søger lidt hjælp :)

Her er forslag til renovering / rep af forskellige komponenter på Yamaha FS1. Også gode råd ved køb m.m.
Besvar
S.Overgård
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: tors 4. feb 2016 15:33
Kontakt:

søger lidt hjælp :)

Indlæg af S.Overgård »

Hej alle yamaha folk ;)

jeg er næsten færdig med min yamaha projekt meeen mangler lige det sidste?

jeg vil have en ny koblingspind og kugle samt pakdåse?

mine spørgsmål er så :)

- Der står på hjemmesiden at det er en pakdåse "bred model" er det så ikke den til min 78'er DX?

- hvordan er fremgangsmåden? eller hvilke rækkefølge skal de monteres i?

jeg takker mange gange på forhånd
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: søger lidt hjælp :)

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... den originale pakdåse til koblingspinden er ikke bred, så jeg kan ikke se hvorfor du skulle vælge sådan en.
jeg syntes du skal købe en original pakdåse til Yamaha, også selv om den måske koster 100 kr eller mere - ihvertfald er det ret vigtig at den er med fjeder, nogle uoriginale pakdåser til koblingspinden er nemlig uden fjeder, en sådan ville jeg undgå.
hvis motoren ellers er samlet, er det ikke sikkert du sådan lige får den gamle kugle ud, den hænger nemlig fast i olien inde i akslen... hvis motoren er adskilt i koblingssiden er det let at få den gamle kugle ud, eller se om der overhoved er nogen kugle - pas på med bare at proppe en kugle i, fordi hvis det ender med der er 2 kugler så kan du ikke justere koblingssnekken ordenligt, eller ihvertfald bliver justerskruen meget yderlig.

benny ( fs1dk ) har den originale pakdåse, men du kender sikkert godt hans hjemmeside med knallertdele.

hilsen olieklud
S.Overgård
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: tors 4. feb 2016 15:33
Kontakt:

Re: søger lidt hjælp :)

Indlæg af S.Overgård »

mange tak for hjælpen :)
jeg er næsten 100% sikker på at den er faldet ud da jeg ren gjorde motoren da jeg havde fået den malet.
der blev den nemlig vent lidt rundt og fandt en dag en lille kugle på værksted gulvet.
jeg har kigget på yamahafs1.dk siden og der syns jeg kun at jeg kan finde en?
der står at det er en bred model med fjeder.

er det så ikke den jeg skal købe?

det er den her : http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... -1050.html

jeg tror endelig ikke at den gamle fejler det store, der er lidt maling på den efter den blev autolakeret men tænker at jeg ligeså godt kan skifte den så jeg ved at det er i orden ligesom resten af knallerten.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: søger lidt hjælp :)

Indlæg af FS1originalen »

Den pakdåse ville jeg ikke have betænkeligheder ved at vælge. Det er kvalitet, og med fjeder i modsætning til dem der er i "det komplette sæt på de orange papark".

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
S.Overgård
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: tors 4. feb 2016 15:33
Kontakt:

Re: søger lidt hjælp :)

Indlæg af S.Overgård »

Okay tak Erik :)

jeg tænkte at jeg lige ville hører her inde, nu hvor det er her eksperterne er ;)

go weekend til jer
S.Overgård
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: tors 4. feb 2016 15:33
Kontakt:

Re: søger lidt hjælp :)

Indlæg af S.Overgård »

lige en ting mere :)

hvordan er det bedst og nemmest og tage den gamle pakdåse ud ??
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: søger lidt hjælp :)

Indlæg af knallert »

skru en lille træ skrue ind i pakdåsen..så den skær sig fast i gummiet(uden at ridse blokken)..og hiv ud...
strynboen på test profil
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: søger lidt hjælp :)

Indlæg af claus olieklud »

hej... ja den sidder ikke så fast så den er nem at fjerne, jeg plejer nu bare at vrikke den ud med en lille skruetrækker igennem hullet til koblingspinden, men du kan også gøre som lars skriver, bare man ikke ridser.

jeg er nu heller ikke i tvivl om at den brede pakdåse nok skal virke, faktisk mener jeg alle pakdåser kan bruges bare de passer godt og er med fjeder... jeg har det bare sådan at hvis jeg kan vælge imellem en uoriginal til 70 kr og en original til 130 kr, ja så syntes jeg den bedte handel er den originale.

hilsen olieklud
Besvar

Tilbage til "Guide til renovering af Yamaha skrevet af brugerne selv, køb m.m."