Guide "Original kontra uoriginal"

Her er forslag til renovering / rep af forskellige komponenter på Yamaha FS1. Også gode råd ved køb m.m.
jamiefle
Junior knallert
Indlæg: 32
Tilmeldt: man 29. aug 2011 15:06

Re: Guide "Original kontra uoriginal"

Indlægaf jamiefle » ons 28. mar 2012 15:04

Til kim, jeg kan med 99% sikkerhed bekræfte at jeg har en original ottekantet styrtbøjle i krom :D

Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 416
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50

Re: Guide "Original kontra uoriginal"

Indlægaf Reedvalve » tirs 22. maj 2012 20:58

Original skrue til baglygte på årgang 1977. Kun en prik på bolt-hoved, modsat bolten på 1978.

Kenneth
Vedhæftede filer
PICT3440.JPG
PICT3440.JPG (145.12 KiB) Vist 7589 gange
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)

Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 416
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50

Re: Guide "Original kontra uoriginal"

Indlægaf Reedvalve » tirs 22. maj 2012 21:01

Original bolt for baglygte årgang 1978. Denne er med "Honda logo" samt prik. Modsat 1977 som kun har en prik.

Kenneth
Vedhæftede filer
PICT3441.JPG
PICT3441.JPG (141.23 KiB) Vist 7586 gange
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)

Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 416
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50

Re: Guide "Original kontra uoriginal"

Indlægaf Reedvalve » tirs 22. maj 2012 22:47

jesper j skrev:
Reedvalve skrev:Original bolt for baglygte årgang 1978. Denne er med "Honda logo" samt prik. Modsat 1977 som kun har en prik.

Kenneth
det honda loge er en nyer ting og sider bland andet på de svenske det høre ikke hjemme på de danske modeller :!:


Der tager du fejl Jesper! Den med "honda logoet" sidder på min Danske 78`patina. Den har der ikke været skruet i. Yderligere har jeg været ude og kigge på en anden Dansk 78` og der sidder også denne skrue i. Og den 77`er jeg lige har hugget op i dele. Sad der kun dem med en prik. Det kan selvfølgelig ikke udelukkes at der har siddet nogle med kun prik på 78`er og omvendt.
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)

T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35

Re: Guide "Original kontra uoriginal"

Indlægaf T.B. » tirs 22. maj 2012 23:29

Nej nej nej........... Nu kan jeg snart ikke klare flere prikker. Jeg får prikker for øjnene og så skal jeg ud og lede efter andre skruer til min 78er :whew :sad :lol:

Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1202
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Guide "Original kontra uoriginal"

Indlægaf Guess who » lør 26. maj 2012 00:43

Hvis nogen har lyst til at filme, stiller jeg gerne mine 2x78'ere og 2x79'ere totalt urørte maskiner til rådighed for fotograferinger.

Måske kan disse DANSKE originale urørte maskiner være med til og belyse nogle ting.

Mvh
Benny

Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3915
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42

Re: Guide "Original kontra uoriginal"

Indlægaf Dewil » lør 26. maj 2012 01:12

Det kunne være en super ting.... :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning

Billede

Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36

Re: Guide "Original kontra uoriginal"

Indlægaf patrick j. » fre 8. jun 2012 13:41

Benny, det er dejligt at se nogen af dem der står med de "ÆGTE" patina maskiner, stiller frem til fotografering, jeg stod gerne frem med kameraet, men bor i det skumle jylland så der er lidt langt, men håber da på nogen er friske på at fotografere detaljerne, så vi får lidt dokumentering på detaljerne, hvilket godt kan glippe en sjælden gang i mellem :shutup
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"

T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35

Re: Guide "Original kontra uoriginal"

Indlægaf T.B. » tirs 18. sep 2012 21:37

Billeddokumentation desværre i dårlig kvalitet. Men bolthovedet er glat med en prik. 78K1 en ejers :D
Vedhæftede filer
3 002.jpg

Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3915
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42

Re: Guide "Original kontra uoriginal"

Indlægaf Dewil » tors 6. dec 2012 12:36

Lidt info om crom-dækslerne for gaffelbro. Udgaven med gevind for refleks. De øverste er til DX og de nederste er til K1. Bemærk at det er 4 helt forskellige dele der kun passer på den rigtige type gaffelbro og i den rigtige side. Har i Danmark kun siddet på årgang 76 DX med en grå plastafdækning istedet for refleksen. Så K1 modellen med disse er noget der har kørt i udlandet.

