En Yamaha FS1 bog.

Her kan du finde oplysninger om hvilke farver og modeller der kom i DK, hvilket udstyr og så videre.... del også gerne ud af din viden..
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

En Yamaha FS1 bog.

Indlæg af Per »

Jeg har skrevet en bog....
Den har været i støbeskeen godt et årstid, og der er kommet en bog ud af det på 83 A4 sider - skrevet i et Word-dokument.
Jeg har forsøgt at samle en masse detaljer omkring FS1´erens forløb i Danmark. Det har været meget spændende og jeg har personligt gennemgået en stor udvikling i min detaljeviden om denne fantastiske knallert. dette er bl.a. takket være dette vidunderlige forum og alle de supergode indlæg der hele tiden kommer omkring FS1´eren.

Min intention er i første omgang at sælge bogen for et symbolsk beløb til dækning af mine udgifter og den tid jeg har brugt på projektet. Der vil garanteret komme en masse input til forbedringer og tilføjelser, så det endelige resultat kan blive endnu bedre.

Da bogen i første omgang er i ren digital form, vil man jo hver især kunne tilføje sine egne guldkorn og viden om specielle detaljer. I denne her spæde opstart, er det kun er en grov oversigt omkring de mest iøjnefaldende detaljer på de forskellige årgange og modeller. der vil garanteret sidde mange rundt omkring, der kan tilføje nye og spændende input til ekstra perfektionisering af alle de mange detaljer FS1´eren har leveret.

Jeg lægger lige de første sider ud i løbet af januar, når jeg har fået et par kritiske øjne til at læse korrektur, samt min nuværende CD-cover.

Mvh Per.
Vedhæftede filer
P1030509_900x675.JPG
P1030509_900x675.JPG (198.41 KiB) Vist 8939 gange
Mvh Per.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: En Yamaha FS1 bog.

Indlæg af Kim B S »

Hej Per.
Det lyder som en meget spændende bog, og samtidig som en bog jeg meget gerne vil have i min bogreol. :bravo Så jeg glæder mig til at se og læse i den. :(y) Derfor vil jeg selvfølgelig være meget interesseret i at købe et eksemplar, når der bliver mulighed for det. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: En Yamaha FS1 bog.

Indlæg af tøffe »

jeg følger også trop og glæder mig mvh tøffe
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: En Yamaha FS1 bog.

Indlæg af Henrik N »

Sådan Per :bravo det glæder mig at der skulle et lille skub til, glæder mig til at læse den
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: En Yamaha FS1 bog.

Indlæg af olebole »

SUPER !!!! det var da en god ide :wink: Men også et stort arb. så jeg vil gerne støtte med at købe et eksemplar
når den er klar . Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
nielskoch
Fuldblods knallert
Indlæg: 335
Tilmeldt: ons 28. okt 2009 14:24
Kontakt:

Re: En Yamaha FS1 bog.

Indlæg af nielskoch »

Hej Per,

Super ide, jeg køber da selvfølgelig et eksemplar
Venlig hilsen
Niels Koch


Yamaha DX årg 77 Sølvgrå 5 Gear (med nummerplade)
Yamaha DX årg 76 Grøn
Kreidler RMC årg 77 Grøn 5 gear (med nummerplade)
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: En Yamaha FS1 bog.

Indlæg af Dewil »

En rigtig god ide, skal blive spændende at følge. :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Thoms

Re: En Yamaha FS1 bog.

Indlæg af Thoms »

Helt kanon og stor respekt for dig! Jeg er selvfølgelig også køber til et eksemplar...
Brugeravatar
Stub
Fuldblods knallert
Indlæg: 371
Tilmeldt: ons 7. okt 2009 18:21
Kontakt:

Re: En Yamaha FS1 bog.

Indlæg af Stub »

Super ide Per ,, jeg vil da også gerne bestille en ,, :D

Mvh Stub
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: En Yamaha FS1 bog.

Indlæg af Tottenham »

Stub skrev:Super ide Per ,, jeg vil da også gerne bestille en ,, :D

Mvh Stub
Jeg er med på et eksemplar
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: En Yamaha FS1 bog.

