mener dog at det var 603'eren de brugte til den test, og det var mellem 3-4 tons de brugte i testen for de slap.

Læste lige datablade for begge typer, 603 er faktisk ikke særlig egnet til benzin og varme. Ved 150°C er den nede på 25% styrke, og benzin opløser den - dog langsomt. Varmes den op til 250°C slipper den (demontage). 230M er egnet til 200°C

Re: Mini MC kørertur d. 29 September

: man 1. okt 2012 10:29
af kreidlerhansen
150 grader kommer den sjældent i nærheden af i praksis. Medmindre jeg falder over et krumtaphus, får jeg købt noget 230M hjem, så den kan blive 'låst' i løbet af vinteren.

Tak for hjælpen... resten af flokken må tilgive :offtopic :shutup :thunge

Re: Mini MC kørertur d. 29 September

: man 1. okt 2012 10:44
af 12V
Hvad temperaturer kommer man mon op på i krumtapshuset? Jeg har sådan et IR thermometer, hvis jeg nu måler tæt krumtapshuset lige bagved cylinderen, tror du den temperatur ville være tæt på?

Re: Mini MC kørertur d. 29 September

: man 1. okt 2012 10:58
af kreidlerhansen
Jeg har intet præcist bud, men selv efter en times straf med fuld gas på en varm sommerdag, kan jeg da røre ved koblingsdækslet et par sekunder uden at brænde fingrene... 60-80 grader med en sjælden peak omkring 90-95 grader ved stilstand?

Hvis ellers jeg kan finde den igen, læste jeg en hollandsk test af luft- vs. vandkøling, og forskellene var ikke voldsomt store for de 5-8HK 50cc motorer... Højeste temperatur var vist 94 grader på udstødningssiden af en fartvindkølet cylinder - blokken er næppe varmere.