Derfor fjerner man gl. maling

Her er forslag til renovering / rep af forskellige komponenter på Yamaha FS1. Også gode råd ved køb m.m.
Besvar
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Derfor fjerner man gl. maling

Indlæg af Kim B S »

lund skrev:Nu kan jeg se her inde at mange af jeg renser jeres tank 100% for maling?
er det en fordel? da jeg selv har fået den idé at det må være bedst at lade lidt gammel lak sidde og så bare sibe den glat og mat så grunderen har noget mere og bedere at binde på?
Hej Henrik og alle øvrige.
Kom lige til at se at lund er kommet med et spørgsmål, som jeg også gerne vil se et svar på, da jeg aldrig har fjernet alt malingen før jeg maler. Hvad er fordelen ved det hvis der er nogen? :?:
Nu skal det jo også siges at min tank og sideskjolde, er 100% uden buler, så der skal ikke spartles. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Nyt Projekt 1975K1

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Kim B S skrev:
lund skrev:Nu kan jeg se her inde at mange af jeg renser jeres tank 100% for maling?
er det en fordel? da jeg selv har fået den idé at det må være bedst at lade lidt gammel lak sidde og så bare sibe den glat og mat så grunderen har noget mere og bedere at binde på?
Hej Henrik og alle øvrige.
Kom lige til at se at lund er kommet med et spørgsmål, som jeg også gerne vil se et svar på, da jeg aldrig har fjernet alt malingen før jeg maler. Hvad er fordelen ved det hvis der er nogen? :?:
Nu skal det jo også siges at min tank og sideskjolde, er 100% uden buler, så der skal ikke spartles. :wink: :D
Hilsen Kim.
Hej Kim og Lund og alle andre

fordelen ved at fjerne alt det gl, maling er at man ikke recikere at det koger op når man giver det et nyt lag maling uden på det gl. det er nemlig ikke alt slags maling som kan arbejde sammen også vil det koge op ligesom om det har fået lakfjerner og krakelere det er specielt galt hvis man maler med 2 komponent oven på en billig 1 komponent maling og alm spraydåse maling
så med mindre man bruger samme slags / type maling når man maler om så er det en god ide at slibe helt rent for gl, maling og de fleste ved jo nok ikke hvad type som er brugt før :D
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Nyt Projekt 1975K1

Indlæg af Henrik N »

Tak Johnny

som johnny skriver er det fulstændigt korekt helt i bund med malingen så slipper du for bøvl senere,
snakker af erfaring da den blå jeg har er begyndt at boble flere steder og det gider jeg ikke igen
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
einar
Junior knallert
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 20:32
Kontakt:

Re: Nyt Projekt 1975K1

Indlæg af einar »

Hej Henrik .

Du har en pb.

Mvh Einar
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Nyt Projekt 1975K1

Indlæg af strynboen »

ja for helv :evil: :evil: :twisted: min sølvmetallig er boblet,,der var lige en plet som skulle slibes en bitte,,så kom jeg gennem grunderen,,
og så boblede den op der,,havde ellers prøvemalet for at tjekke ,,,men det hjælper jo ikke når man sliber gennem grunderen til noget ukendt maling,,,,så derfor fjerner man al maling :| :| :x ,,alt dette sjove skete lige her til aften,,,, :? :? :mrgreen:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
the eagle
Gummi rocker
Indlæg: 656
Tilmeldt: ons 19. nov 2008 22:06
Kontakt:

Re: Nyt Projekt 1975K1

Indlæg af the eagle »

det er fanmee sur røv :( når det sker det skete også for min den første for 14 dage siden :roll: :roll: :mrgreen:
Hilsen Eddie. The Eagle
yamaha 77 rød 99% orginal match solgt
suzuki gs 500 min kones motorcykel
yamaha xv virago 750 min cykel
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Nyt Projekt 1975K1

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

strynboen skrev:ja for helv :evil: :evil: :twisted: min sølvmetallig er boblet,,der var lige en plet som skulle slibes en bitte,,så kom jeg gennem grunderen,,
og så boblede den op der,,havde ellers prøvemalet for at tjekke ,,,men det hjælper jo ikke når man sliber gennem grunderen til noget ukendt maling,,,,så derfor fjerner man al maling :| :| :x ,,alt dette sjove skete lige her til aften,,,, :? :? :mrgreen:

ØV øv det er træls for så er det en helt omgang man skal igennem for det lykkedes ikke at "lukke" hullet igen :cry:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Nyt Projekt 1975K1

Indlæg af strynboen »

ja jeg havde endda malet den hvid for at få metallicen til at lyse godt i gennem,,nu tager jeg lige en tænkepause og en bøtte plum malingsfjærner,,eller hvad det nu hedder
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
the eagle
Gummi rocker
Indlæg: 656
Tilmeldt: ons 19. nov 2008 22:06
Kontakt:

Re: Nyt Projekt 1975K1

Indlæg af the eagle »

ja jeg blev så sur at jeg smed tanken a hæ......til og kørte hjem efter en ny :evil: og det ser ud til det lykkes med den nye :D
Hilsen Eddie. The Eagle
yamaha 77 rød 99% orginal match solgt
suzuki gs 500 min kones motorcykel
yamaha xv virago 750 min cykel
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Derfor fjerner man gl. maling

Indlæg af Kim B S »

Hej Alle.
Tak for mange gode svar. :D Så forstår jeg. :lol: Jeg havde en gang en volvo Amazon som var blevet malet ved en autolakere. :wink: Og den havde et problem med at den røde lak ville løsne sig fra grundmalingen flere steder. :lol: Så det skallede af i flager. :lol: Da fik jeg den besked at den røde maling ikke kunne sammen med den grunder som var brugt. :lol: Men maleren ville ikke give erstatning, fordi det først begyndte at skalle af efter ca. 2 år. :lol:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
lund
Fuldblods knallert
Indlæg: 462
Tilmeldt: søn 11. jan 2009 20:37
Kontakt:

Re: Derfor fjerner man gl. maling

Indlæg af lund »

Okay så er jeg med!:)

Jammen så svært er det jo heller ikke at slibe en yamaha tank helt!

nu klarede jeg et helt maxi stel så mon ikke en lille tank og et par skjolde er til at overkomme:P
T-Hansen Så Ruster det fra hindanden!
Besvar

Tilbage til "Guide til renovering af Yamaha skrevet af brugerne selv, køb m.m."