Digitalt farveskift af tank i photoshop

Her er forslag til renovering / rep af forskellige komponenter på Yamaha FS1. Også gode råd ved køb m.m.
Besvar
Brugeravatar
MaaQ
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: søn 28. okt 2007 23:17
Kontakt:

Digitalt farveskift af tank i photoshop

Indlæg af MaaQ »

Jeg vidste ikke helt hvor jeg skulle lægge dette, men nu lagde jeg det her og en admin må venligst flytte denne tråd hvis han har en bedre ide til hvor den skal ligge :wink:

Anyways:

Det er tit praktisk at prøvese en farve før man begynder at male, så derfor har jeg udarbejdet denne guide. Det skal lige siges at den er til fuldstændig nybegyndere til photoshop. :D

Skridt 1
Billede
Her ses Morten B's yderst fine maskine. Den er her rød.

Skridt 2
Billede
Markeringen kan forbedres ved at trykke (q) og bruge brushen til at male det man vil have markeret.

Skridt 3
Billede
Jeg vil lige gøre opmærksom på at mange af de andre værktøjer under menupunktet Image -> Adjustments også kan bruges til at opnå den helt rigtige farv.

Skridt 4
Billede
Samme proces gentages med sideskjoldene og vupti nu har knallerten taget en ny farve :wink:

Metoden kan også bruges på stel og andre dele og til at lave fancy stafferinger :wink:

Det skal også lige siges at photoshop kan downloades i en 30-dages prøveversion (eller en evig piratversion :shock: :wink: )

God fornøjelse :D
Hilsen Christian

Yamaha FS-1 model K1 fra 78 - 90% original - 7,9 hk/12000 omdrejninger
Yamaha YB100 - Projektet er på pause pt
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Digitalt farveskift af tank i photoshop

Indlæg af Morten - Webmaster »

Glimrende initiativ !!!

Jeg kan også anbefale programmet "Gimp" som er helt gratis og ofte ligger med i en grundinstallation på linux installationer.

Den er også frigivet til windows, og kan downloades gratis her: http://www.gimp.org/windows/

Den kan rigtig mange ting, og skulle være på højde med det dyre Adobe photoshop (har jeg ladet mig fortælle, jeg er selv en klovn til at bruge den slags programmer)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Digitalt farveskift af tank i photoshop

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg har lige prøvet i Gimp, det er fuldstændig samme fremgangsmåde !!! tog under 5 minutter.

Tak til christian for et godt initiativ. (og emnet ligger fint i "guide" syntes jeg.
Vedhæftede filer
yamahacolourtest.jpg
yamahacolourtest.jpg (153.5 KiB) Vist 8147 gange
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
MaaQ
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: søn 28. okt 2007 23:17
Kontakt:

Re: Digitalt farveskift af tank i photoshop

Indlæg af MaaQ »

Genialt! Har kun prøvet gimp en kort overgang. Jeg synes at det på mange måder var bedre end photoshop, men ikke når man er vokset op med photoshop :D Jeg synes dog at photoshop's markeringsværktøjer er en del bedre :D
Hilsen Christian

Yamaha FS-1 model K1 fra 78 - 90% original - 7,9 hk/12000 omdrejninger
Yamaha YB100 - Projektet er på pause pt
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Digitalt farveskift af tank i photoshop

Indlæg af roberthandvask »

Morten - Webmaster skrev:Jeg har lige prøvet i Gimp, det er fuldstændig samme fremgangsmåde !!! tog under 5 minutter.

Tak til christian for et godt initiativ. (og emnet ligger fint i "guide" syntes jeg.
hey morten kan du ikke forklarer hvordan gør det i gimp? kan ikke finde ud af det.
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
M.Ruseng
Fuldblods knallert
Indlæg: 332
Tilmeldt: lør 5. dec 2009 19:29
Kontakt:

Digitalt farveskift af tank i photoshop

Indlæg af M.Ruseng »

Hey
Det ser godt ud det kunne være man skulle prøve det en dag
-Mathias Ruseng / 28553420

79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: Digitalt farveskift af tank i photoshop

Indlæg af Dirtyold »

roberthandvask skrev:
Morten - Webmaster skrev:Jeg har lige prøvet i Gimp, det er fuldstændig samme fremgangsmåde !!! tog under 5 minutter.

Tak til christian for et godt initiativ. (og emnet ligger fint i "guide" syntes jeg.
hey morten kan du ikke forklarer hvordan gør det i gimp? kan ikke finde ud af det.
ja Morten jeg vil ski også gerne vide lidt om, hvordan vi evt bruger det,
du er nok mere Pc nørd end vi nogensinde bliver Morten hehe :hihi :hihi
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Digitalt farveskift af tank i photoshop

Indlæg af Morten - Webmaster »

roberthandvask skrev:
Morten - Webmaster skrev:Jeg har lige prøvet i Gimp, det er fuldstændig samme fremgangsmåde !!! tog under 5 minutter.

Tak til christian for et godt initiativ. (og emnet ligger fint i "guide" syntes jeg.
hey morten kan du ikke forklarer hvordan gør det i gimp? kan ikke finde ud af det.
Mon ikke "MaaQ" er bedre til at forklare det ?? det er mange år siden jeg prøvede
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Guide til renovering af Yamaha skrevet af brugerne selv, køb m.m."