Motor renoverings guide

Her er forslag til renovering / rep af forskellige komponenter på Yamaha FS1. Også gode råd ved køb m.m.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Motor renoverings guide

Indlæg af nielsfup »

Hej

Linket virker ikke mere.
Vi må lige se på sagen :D
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
stefan
Stor knallert
Indlæg: 220
Tilmeldt: søn 21. jun 2009 14:23
Kontakt:

Re: Motor renoverings guide

Indlæg af stefan »

Poul-Erik A. skrev:Hej Stefan.

Fin metode med video-optagelse og det første der undrer mig : Hvorfor er membranen skiftet og er det evt. den klassiske fejl med unbrakoskruer, der er for høje så påspændingen af indsugningspladen ikke bliver tæt ? Din hånd for indsugningen bliver benzinvædet - men ikke tændrøret ? Det understøtter mistanken om den falske luft...
ja til at starte med, men så i sommerferien tog jeg mig sammen og brugte dage og natte på at studeres jeres mesterværker og fandt en rigtig fin guide johannes har lavet, der viser hvordan og hvorledes med unbacho og alm kærv skruer som dem skiftede jeg til alm og wupti så var der liv, men så på et tidspunkt kunne den ikke tage fuld gas, og så kom jeg kørende og den gik ud. Nå tænkte jeg så trådte jeg et par gange og så var der liv igen, men så tog fanden ved den og tog fuld gas, så jeg fik den slukket. Så fik den 2 min til at køge af og så tøffede jeg hjem og siden da har jeg ikke kunne få liv i den? :( min kammerat sagde det var membranen
knallerter som jeg har

___________________________________

yamaha FS1 4 gear med 2 gears tank og sideskjolde

puch maxi S - Solgt

Giantco sprint sport :)
Brugeravatar
stefan
Stor knallert
Indlæg: 220
Tilmeldt: søn 21. jun 2009 14:23
Kontakt:

Re: Motor renoverings guide

Indlæg af stefan »

Nej jeg slettede det, da jeg har skiftet krumtap i motoren, men nu må jeg se ellers er i de første der for af hvide hvis den stadig driller :wink:

Mvh stefan
knallerter som jeg har

___________________________________

yamaha FS1 4 gear med 2 gears tank og sideskjolde

puch maxi S - Solgt

Giantco sprint sport :)
svehau
Stor knallert
Indlæg: 134
Tilmeldt: søn 30. jun 2019 12:39
Kontakt:

Re: Motor renoverings guide

Indlæg af svehau »

Hej Niels,

Tak for guiden, uden den var jeg aldrig kommet helskindet igennem en total motorrenovering :bravo

Men men ... der er jo altid (lidt) plads til forbedringer, så måske forummet kunne læse guiden med kritiske øjne og bidrage med deres erfaringer til en opdatering af guiden. Mine beskedne bidrag er her:

Pakdåsen ved koblingspinden bliver utæt hvis den er uden fjeder. Min var utæt før motoren kom i stellet men det så jeg først i går aftes efter en lille 4 km tur (faktisk var det Yamaha'ens første køretur efter 2 års restaurering !). Nu er der bestilt en original Yamaha pakdåse hos Benny.

Udstødningen blev utæt mellem cylinder og forrør ved samme lejlighed. Det viste sig at den gamle uoriginale omløber er lidt for stor til forrørets krave og den nye uoriginale pakning fra JMPBdele (!) er for lille, resultatet er kun 1-2 mm pakflade. Nu er der bestilt original Yamaha omløber og ny pakning hos Benny, når de kommer vil det så vise sig om det passer sammen eller om jeg skal supplere med udstødningspasta. Måske også centere forrøret i omløberen inden den spændes fast? Hvad med efterspænding? Fungerer fint med en 25-50 mm hagenøgle! Håber der kan tilføjes en side med tips om montering af udstødning.
Mvh. Svend
---
Yamaha FS1 DX Candy Blue 1978 solgt i 1981
Yamaha FS1 K Candy Blue 1978 nummermatch
Besvar

Tilbage til "Guide til renovering af Yamaha skrevet af brugerne selv, køb m.m."