Hjemme Elektro forzinkning.

Her er forslag til renovering / rep af forskellige komponenter på Yamaha FS1. Også gode råd ved køb m.m.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hjemme Elektro forzinkning.

Indlæg af strynboen »

kan man finde de gamle traktor batterier med bro mellem cellerne...så kan man koble sig frem til den rigtige spænding...og med helt ren jævnstrøm..tror jeg det bliver pænere(ved det ikke rent gæt)...det er også længe siden jeg har set de gamle batterier af den type

jeg testede et ladeapp med amascopet###staves...,det er helt vildt elendigt ensrettet..det er næsten vekselstrøm der kommer ud...meget u jævn udligning..kan forestille mig det forstyre processen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Hjemme Elektro forzinkning.

Indlæg af Henrik N »

prøv og kigge på denne side så kan i også lege med lidt kemi.
http://gaterosplating.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
gut guy
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors 31. jan 2013 21:42
Kontakt:

Re: Hjemme Elektro forzinkning.

Indlæg af gut guy »

nu skal jeg ikke gøre mig klog på det der el galva. ud over det kunne være sjovt at prøve.
med hensyn til de forskellige kemikalier, så kan de købes hos http://www.frederiksen.eu/da" onclick="window.open(this.href);return false;
de sælger til undervisningbrug men vil godt sælge til private, måske det er nemmere end at stå og lave det selv :hihi
larsplovmann
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 14. maj 2013 21:07
Kontakt:

Re: Hjemme Elektro forzinkning.

Indlæg af larsplovmann »

Hejsa....

Er nød til at høre lidt om det her rustfjernelse med svovlsyre... hvilken opløsning bruger i til det ?? Er det hurtigere / bedre end citronsyre ??

En skrev også at han rengjorde karburatorere osv. i alu i svovlsyre... hvilken opsøsning bruges der ???

Hvor køber i svovlsyre i ret store mængder ??

mvh. lars Plovmann
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hjemme Elektro forzinkning.

Indlæg af strynboen »

alle forhandlere af bilbatterier har syre i store dunke..det er ikke særlig dyrt..sidst fik jeg 10 liter gratis..det er dog 5 år siden..
jeg har renset kaburatore i ren batteri syre..ved dog ikke hvad blanding det er..nok ikke 100%..de må ikke ligge i det ret længe..få minutter..og det er meget meget farligt :teeth2 men de bliver som nye..der skal skrubbes lidt og skylles i varmt opvaskevand bagefter..og sprøjtes med wd 40..da alt metal er helt u beskyttet..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
DavidKarlson
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: tors 3. jan 2013 17:22
Kontakt:

Re: Hjemme Elektro forzinkning.

Indlæg af DavidKarlson »

Faldt lige over denne dejlige tråd, da vi lige har haft om elforzinkning i kemi :D
Kunne være super fedt at prøve det! Men har altså kun sådan en 5amp 12v billader, og så sådan en smart CTEK 12v, 0,8 amp lader. Kan en af disse to bruges? ;)
Besvar

Tilbage til "Guide til renovering af Yamaha skrevet af brugerne selv, køb m.m."