Indlæg af nielsfup »

Hej Per
Det er en glimrende ide. Godt initiativ
Jeg glæder mig til at læse om vor lille knallert.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: En Yamaha FS1 bog.

Indlæg af Michael »

Jeg glæder mig også til at man kan købe den. Godt initiativ.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: En Yamaha FS1 bog.

Indlæg af Frandsen »

super godt initiativ Per ser frem til det færdige resultat tror godt min baggrunds viden om fs1 kunne trænge til en udvidelse
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: En Yamaha FS1 bog.

Indlæg af Kai »

Stiller også gerne op i køen til et eksemplar, når bogen er færdig.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: En Yamaha FS1 bog.

Indlæg af Per »

Mojn igen.

Tusind tak for den store interesse I har vist indtil videre :dust

Jeg har nu redigeret i bogen og fået lidt flere detaljer og brochurer lagt ind. Der er nu billeder af salgsreklamer dækkende samtlige modeller FS1´ere, der har været importeret i DK.

Jeg har lige snakket med Jesper J. Han vil meget gerne læse korrektur på bogen. Jeg sender den til ham i morgen. Når jeg har fået feedback fra ham, vil den kunne rekvireres på en CD i et Word dokument. Bogen er vokset til 93 A4-sider...

Mvh Per.
Mvh Per.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: En Yamaha FS1 bog.

Indlæg af strynboen »

hej som de andre siger..er det vigtigt at få den læst ..både af nørderne herinde og en prof skriver...der er mange sørgelige eksempler på mislykkeds og fejlfyldte skrivelser...det er svært at holde den røde tråd,,uden at gentage sig selv flere gange..når historien krydser sig selv flere gange..det kan hurtigt begynde at gå i cirkler..
men det har du jo taget hånd om..så det kan kun blive godt...held med salget ..når den kommer så langt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: En Yamaha FS1 bog.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det lyder rigtig spændende, og som noget enhver yamaha nørd (også jeg) skal have i reolen.

Er det ikke meningen at den skal sælges i trykt format ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
sailor

Re: En Yamaha FS1 bog.

Indlæg af sailor »

Godt gået Per !!!

Jeg glæder mig til at se resultatet af dit store arbejde.
Brugeravatar
Per
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1080
Tilmeldt: ons 2. apr 2008 20:28
Kontakt:

Re: En Yamaha FS1 bog.

Indlæg af Per »

Jeg er nærmest overvældet over den positive modtagelse min bog har fået - og så er der endda ingen der har læst den, andre end mig :lol: :lol:

Jeg har forsøgt at checke hvad det vil koste at få den trykt, men jeg tror desværre det bliver alt for dyrt til en bog, der jo kun er interessant i en forholdsvis lille kreds.

Pt. er min tanke at udnytte, at vi lever i en tid, hvor alle har computere og printere. En version på CD vil man kunne slå op på skærmen og evt. printe den ud, hvis man helst vil læse fra papir.

En CD, et cover og et print til omslaget - plus den tid det tager at brænde CD´en vil alt andet lige kunne laves for en blød halvtredser plus evt. porto., Da jeg ikke har intentioner om at blive millionær på den, men kun har skrevet den af rendyrket interesse og for selv at få et overblik og få det hele samlet i en fil, så vil den digitale bog være den første udgave.
Det vil jo så kun være dejligt, hvis andre også kan få glæde af de timer, jeg har siddet og hakket på computeren :D

Mvh Per.
Mvh Per.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: En Yamaha FS1 bog.

Indlæg af strynboen »

hej..ja...men det var aligevel fedt med en bog...den er bedre at sidde og slubre kaffe og læse..eller tage med på værkstedet..for den bliver jo nok et teknisk opslagsværk ,,ud over historien...men hvis bogen f.eks kom til at koste ca 350..det er ligesom smertegrænsen for de fleste..og med et sikkert salg på 100 stk..men måske hvis den hitter 1000 stk,,vi kommer til at ligge et sted deromkring...hvad siger økonomien...og hvad siger et trykkeri til en serie første oplag på evt 250 stk ville nok være realistisk at sælge
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Fakta, Farver og nørdet information om FS1"