Re: Guide til registrering som MC
: tors 22. okt 2015 23:45
Ring til 10 forskellige "høje herrer" og få lige så mange forskellige svar.
Jeg har mine informationer fra trafikstyrelsens hjemmeside.
Vedr. "positionslys", så ligger der vist et hint i navnet, nu jeg tænker over det:
Hvis nærlyset skulle glippe, kan andre bilister stadig se dig/din position på vejen. Derfor skal pæren være aktiv sammen med nærlyset, og det giver udmærket mening. Derfor kan det nu stadig bruges som P-lys.
Hvis nu ledningen fra statoren/regulatoren forbindes direkte til lyskontakten OG positions- samt bag- og instrumentlys aktiveres ved stilling "1" (ud af 0 - 1 - 2, hvor "0" er standset motor), så er det helt legalt.
I tilgift får du så P-lys ad den vej, samt lidt færre ledninger at bøvle med.
Jeg har mine informationer fra trafikstyrelsens hjemmeside.
Vedr. "positionslys", så ligger der vist et hint i navnet, nu jeg tænker over det:
Hvis nærlyset skulle glippe, kan andre bilister stadig se dig/din position på vejen. Derfor skal pæren være aktiv sammen med nærlyset, og det giver udmærket mening. Derfor kan det nu stadig bruges som P-lys.
Hvis nu ledningen fra statoren/regulatoren forbindes direkte til lyskontakten OG positions- samt bag- og instrumentlys aktiveres ved stilling "1" (ud af 0 - 1 - 2, hvor "0" er standset motor), så er det helt legalt.
I tilgift får du så P-lys ad den vej, samt lidt færre ledninger at bøvle med.