Billede
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning

Billede

Brugeravatar
Per P
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 11. feb 2008 21:10

Re: Guide "Original kontra uoriginal"

Indlægaf Per P » tors 6. dec 2012 13:21

Hej Johannes

Dette billed viser noget andet, dansk 72 match med gevind og plast "knapper "

Jeg har også lavet dette indlæg på et tidspunkt.

viewtopic.php?f=2&t=5018

Jeg tror det er med denne detalje som med mange andre, svært at sige helt præcis.

Hilsen

Per P
Vedhæftede filer
Yamaha%20400487-5.jpg
Yamaha%20400487-5.jpg (71.86 KiB) Vist 7322 gange
Yamaha%20400487-1[1].jpg
Yamaha%20400487-1[1].jpg (67.57 KiB) Vist 7322 gange
Mvh

Per P

Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3915
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42

Re: Guide "Original kontra uoriginal"

Indlægaf Dewil » tors 6. dec 2012 13:25

Vi er helt enige Per, svært med en endegyldig facitliste... :lol:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning

Billede

Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3915
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42

Re: Guide "Original kontra uoriginal"

Indlægaf Dewil » tors 6. dec 2012 15:59

Ikke fordi vi skal til at tvære rundt i disse crom-dæksler, men bemærk at de er fejlmonteret...... refleksen vil komme til at pege skråt fremad i begge sider.. :shock:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning

Billede

Brugeravatar
Per P
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 11. feb 2008 21:10

Re: Guide "Original kontra uoriginal"

Indlægaf Per P » fre 7. dec 2012 11:43

Dewil skrev:Ikke fordi vi skal til at tvære rundt i disse crom-dæksler, men bemærk at de er fejlmonteret...... refleksen vil komme til at pege skråt fremad i begge sider.. :shock:


Vi tværer ikke !!!!! Vi hygger os !!!!!!!
Mvh

Per P

stinus
Junior knallert
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn 1. jan 2012 15:18

Re: Guide "Original kontra uoriginal"

Indlægaf stinus » søn 30. dec 2012 21:46

øh er der nogen der vil udtale sig om styr holdere.
Har et sæt med alm metrisk gevind, og et sæt med fingevind som også er kortere i gevindlængden.
Begge med bolte med et ottetals logo er de originale.

håber i kan hjælpe det er mit første projekt

Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3915
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42

Re: Guide "Original kontra uoriginal"

Indlægaf Dewil » søn 30. dec 2012 22:10

Findes blot i en version, 10mm til trekantspladen og 6mm til styrsiden.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning

Billede

Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1807
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Guide "Original kontra uoriginal"

Indlægaf Kai » søn 30. dec 2012 22:22

Dewil skrev:Findes blot i en version, 8mm til trekantspladen og 6mm til styrsiden.


8mm ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?

Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3915
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42

Re: Guide "Original kontra uoriginal"

Indlægaf Dewil » søn 30. dec 2012 22:32

My bad, er rettet til 10 selvfølgelig...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning

Billede

stinus
Junior knallert
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn 1. jan 2012 15:18

Re: Guide "Original kontra uoriginal"

Indlægaf stinus » søn 30. dec 2012 22:48

ja ja men er der fingevind eller ej??

Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3915
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42

Re: Guide "Original kontra uoriginal"

Indlægaf Dewil » søn 30. dec 2012 22:57

Nej, det hedder vel 1,25 i stigning? Men lad os se farisæren....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning

Billede


Tilbage til "Guide til renovering af Yamaha skrevet af brugerne selv, køb m.m."

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster