Side 1 af 1

Adskillelse af DX gaffelben.

: man 3. jan 2011 08:47
af Dewil
Forgaffelben på DX adskilles ved at man med en unbacho (6mm) løsner bolten i bunden (nedefra), når den er løs skal man alt efter hvor let gevindet kører enten trække inder og yderben fra hinanden mens man løsner videre eller som oftest have en stang med eksempelvis en ornepiller påsvejset i enden til at bruge som modhold i den anden ende af det rørstykke som holder dele sammen. Samling er naturligvis blot modsat.
Når man har fat i sine forgaffelben bør man sikre sig at:
Inderben kan køre uhindret i yderben, altså at inderben ikke er bøjet (ses meget ofte).
Inderben ikke har skader på det område hvor pakdåsen skal køre.
Pakdåsen skal holde tæt.
Påfylde den korrekte mængde olie i forfaffelbenene efter samling (134cc). Ukorrekt oliemængde kan være direkte farligt at køre med, da man ikke får den korrekte dæmpning og dermed vejgreb.

Re: Adskillelse af DX gaffelben.

: man 3. jan 2011 15:30
af strynboen
måske skal man lige nævne at 76 er anderledes...der skal man ikke løsne unbrakko skruerne i bunden..de holder en kegle formet tap i bunden som går op i inderbenet..men ikke sidder i forbindelse med noget...man skal bare tage låseringen oppe ved pakdåsen..og derefter trække inderbenene ud... :wink:

Re: Adskillelse af DX gaffelben.

: man 3. jan 2011 15:32
af Dewil
:(y)

Re: Adskillelse af DX gaffelben.

: lør 15. jan 2011 17:58
af Morten - Webmaster
Faktisk er det muligt at bruge en forlænget unbrakonøgle til at stikke ned i det lille rør (ved faktisk ikke om alle har sekskant ? )

Re: Adskillelse af DX gaffelben.

: lør 15. jan 2011 18:18
af strynboen
her er lige,,,,

Re: Adskillelse af DX gaffelben.

: søn 4. mar 2012 23:16
af Simonb
God guide!