Rust fjerner med strøm

Her er forslag til renovering / rep af forskellige komponenter på Yamaha FS1. Også gode råd ved køb m.m.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Rust fjerner med strøm

Indlæg af Morten - Webmaster »

er der nogen der vil købe en sandblæsekabine ?? har nemlig en til salg.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Rust fjerner med strøm

Indlæg af nielsfup »

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Aha

Tror nu ikke den er til at undvære :lol:
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
duopack
Junior knallert
Indlæg: 10
Tilmeldt: tors 8. jan 2009 14:41
Kontakt:

Re: Rust fjerner med strøm

Indlæg af duopack »

hva ska du ha for den blæsekabine ???
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Rust fjerner med strøm

Indlæg af Morten - Webmaster »

duopack skrev:hva ska du ha for den blæsekabine ???
Hmm... ved jeg faktisk ikke... det var egentligt skrevet lidt i sjov fordi den elektriske metode var nemmere :lol:

Du kan se den her:

viewtopic.php?f=5&t=300&hilit=kabine
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Rust fjerner med strøm

Indlæg af patrick j. »

Ved godt det lyder dumt!! men dette kan vel ikke afhjælpe mit problem med at stempelringene på stemplet til ICM'eren er rustet fast i rillerne til stemplet, ved godt det lyder mærkligt da stemplet er alu, men de sidder i hvert fald fast pga rust, har i ellers andre gode råd til dette?
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Rust fjerner med strøm

Indlæg af strynboen »

kom stemplet i en dåse uden låg,,, med diesel olie..og kog det..men pas på at diesel dampene er brandfarlige..det skal gøres uden for..måske på en el kogeplade..åben ild antænder dampene
jeg har reddet en diesella og min honda cb-77 ved at varme stemplet og dyppe det i diesel..men det er nok bedre at koge det direkte
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Rust fjerner med strøm

Indlæg af patrick j. »

Det vil jeg da lige prøve:) hvor længe skal den ha før den er færdig? skal stemplet slippe en gaffel som kartofler? spøg til side, men hvor længe tror du den skal ha? bare prøve sig frem eller hva?
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Rust fjerner med strøm

Indlæg af strynboen »

mit gæt er 15 minutter ved høj varme...og så bare lade den stå til næste dag...så trænger olien ind..men rens alt ir af først...så olien har en chance for at trænge ind..bag ringene..dvs rens ring gabet..,,,på hondaen kunne jeg rokke lidt med ringene..efter varmen,,og så fik stemplet lige med gas brænderen..men pas på ikke at u gløde ringene..mine kunne genbruges efter en gang stål uld polering...det er måske mere sikkert at varme stemplet op med en gasbrænder,,of derefter i diesel olien,,,så er der ingen åben ild i forbindelse med dieslen..det er noget farligt noget


måske vil moderatoren flytte dette stempel historie til et selvstændigt enme..evt med overskriften ..".løsning af fastgroede stempel ringe ,,gode ideer modtages"
så får vi alle de gode ideer samlet til brug for alle forum deltagere..det er jo lidt off topic her i fups tråd
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Guide til renovering af Yamaha skrevet af brugerne selv, køb m.m."