Snakkede lige med værkstedet, vi har to typer Loctite 603 og Omnifit 230M, de mener dog at det var 603'eren de brugte til den test, og det var mellem 3-4 tons de brugte i testen for de slap.
Læste lige datablade for begge typer, 603 er faktisk ikke særlig egnet til benzin og varme. Ved 150°C er den nede på 25% styrke, og benzin opløser den - dog langsomt. Varmes den op til 250°C slipper den (demontage). 230M er egnet til 200°C
Mini MC kørertur d. 29 September
Re: Mini MC kørertur d. 29 September
Senest rettet af 12V man 1. okt 2012 13:50, rettet i alt 1 gang.
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Mini MC kørertur d. 29 September
150 grader kommer den sjældent i nærheden af i praksis. Medmindre jeg falder over et krumtaphus, får jeg købt noget 230M hjem, så den kan blive 'låst' i løbet af vinteren.
Tak for hjælpen... resten af flokken må tilgive
Tak for hjælpen... resten af flokken må tilgive
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Mini MC kørertur d. 29 September
Hvad temperaturer kommer man mon op på i krumtapshuset? Jeg har sådan et IR thermometer, hvis jeg nu måler tæt krumtapshuset lige bagved cylinderen, tror du den temperatur ville være tæt på?
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Mini MC kørertur d. 29 September
Jeg har intet præcist bud, men selv efter en times straf med fuld gas på en varm sommerdag, kan jeg da røre ved koblingsdækslet et par sekunder uden at brænde fingrene... 60-80 grader med en sjælden peak omkring 90-95 grader ved stilstand?
Hvis ellers jeg kan finde den igen, læste jeg en hollandsk test af luft- vs. vandkøling, og forskellene var ikke voldsomt store for de 5-8HK 50cc motorer... Højeste temperatur var vist 94 grader på udstødningssiden af en fartvindkølet cylinder - blokken er næppe varmere.
Hvis ellers jeg kan finde den igen, læste jeg en hollandsk test af luft- vs. vandkøling, og forskellene var ikke voldsomt store for de 5-8HK 50cc motorer... Højeste temperatur var vist 94 grader på udstødningssiden af en fartvindkølet cylinder - blokken er næppe varmere.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!