Guide "Original kontra uoriginal"
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
er du sikker på den baglygteholder er original ? det er jeg nemlig ikke
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Den var sølvfarvet oprindeligt, men røg med i crom-kassen. Men jeg bøjer mig gerne hvis jeg ikke har ret, vi skal bare have beviserne på bordet.....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Lygtehus 1969-79, original. Bemærk de 3 punktsvejsninger på "ørerne", hvor huset spændes på lygteholderen. Bemærk forsænket hvor skruen til lygterand skrues i. Vægt ?
- Vedhæftede filer
-
- IMG_3837.jpg (143.08 KiB) Vist 14597 gange
-
- Lygtehus 1969-79 original #1.jpg (96.44 KiB) Vist 14597 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
er der ikke noget med orginal lygte huse også har en kant der hvor ledninger går i gennem de hulle og er der ikke også en bestemt krave der hvor lygte krandsen sider fast i den ene side menne jeg at kunne husske men er ju ikke ung så kan jo tAGE FEJL INGEN ER JO FEJL FRI MEN HVAD SIGER ANDER HER INDE
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Det er rigtigt at der kan være et ombuk ved de 2 huller til ledningsnet, men Morten påpegede at det ikke var på alle originale lygtehuse.
Men gå efter de andre kendetegn, så skulle den være sikker.
Men gå efter de andre kendetegn, så skulle den være sikker.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Motorbøjler 1969-79 originale. Vægt 229 gram pr. stk. Bemærk ombukket ved montering på motoren. Sortlakerede. Begge bøjler monteres fra højre side på motorørene, men udvendigt på beslaget ved stellet. De er helt identiske, der er om kun et reservedelsnummer.
På tegningen i reservedelskataloget er der faktisk tegnet forkert, der er vist ombuk til hver sin side? Bliver iøvrigt her kaldt "Styrtbøjle"?
På tegningen i reservedelskataloget er der faktisk tegnet forkert, der er vist ombuk til hver sin side? Bliver iøvrigt her kaldt "Styrtbøjle"?
- Vedhæftede filer
-
- Motorbøjler 1969-79 originale #1.JPG (93.58 KiB) Vist 14550 gange
-
- Motorbøjler 1969-79 originale #2.JPG (105.96 KiB) Vist 14550 gange
-
- Motorbøjler 1969-79 originale #3.JPG (117.6 KiB) Vist 14550 gange
-
- Reservedelskatalog 1974-1979 side 16.jpg (105.2 KiB) Vist 14546 gange
Senest rettet af Dewil ons 21. jul 2010 00:06, rettet i alt 1 gang.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Org. horn
Der står NIKKO Made in Japan bagpå
Der står NIKKO Made in Japan bagpå
- Vedhæftede filer
-
- orginal 1 008.jpg (71.2 KiB) Vist 14542 gange
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Fodhvilergummi sidder på min 76er
- Vedhæftede filer
-
- orginal 1 005.jpg (54.05 KiB) Vist 14542 gange
-
- orginal 1 006.jpg (57.22 KiB) Vist 14542 gange
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Ved ikke om den høre til her (ellers må den slettes)
Org. skråudstødning som vi kaldte den
Fantastisk finish
Cromen er som et spejl
Tyk omløber med godt gevind
Mere sprød lyd
Org. skråudstødning som vi kaldte den
Fantastisk finish
Cromen er som et spejl
Tyk omløber med godt gevind
Mere sprød lyd
- Vedhæftede filer
-
- orginal 1 009.jpg (139.81 KiB) Vist 14541 gange
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
LUHAC er en udmærket udst. Desværre knækker de, som alle andre skrå udst. Osse de originale knækkede i sin tid. (Hvis det ellers var en original, jeg havde i 1981).
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Grunden til at de knækker er vel i grunden at udstødningen er spændt helt fast på bagsvingerakslen, når så støddæmperne bliver trykket mere eller mindre sammen, ja så sidder udstødningen stadig fast hvor den burde kunne bevæge sig, så skal det svageste sted jo give efter. En kontruktionsfejl der kan rettes med en bøsning, så udstødningen sidder fast, men kan give sig når bagsvingeren bevæger sig. En opgave til vores dygtige smede?
Jeg har aldrig selv haft problemet da jeg kun vejede 60-65 kg dengang. Men det kan være at det kommer med alderen..
Jeg har aldrig selv haft problemet da jeg kun vejede 60-65 kg dengang. Men det kan være at det kommer med alderen..
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Forskærm DX 1976-78 original, Godstykkelse på midterstivere 2,4mm. meget høj crom-kvalitet, pænt afrundede kanter, kraftigere gods end de billige kopier (vejer mere), perfekt pasform (ingen tilpasning) ligger perfekt om dækket. Invendige ombuk på bagerste kant (mod motoren), meget ujævnt (se billede 5). Hullet til speedometerkabel holderen er på årgang 76 kun 6mm.
Senest rettet af Dewil lør 27. apr 2013 11:56, rettet i alt 3 gange.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Forskærm DX 1976,77 og 78 uoriginal. Godstykkelse på midterste stivere 1,8mm. Generelt dårlig pasform på de billigste. Øverste billeder viser målene på 18" skærme som lystigt sælges som 17" skærme.
