indsugningsplade montering i motorhus,,,
: ons 19. jan 2011 12:24
Hej
Da der tit er spøgsmål vedrørende de indsugninsplader og deres montering er der lidt vejledning her,,, ( indsugningspladen uden den lovlige plumpe var lige den som lagde øverst i kassen) og den er ikke lovlig til dansk brug på en Yamaha FS1 knallert,,,, og er bare brugt som illustration,,,,
Så her er lige lidt billeder af hvordan det skal se ud nede i karburatorhuset,,, og et enkelt billede af hvorfor umbracoskruer er bandslyst til at spænde membrandhuset på,,, hovederne er for store på umbraco skruerne ,,,,,
Billede ,,, 1
Motorhus med gevind som er i orden,,, Billede ,,, 2
indsugningsplade og membrandhus samt pakning og lige kærvskruer der kan bruges krydskærv også ,,, billede ,,, 3
pakningen er lagt på,,, Billede ,,, 4
membranden er lagt på,,, bemærk at afstanden / højden på membranstoppet helt ude er 7 mm over det lukkede membranblad som standard fra Yamaha fabrikken,,,,
Billede ,,, 5
skruer er sat i ,,, men bemærk den venstre den er noget højre,,, det er en umbraco skrue,,, den har for højt et hovede til at den kan spændes tæt nede i motorhuset,,, fordybningen i motor huset er IKKE dyb nok til at umbracoskruernes hoveder kan være der,,, Billede ,,, 6
nu er der kærvskruer i begge sider,,, bemærk hvor lidt hovederne stikker op ,,, så er der plads til dem i motorhusets fordybninger,,, man kan nu kontrollere om membranen er tæt ved at puste i studsen så skal membranen lyde som en syg and,,, Billede ,,, 7
indsugningspladen er lagt på plads i motorhuset,,, den ligger tæt ind på pakfladerne ,,, havde det været umbracoskruer membranden var spændt fast med på indsugningspladen ,,, ville man nu kunne mærke at den kan vippe ,,, Billede ,,, 8
Indsugningspladen er nu spændt fast og er tæt,,, Billede ,,, 9
mest taget til ære for dem som aldrig har set hvordan det ser ud på bagsiden af huset med indsugningspladen monteret,,, Godfornøjelse,,,,
Da der tit er spøgsmål vedrørende de indsugninsplader og deres montering er der lidt vejledning her,,, ( indsugningspladen uden den lovlige plumpe var lige den som lagde øverst i kassen) og den er ikke lovlig til dansk brug på en Yamaha FS1 knallert,,,, og er bare brugt som illustration,,,,
Så her er lige lidt billeder af hvordan det skal se ud nede i karburatorhuset,,, og et enkelt billede af hvorfor umbracoskruer er bandslyst til at spænde membrandhuset på,,, hovederne er for store på umbraco skruerne ,,,,,
Billede ,,, 1
Motorhus med gevind som er i orden,,, Billede ,,, 2
indsugningsplade og membrandhus samt pakning og lige kærvskruer der kan bruges krydskærv også ,,, billede ,,, 3
pakningen er lagt på,,, Billede ,,, 4
membranden er lagt på,,, bemærk at afstanden / højden på membranstoppet helt ude er 7 mm over det lukkede membranblad som standard fra Yamaha fabrikken,,,,
Billede ,,, 5
skruer er sat i ,,, men bemærk den venstre den er noget højre,,, det er en umbraco skrue,,, den har for højt et hovede til at den kan spændes tæt nede i motorhuset,,, fordybningen i motor huset er IKKE dyb nok til at umbracoskruernes hoveder kan være der,,, Billede ,,, 6
nu er der kærvskruer i begge sider,,, bemærk hvor lidt hovederne stikker op ,,, så er der plads til dem i motorhusets fordybninger,,, man kan nu kontrollere om membranen er tæt ved at puste i studsen så skal membranen lyde som en syg and,,, Billede ,,, 7
indsugningspladen er lagt på plads i motorhuset,,, den ligger tæt ind på pakfladerne ,,, havde det været umbracoskruer membranden var spændt fast med på indsugningspladen ,,, ville man nu kunne mærke at den kan vippe ,,, Billede ,,, 8
Indsugningspladen er nu spændt fast og er tæt,,, Billede ,,, 9
mest taget til ære for dem som aldrig har set hvordan det ser ud på bagsiden af huset med indsugningspladen monteret,,, Godfornøjelse,,,,