Farver på 78´er i danmark

Her kan du finde oplysninger om hvilke farver og modeller der kom i DK, hvilket udstyr og så videre.... del også gerne ud af din viden..
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Farver på 78´er i danmark

Indlæg af patrick j. »

Dirtyold skrev:Ja så må i da være farve blinde, hvis i siger den ligner en crom tank :hihi :hihi
ej men som sagt var der "fejl" i brochuren
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Farver på 78´er i danmark

Indlæg af Dewil »

Hvis ikke at jeg vidste bedre, ville jeg hårdnakket påstå at denne FS1 var sølvgrå..... meen den er altså crom.... Tosserne der har lavet brouchuren har bare valgt at nedtone (fjerne) crom-effekten på billerne.... måske fordi man kunne se fotografen i spejlbilledet.. :?
Vedhæftede filer
Salgsbrouchure 78-79 K1 #3 [1280x768].jpg
Salgsbrouchure 78-79 K1 #3 [1280x768].jpg (174 KiB) Vist 7927 gange
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Farver på 78´er i danmark

Indlæg af patrick j. »

jah okay i forhold til udstødning er den da sølvgrå
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: Farver på 78´er i danmark

Indlæg af Dirtyold »

hvorfor er farven på tanken så anderledes, end det crom der nu er på skærmene, så nej det er ikke en crom tank, ellers skulle skærmene jo også være nedtonet som du siger Johannes
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Farver på 78´er i danmark

Indlæg af patrick j. »

har du set billedet af hans 78ér patina tank den er chrom!!
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Farver på 78´er i danmark

Indlæg af Dewil »

Jeg skal ikke kunne sige det..... men hvis det gør dig glad, så kalder jeg den gerne sølvgrå.. :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: Farver på 78´er i danmark

Indlæg af Dirtyold »

ja men hvor stammer tanken så fra, er det fra en Tysker ?

man kan jo også lave en 77.er tank om til en 78.er ikk ??
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Farver på 78´er i danmark

Indlæg af patrick j. »

Dewil skrev:Jeg skal ikke kunne sige det..... men hvis det gør dig glad, så kalder jeg den gerne sølvgrå.. :D
velvidende om at den er chrom :hihi
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Farver på 78´er i danmark

Indlæg af Dewil »

Jeg har for mange år siden gjort op med mig selv at jeg ikke vil ride med på bølgen af konspirations-teorier, det er for usikkert. Jeg har istedet valgt at følge den sti hvor jeg vil have håndgribelige beviser og egne erfaringer.... og det har til dato givet pote (big time). Jeg ved heller ikke om Bin Laden er død eller ej... jeg er også ligeglad, bare han ikke krydser min grund... 8)
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Farver på 78´er i danmark

Indlæg af patrick j. »

[quote="Dewil"]Jeg har for mange år siden gjort op med mig selv at jeg ikke vil ride med på bølgen af konspirations-teorier, det er for usikkert. Jeg har istedet valgt at følge den sti hvor jeg vil have håndgribelige beviser og egne erfaringer.... og det har til dato givet pote (big time). Jeg ved heller ikke om Bin Laden er død eller ej... jeg er også ligeglad, bare han ikke krydser min grund... 8)[/quo

kan rolig sige han skal bare behynde at gå ind på min grund.... han når ikk levende ud på den anden side så!!!
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Farver på 78´er i danmark

Indlæg af Jensmc »

Månen er gul. Nej, månen er hvid. Det er ligesom Tante 1 og Tante 2. Nå, skide være med det. :P
Hvis man nu tænker lidt på klistermærkerne på sidedækslerne, så er alle malede tanke med samme mærke på sidedækslet. På nær den rødbrune. Hvis tanken var sølvfarvet (findes ikke i res. kataloget), ville den så ikke have det sorte mærke på? Tjah, hvem ved, men da der ikke i.flg. kataloget findes en sølvfarvet, må den nok være chrom, og nedtonet, som Dewil skriver.
Omvendt findes der sikkert andre farver end dem, der er solgt i DK. Måske til lande, der ikke står i vores små res. bøger.

PS: Har lige fundet et Mærke i chrom til Sidedækslet frem. Selve 50-tallet er hvidt med sort kant. Ligesom i brochuren.
Min konklusion: Den er chrom!!!
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Farver på 78´er i danmark

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Jensmc skrev:Månen er gul. Nej, månen er hvid. Det er ligesom Tante 1 og Tante 2. Nå, skide være med det. :P
Hvis man nu tænker lidt på klistermærkerne på sidedækslerne, så er alle malede tanke med samme mærke på sidedækslet. På nær den rødbrune. Hvis tanken var sølvfarvet (findes ikke i res. kataloget), ville den så ikke have det sorte mærke på? Tjah, hvem ved, men da der ikke i.flg. kataloget findes en sølvfarvet, må den nok være chrom, og nedtonet, som Dewil skriver.
Omvendt findes der sikkert andre farver end dem, der er solgt i DK. Måske til lande, der ikke står i vores små res. bøger.

PS: Har lige fundet et Mærke i chrom til Sidedækslet frem. Selve 50-tallet er hvidt med sort kant. Ligesom i brochuren.
Min konklusion: Den er chrom!!!

Hej Jens

fin dokumentation :(y) ,,, jeg sad her og slog mig på mavsen af grin :lol: :lol: :lol: ,,,, imens jeg ventede på at en af dem skulle opdage hvad der stod i reservedels kataloget,,, det vist endda til at downloade,,, herinde,,, :thunge :hihi :hihi :tuba
Senest rettet af Yamaha FS1 50SS tors 5. maj 2011 09:33, rettet i alt 1 gang.
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Farver på 78´er i danmark

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Som en lille extra bonus hjælp kan de så få reserdelsnumrene her på chrome 1978 fra dansk res. katalog

Tank
fig 25-1 1J5 - 24110-01-X8

side skjold mærkerne

fig 15 - 20 lyl 21782 - 10
fig 15 - 21C lyl 21782 - 09

:D :D :D :D :D
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
keldjensen
Junior knallert
Indlæg: 29
Tilmeldt: tors 6. okt 2011 15:24
Kontakt:

Re: Farver på 78´er i danmark

Indlæg af keldjensen »

Hej jeg er ny inden for Yamaha, har lige købt en 1978 og her inde på siden så jeg at der var der havde købt en Yamaha den var rød med sølv i er der nogen der ved hvad den farve hedder om den også findes 78 modellen?
Nordjylland.

Kørende knallerter

Yamaha 1978 DX nummer match
Kreidler 1977 RMC Elektronik
Honda CD 50 1974
Ferrari 1963
Derby Ferrari 1962
Derby Ferrari 1960
Derby Ferrari 1957
mskn92
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 14. dec 2011 13:24
Kontakt:

Re: Farver på 78´er i danmark

Indlæg af mskn92 »

er der nogle af jer der har farvekoden på den Bourdoux røde :(y)
Besvar

Tilbage til "Fakta, Farver og nørdet information om FS1"