- Vedhæftede filer
-
- Forskærm DX 1976-79 uoriginal #1.JPG (130.03 KiB) Vist 14495 gange
-
- Forskærm DX 1976-79 uoriginal #2.JPG (112.45 KiB) Vist 14495 gange
-
- Forskærm DX 1976-79 uoriginal #3.JPG (177.31 KiB) Vist 14495 gange
-
- Forskærm DX 1976-79 uoriginal #4.JPG (157.99 KiB) Vist 14495 gange
-
- Forskærm DX 1976-79 uoriginal #5.JPG (174.38 KiB) Vist 14495 gange
-
- Forskærm DX 1976-79 uoriginal #6.JPG (89.71 KiB) Vist 14495 gange
Senest rettet af Dewil lør 27. apr 2013 12:00, rettet i alt 1 gang.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Original DX forskærm
Benny
Benny
- Vedhæftede filer
-
- IMG_1259.JPG (61.4 KiB) Vist 14487 gange
-
- IMG_1260.JPG (50.56 KiB) Vist 14487 gange
-
- IMG_1261.JPG (56.86 KiB) Vist 14487 gange
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Original bagagebærer fås mig bekendt i disse 2 varianter (jeg kan bedst lide den første). De kan begge stadig købes.
- Vedhæftede filer
-
- Bagagebærer original #1.jpg (116.14 KiB) Vist 14469 gange
-
- Bagagebærer original #2.jpg (199.87 KiB) Vist 14469 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Takasago fælge originale. Der er her tale om 17" og bredden 140 og 120. 120 er std. bredde til K1, 140 er til bag, samt forhjul til DX.
- Vedhæftede filer
-
- Tagasago fælge originale #1.JPG (125.93 KiB) Vist 14444 gange
-
- Tagasago fælge originale #2.JPG (149.33 KiB) Vist 14444 gange
-
- Tagasago fælge originale #3.JPG (128.45 KiB) Vist 14444 gange
-
- Tagasago fælge originale #6.JPG (171.87 KiB) Vist 14444 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Bagskærm 1977-79 original. Bemærk de invendige forstærkninger i skærmen. Perfekt pasform, ingen tilretning. Huller til baglygte er lavet (og 2 ekstra huller?).
- Vedhæftede filer
-
- Bagskærm 1977-79 original #1.JPG (232.62 KiB) Vist 14441 gange
-
- Bagskærm 1977-79 original #2.JPG (202 KiB) Vist 14441 gange
-
- Bagskærm 1977-79 original #3.JPG (203.91 KiB) Vist 14441 gange
-
- Bagskærm 1977-79 original #4.JPG (117.76 KiB) Vist 14441 gange
-
- Bagskærm 1977-79 original #5.JPG (217 KiB) Vist 14441 gange
-
- Bagskærm 1977-79 original #6.JPG (213.92 KiB) Vist 14441 gange
-
- Bagskærm 1977-79 original #7.JPG (193.65 KiB) Vist 14441 gange
-
- Bagskærm 1977-79 original #8.JPG (173.3 KiB) Vist 14441 gange
-
- Bagskærm 1977-79 original #9.JPG (204.65 KiB) Vist 14441 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
- CrazyCatman
- Gummi rocker
- Indlæg: 512
- Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
- Kontakt:
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Kommer lige med et par ting:
Tændspole (original?) Mitsubishi, made in Japan. Data (vægt, m.m.) kommer efter weekenden.
Jeg er rimelig sikker på at det er en original tændspole (eller hvad den dims nu hedder) - mener de kørte med Mitsubishi og Nippon Denso - men ret mig hvis jeg tager fejl
Udstødnin. Original.
Kendetegn:
1) TUM hævet i forhold til 176 og i forskellige skrifttyper
2) Bukket/krøllet for enden Data (vægt, m.m.) kommer i morgen.
Tændspole (original?) Mitsubishi, made in Japan. Data (vægt, m.m.) kommer efter weekenden.
Jeg er rimelig sikker på at det er en original tændspole (eller hvad den dims nu hedder) - mener de kørte med Mitsubishi og Nippon Denso - men ret mig hvis jeg tager fejl
Udstødnin. Original.
Kendetegn:
1) TUM hævet i forhold til 176 og i forskellige skrifttyper
2) Bukket/krøllet for enden Data (vægt, m.m.) kommer i morgen.
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Baglygteholder 1977-79 original. Vægt 103 gram. Bemærk pæn symetrisk udførelse.
Holderen sidder på Bennys "S´r", der står i helt original patina, så denne gang skulle den være god nok.
Holderen sidder på Bennys "S´r", der står i helt original patina, så denne gang skulle den være god nok.
- Vedhæftede filer
-
- DSC07567 [1280x768].JPG (169.86 KiB) Vist 14400 gange
-
- DSC07568 [1280x768].JPG (163.58 KiB) Vist 14400 gange
-
- DSC07571 [1280x768].JPG (151.86 KiB) Vist 14400 gange
Senest rettet af Dewil tirs 30. nov 2010 07:40, rettet i alt 1 gang.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Guide "Original kontra uoriginal" DELTAG
Gearskifte-pedal 1977-1979, original.
- Vedhæftede filer
-
- DSC07579 [1280x768].JPG (167.66 KiB) Vist 14437 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning