Rigtig længde af støddæmpere til FS1 og rigtig formet kikst.

Her kan du finde oplysninger om hvilke farver og modeller der kom i DK, hvilket udstyr og så videre.... del også gerne ud af din viden..
Besvar
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Rigtig længde af støddæmpere til FS1 og rigtig formet kikst.

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Jeg starter dette emne, da jeg har set mange eksempler på, at folk har problemer med, at deres udstødning går i mod deres bagsvinger, og centerstøttefoden kan ikke nå jorden, og kikstarteren går i mod udstødningen. :roll: Alt dette er som regel udløst af, at folk har monteret uoriginale støddæmpere som er for høje. DEN RIGTIGE HØJDE ER 27,5 CM. Alle dem fra T Hansen er for høje, da de ikke findes lavere end 29 cm, og så har vi allerede balladen, med at udstødningen rammer op i bagsvingeren. :roll: Man kan som regel ikke kompensere for problemerne, uden der opstår nye problemer. :roll:

Som man kan se kan der også være et problem med kikstartere som nogen gange er udformet så de skraber i mod udstødnings-beslaget til montering på bagsvinger. :roll: Det er typisk et problem i forbindelse med brug af uoriginal bagsvinger som er rigelig bred, kombineret med 5,3 udstødning, som den jeg har. :wink:
Vedhæftede filer
Her kan man se hvordan det ser ud med støddæmpere i den rigtige længde. Her et sæt af dem Benny sælger.
Her kan man se hvordan det ser ud med støddæmpere i den rigtige længde. Her et sæt af dem Benny sælger.
Billede 475.jpg (88.28 KiB) Vist 3960 gange
Her kan man se hvor tæt udstødning og en uoriginal bagsvinger kommer på hinanden selv med støddæmpere i den rigtige længde.
Her kan man se hvor tæt udstødning og en uoriginal bagsvinger kommer på hinanden selv med støddæmpere i den rigtige længde.
Billede 476.jpg (71.72 KiB) Vist 3960 gange
Her er en udstødning hvor man har bøjet beslaget til på-spænding af bagsvinger, for at trække udstødningen så langt ud så den kommer fri af bagsvingeren. det giver så bare det problem at kikstarteren går i mod udstødningen og laver et mærke/bule.
Her er en udstødning hvor man har bøjet beslaget til på-spænding af bagsvinger, for at trække udstødningen så langt ud så den kommer fri af bagsvingeren. det giver så bare det problem at kikstarteren går i mod udstødningen og laver et mærke/bule.
Billede 473.jpg (50.94 KiB) Vist 3960 gange
Her kan man se at kikstarteren går meget tæt forbi udstødnings-beslaget til på-spænding af bagsvinger. Nogen kikstartere er udformet så de kan nå over til beslaget og skrabe i mod, når kikstarteren trædes ned. Det er typisk et problem i forbindelse med brug af uoriginal bagsvinger som er rigelig bred, kombineret med 5,3 udstødning, som den jeg har.
Her kan man se at kikstarteren går meget tæt forbi udstødnings-beslaget til på-spænding af bagsvinger. Nogen kikstartere er udformet så de kan nå over til beslaget og skrabe i mod, når kikstarteren trædes ned. Det er typisk et problem i forbindelse med brug af uoriginal bagsvinger som er rigelig bred, kombineret med 5,3 udstødning, som den jeg har.
Billede 474.jpg (62.31 KiB) Vist 3960 gange
Senest rettet af Kim B S tirs 3. maj 2011 13:47, rettet i alt 1 gang.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Rigtig længde af støddæmpere til FS1 og rigtig formet ki

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hmmm det problem med kickstarteren er skam ikke den bare uoriginale kickstarter pedals skyld Kim,,, det er den åndsvage uoriginale bagsvingers skyld ,,, den er forbred så udstødningens beslag kommer længere ud og dermed kommer pedalen til at gå på udstødningen,,,, selv en skive imellem den originale bagsvinger og udstødningen kan være nok til at pedalen går på,,,, løsning brug original svinger og lad være med at ligge en for tyk skive i mellem svingerbøsningen og udstødningsbeslagets ophæng,,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Rigtig længde af støddæmpere til FS1 og rigtig formet ki

Indlæg af Kim B S »

Yamaha FS1 50SS skrev:Hmmm det problem med kickstarteren er skam ikke den bare uoriginale kickstarter pedals skyld Kim,,, det er den åndsvage uoriginale bagsvingers skyld ,,, den er forbred så udstødningens beslag kommer længere ud og dermed kommer pedalen til at gå på udstødningen,,,, selv en skive imellem den originale bagsvinger og udstødningen kan være nok til at pedalen går på,,,, løsning brug original svinger og lad være med at ligge en for tyk skive i mellem svingerbøsningen og udstødningsbeslagets ophæng,,,,,
Hej Johnny S.
Det har du da ganske givet ret i, det kan jeg da også godt se. :wink: Så er det godt at jeg ikke har smidt den anden kikstarterpedal væk, som jeg har liggene. Den gav nemlig det omtalte problem, men fejler ellers ikke noget der ud over. Men den kan jo så bruges, når jeg får lavet en FS1 med original bagsvinger. :wink: Den kikstarterpedal jeg har på nu, kan lige nøjagtig gå forbi uden at ramme i mod nogen steder. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Rigtig længde af støddæmpere til FS1 og rigtig formet ki

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Nu har jeg lige rettet teksten, så den også passer sammen med Johnny`s oplysninger om Kikstarter-problemet. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Rigtig længde af støddæmpere til FS1 og rigtig formet ki

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

En anden grund til at udstødningen vil gå op i kædestrammeren med de racersvingere / skrotsvingere er at de også er lidt længere end de originale danske ,,, men er nok på længde med de tyske,,, derved opstår så et andet problem med dem ,,, i den ende er de meget forbrede i forhold til den originale,,, danske og tyske,,, resultat udstødningen går på i den ende også,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Rigtig længde af støddæmpere til FS1 og rigtig formet ki

Indlæg af Kim B S »

Yamaha FS1 50SS skrev:Hej

En anden grund til at udstødningen vil gå op i kædestrammeren med de racersvingere / skrotsvingere er at de også er lidt længere end de originale danske ,,, men er nok på længde med de tyske,,, derved opstår så et andet problem med dem ,,, i den ende er de meget forbrede i forhold til den originale,,, danske og tyske,,, resultat udstødningen går på i den ende også,,,,
Hej Johnny S.
Det er jo det jeg viser på billede nr. 2 oppe fra. Men på min som vises på billedet, er udstødning og bagsvinger lige nøjagtig fri af hinanden, fordi mine støddæmper har den rigtige længde. :wink: Men bare få millimeter ekstra højde på støddæmpere, ville trykke udstødningen op i enden af bagsvingeren. :roll: Og det vil selvfølgeligt ikke være helt så galt med en original bagsvinger, kan jeg godt se. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Besvar

Tilbage til "Fakta, Farver og nørdet information om FS1"