Hondaén med til mc træf :-)

Køreture, begivenheder, ræs, stumpemarkeder, skruedage og andre aktiviteter.
Adgang kræver medlemskab!
Besvar
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Hondaén med til mc træf :-)

Indlæg af Lars J »

Der var traditionen tro skærtorsdags mc træf på torvet i Esbjerg i denne uge med deltagelse af flere tusinde mcér. Normalt tager jeg en af mcérne og triller de 800 mtr. for at deltage i løjerne, men da jeg har gjort det så tit, ville jeg prøve noget andet i år.

Og hvad er mere nærliggende end at tage Honda CDén og trille der op og stille den imellem de andre gamle mopeder. Men at det skulle få sådan effekt, havde jeg aldrig troet. Den fik næsten mere opmærksomhed end den nærmeste Ducati racer. At se grand voksne mænd stå og få våde øjne imens de fortalte om den gang de havde Honda CD var en sjov oplevelse. Fik masser af tunings tips, trods det at jeg ikke har behov for noget i den retning :wink: , og masser af snak. Da jeg kørte med i kortegen et stykke af vejen råbte folk "respekt" og "fed knallert" og piftede og vinkede. En mente sågar at det var en "Honda Dream" (hvilket det vel også er - i mine øjne 8) ) Det var sq humor :mrgreen: Da jeg holdte ved et lyskryds var der en der lå på knæ for at kigge ordentligt på den - han havde iøvrigt selv en :)

Prøv det næste gang der er mc træf i jeres by - det er en god oplevelse og man får meget opmærksomhed og snak når folk genkender deres ungdoms 70er knallert :D
Vedhæftede filer
Honda CD.jpg
Honda CD.jpg (75.55 KiB) Vist 6130 gange
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Hondaén med til mc træf :-)

Indlæg af Tottenham »

Den er godt fin :(y)
Sidste år på et løb, kom jeg til at blande mig med en masse svenske mcer, og tomlen var der lynhurtigt :(y)
Ham der lå på knæ ved lyskrydset !!! Nu var han vel ikke muslim??? :thunge
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Hondaén med til mc træf :-)

Indlæg af Lars J »

Tottenham skrev:Ham der lå på knæ ved lyskrydset !!! Nu var han vel ikke muslim??? :thunge
I så fald lå han med røven den forkerte vej - imod vest og England som nærmeste nabo :dust :D
Senest rettet af Lars J lør 7. apr 2012 10:30, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hondaén med til mc træf :-)

Indlæg af strynboen »

LIFAN....? har du lavet 12 volt el system...min motor giver 45 volt..uden batteri og lade ensretter..men de går let 100 kmt med 110cc
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Hondaén med til mc træf :-)

Indlæg af Lars J »

strynboen skrev:LIFAN....? har du lavet 12 volt el system...min motor giver 45 volt..uden batteri og lade ensretter..men de går let 100 kmt med 110cc
Det er en Emax motor på 110 cc med omkring 11-12 hk vil jeg tro. Topspeed 110 km/t.
Jeg ved ikke hvor mange volt den giver, men det er nok til at sprænge pærerne :lol:
Den går rigtig godt og står og tugger i tomgang næsten lydløs - på trods af at fløjten ikke er i.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hondaén med til mc træf :-)

Indlæg af strynboen »

det er noget andet end lifan"en den har kun 7,5 hk..men koster næsten gratis..ja de motore går næsten bedre end de oprindelige hondaer..men der sker mærkelige ting med de billige..har lige haft en knækket krumtap..så de kinesere har ikke helt styr på hærdnings processer og anden finere teknik.
er e max noget dyrt japansk tunings grej..eller er det "bare" kineser...12 hk lyder som mere prof...
Vedhæftede filer
atv krumtap 004-250.jpg
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Hondaén med til mc træf :-)

Indlæg af FS1originalen »

Ja, man kan hurtigt vække opsigt på en gammel knallert!

