renovering af bremseskiven:

Her er forslag til renovering / rep af forskellige komponenter på Yamaha FS1. Også gode råd ved køb m.m.
Besvar
fiveear
Junior knallert
Indlæg: 66
Tilmeldt: ons 19. maj 2010 01:41
Kontakt:

renovering af bremseskiven:

Indlæg af fiveear »

hej alle sammen og rigtig god påske. jeg har været nede hos den lokale sandblæser og fået ordnet stel, bagsvinger og et par andre stumper. deriblandt skivebremsen pga. der skulle males center på den.. men nu er den blevet mig lidt mat i det :whew :whew hvad kan/skal man gøre for at få den pæn og blank igen???? mange hilsner Mads .
YAMAHA fs1 DX 77
YAMAHA fs1 K1 79 match
VW GOLF CABRIOLET KARMANN EDITITION `92
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: renovering af bremseskiven:

Indlæg af Morten - Webmaster »

ud og kør 200 km/t og brems ned til stop 5000 gange.... nej, spøg til side, den skulle nok kun have været glasblæst og så slebet let. Sandblæsning er for meget tror jeg
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: renovering af bremseskiven:

Indlæg af Dewil »

Prøv at se om det lokale værksted har en bremseskive-afdrejer, måske de kan tage en lille spåne af den, husk på at den er tynd nok i forvejen.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
fiveear
Junior knallert
Indlæg: 66
Tilmeldt: ons 19. maj 2010 01:41
Kontakt:

Re: renovering af bremseskiven:

Indlæg af fiveear »

pis lort.. det kunne han sku godt ha sagt... store klovn... skal heller ikke ha lavet mere der nede, har bestilt en lille kabine og idag købt kompressor så man selv kan GLAS blæse sine små ting. men tak for tippet Morten
YAMAHA fs1 DX 77
YAMAHA fs1 K1 79 match
VW GOLF CABRIOLET KARMANN EDITITION `92
fiveear
Junior knallert
Indlæg: 66
Tilmeldt: ons 19. maj 2010 01:41
Kontakt:

Re: renovering af bremseskiven:

Indlæg af fiveear »

tak jeg må lige kigge på det efter påske...
YAMAHA fs1 DX 77
YAMAHA fs1 K1 79 match
VW GOLF CABRIOLET KARMANN EDITITION `92
fiveear
Junior knallert
Indlæg: 66
Tilmeldt: ons 19. maj 2010 01:41
Kontakt:

Re: renovering af bremseskiven:

Indlæg af fiveear »

er der nogen min. krav til tykkelse på skive ??? og hvad er ideal mål mm. på den ?
YAMAHA fs1 DX 77
YAMAHA fs1 K1 79 match
VW GOLF CABRIOLET KARMANN EDITITION `92
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: renovering af bremseskiven:

Indlæg af strynboen »

sæt den på og kør..den bliver blank af sig selv..det er nok for dyrt at begynde at dreje/slibe den blank
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: renovering af bremseskiven:

Indlæg af nielsfup »

Hej

Mindste tykkelse på skiver er 4.5mm ifgl Yamaha
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: renovering af bremseskiven:

Indlæg af Kai »

Det er fusk og svindel og humbug.. jeg ved det. Men for nogen tid siden fik jeg en FS1 ind på værkstedet hvor skiven også havde fået et ordentlig svirp med sandblæseren og var helt ru. Ejeren turde ikke bruge forbremsen fordi den huggede i øjeblikkelig hvis han prøvede at bremse.
Den fik en tur med en finkornet papskive på vinkelsliberen og blev helt hæderlig igen.

Op på centerfoden og lige snurre forhjulet op i fart med hånden og så en let tur med papskiven, den laver et fint tværgående mønster på skiven og den bremsede fint bagefter og blev hurtig helt blank.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: renovering af bremseskiven:

Indlæg af Morten - Webmaster »

Kai skrev:Det er fusk og svindel og humbug.. jeg ved det. Men for nogen tid siden fik jeg en FS1 ind på værkstedet hvor skiven også havde fået et ordentlig svirp med sandblæseren og var helt ru. Ejeren turde ikke bruge forbremsen fordi den huggede i øjeblikkelig hvis han prøvede at bremse.
Den fik en tur med en finkornet papskive på vinkelsliberen og blev helt hæderlig igen.

Op på centerfoden og lige snurre forhjulet op i fart med hånden og så en let tur med papskiven, den laver et fint tværgående mønster på skiven og den bremsede fint bagefter og blev hurtig helt blank.
Igen et godt brugbart råd fra Kai :bravo
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
fiveear
Junior knallert
Indlæg: 66
Tilmeldt: ons 19. maj 2010 01:41
Kontakt:

Re: renovering af bremseskiven:

Indlæg af fiveear »

tror i man kan bruge en poleringspude/skive og en festool ? ved ikke lige hvad en pap skive er :whew jeg er elektrikker og har desværre ikke den store erfaring inde for metal :whew ...
PS. pas på der ude .. har fundet ud af her til eftermiddag af den såkaldte sandblæser/maler også har haft tabt og ødelagt min org. ankerplade en af de små flanger er knækket af :crying :crying han skal være meget glad for at han har lukket idag :evil: :evil:
jeg takker for de gode råd.
Mads
YAMAHA fs1 DX 77
YAMAHA fs1 K1 79 match
VW GOLF CABRIOLET KARMANN EDITITION `92
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: renovering af bremseskiven:

Indlæg af strynboen »

det er bare en bagplade af gummi og så lægger man slibeskiven oven på og spænder på med den flade skrue
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: renovering af bremseskiven:

Indlæg af nielsfup »

Hej
Jeg tror Kai mente sådan en her til vinkelsliberen.
Vedhæftede filer
DSC03357.JPG
DSC03357.JPG (151.22 KiB) Vist 12007 gange
DSC03358.JPG
DSC03358.JPG (151.52 KiB) Vist 12007 gange
DSC03359.JPG
DSC03359.JPG (142.65 KiB) Vist 12007 gange
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: renovering af bremseskiven:

Indlæg af nielsfup »

Og så er jeg glad for jeg ikke er sandblæseren :D :D :D :D
Når jeg bor så tæt på :D
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: renovering af bremseskiven:

Indlæg af nielsfup »

Og minimum mål på skiven er 4.5mm ifgl Yamaha
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: renovering af bremseskiven:

Indlæg af Kai »

strynboen skrev:det er bare en bagplade af gummi og så lægger man slibeskiven oven på og spænder på med den flade skrue
Det er lige sådan en jeg mente. Men en flapskive som Niels viste kan sikkert også gøre det
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: renovering af bremseskiven:

Indlæg af nielsfup »

Sorry Kai og Lars
Jeg har bare brugt sådan en flere gange til at tage kanter på bil skiver og derfor tænkte jeg strax på den :oops: :oops: :oops:
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Guide til renovering af Yamaha skrevet af brugerne selv, køb m.m."