Alle mænd på 40+ har jo et forhold til knallerter fra deres ungdom og får ganske rigtigt våde hundeøjne når minderne pludselig står for snuden af dem :hihi

Man skal også kun tage knallerten til købmanden hvis man har god tid for der står altid nogen der vil snakke gamle dage og tophastigheder når man kommer ud fra butikken :teeth2

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hondaén med til mc træf :-)

Indlæg af strynboen »

som en skrev på honda cb forum...du score ikke ..med en classisk mc/knallert..nej det er de middel aldrene mænd som står i kreds om din mc...og vil snakke i timevis...så scoore kaj..må vælge en nyere maskine ...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Hondaén med til mc træf :-)

Indlæg af Lars J »

FS1originalen skrev:Man skal også kun tage knallerten til købmanden hvis man har god tid for der står altid nogen der vil snakke gamle dage og tophastigheder når man kommer ud fra butikken :teeth2

Erik
Helt enig :(y)
strynboen skrev:...så scoore kaj..må vælge en nyere maskine ...
He, he ja det kan der være noget om. Her er opskriften - køb en Vespa scooter og sæt den i tip top stand.
De unge piger/damer var som fluer om en ostemad der hvor Vespaerne holdt til :D

Emax er også kinøjsisk, men jeg har indtryk af at kvaliteten er ok.

Det er Lifan åbenbart ikke. Sådan en krumtap skal hærdes ordentligt, d.v.s. at den skal støbes/smedes med 4-5 mm overlay, hærdes korrekt og der efter maskinbearbejde de 4-5 mm af til korrekt mål/tolerance. Her ved opnåes den rigtige styrke og holdbarhed. Men ikke sikkert at kineserne har fundet ud af det endnu :?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hondaén med til mc træf :-)

Indlæg af kreidlerhansen »

Oplevede det samme med Kreidleren i 2010 ;) Umiddelbart tiltrækker den oftere det mere alkoholiserede segment, som alle kørte 140km/t med en speedwaymotor. Og det er stort set uden undtagelse sprittere! Hvad siger det om MIN fremtid? :p

Hondaen er fiiiin! :) Bare blok og gearkasse er noget værd i kinøjser-kopierne, må man kunne finde finanser til en god krumtap. Det bliver stadig en billig motor!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hondaén med til mc træf :-)

Indlæg af strynboen »

hej det var en no name..motor som brækkede krumtappen....lifan motoren ..er noget af det bedste fra kina..kaburatoren er en nøjaktig kopi af cd ..med choker arm..og det hele...så de er ok..
kan se at krumtappen er drejet ud af 2 hele stykker,,med kun pejl lejet som sammen pressede del..honda lavede det som et rigtig samle sæt..med aksel enderne presset i kontra vægtene...som alle andre ..men kina manden har sparet de arbejds gange væk..


jeg har forgæves forsøgt at presse en 110 cc kina motor ind i en cd blok....den elektroniske tænding kan ikke være der..og skørtet i cylenderen er for stort...måske en 80cc kina er bedre at splejse
ja der er noget med kina støbninger..alu"en er porøs..og knækker gerne omkring de tyndvægede huller..og tære hurtigt..men det er no name motorene..dem med navnetræk er generalt bedre
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hondaén med til mc træf :-)

Indlæg af kreidlerhansen »

Med undtagelse af NC/New Competition vil de færreste producenter vist lægge navn til skrammel. Men ok, det er kopier til lavest mulige pris uden licens, og man får, hvad man betaler for, mens forhandlerne scorer kassen.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Hondaén med til mc træf :-)

Indlæg af Michael »

Lars J skrev:
He, he ja det kan der være noget om. Her er opskriften - køb en Vespa scooter og sæt den i tip top stand.
De unge piger/damer var som fluer om en ostemad der hvor Vespaerne holdt til.
Hmmm...... Så kan det da godt være at jeg skal lade min Bonneville blive i garagen. Jeg er jo lykkelig gift :hihi
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Besvar

Tilbage til "Fælles køreture, træf, begivenheder og stumpemarked"