Tændrør NGK Til Bosch

Her kan du finde oplysninger om hvilke farver og modeller der kom i DK, hvilket udstyr og så videre.... del også gerne ud af din viden..
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: Tændrør NGK Til Bosch

Indlæg af Dirtyold »

Min Kawa 750, vil sku ikk starte med Ngk, jeg kører med Denso på den, de starter hvergang

Mvh. Per
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Tændrør NGK Til Bosch

Indlæg af Poul-Erik A. »

Dirtyold skrev:Min Kawa 750, vil sku ikk starte med Ngk, jeg kører med Denso på den, de starter hvergang

Mvh. Per
Jeg gætter på, at de måler f.eks. 15 - 50 k.ohm mellem stel og inderleder/stift ? Det gør mine defekte NGK'er. :(n)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: Tændrør NGK Til Bosch

Indlæg af Dirtyold »

Poul-Erik A. skrev:
Dirtyold skrev:Min Kawa 750, vil sku ikk starte med Ngk, jeg kører med Denso på den, de starter hvergang

Mvh. Per
Jeg gætter på, at de måler f.eks. 15 - 50 k.ohm mellem stel og inderleder/stift ? Det gør mine defekte NGK'er. :(n)
Ja et NGK tændrør kan nu ikk tåle at drukne, så er det kaput med det samme, det er nu flere år siden jeg lige ville smide nye rør i den om foråret inden opstart, den startede engang på dem, også var de kaput, købte så denso igen, de virker hvergang, lige meget med hvor gamle de nu er
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Tændrør NGK Til Bosch

Indlæg af Michael »

Dirtyold skrev:Min Kawa 750, vil sku ikk starte med Ngk, jeg kører med Denso på den, de starter hvergang

Mvh. Per
Hej Dirtyold.
Det samme gør sig gældende med min Triumph Bonneville. Det er derfor at jeg kører med Champion.
Men Min Kawasaki Z750GP og min kones Kawa 600(Peppet) kører begge på NGK uden problemer.
Jeg tror ikke på at NGK er dårligere en andre. Der er bare nogle tændrør der passer bedre til nogle cykler end andre. :whew
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Re: Tændrør NGK Til Bosch

Indlæg af dalgaard »

:rocks Det syntes jeg d..... er en god konklusion.
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
jonas1998
Junior knallert
Indlæg: 26
Tilmeldt: ons 28. dec 2011 21:03
Kontakt:

Re: Tændrør NGK Til Bosch

Indlæg af jonas1998 »

Mine erfaringer med bosch tændrør er meget skidt. hvis man ikke kører på sin knallert en uges tid og så starter og køre 5-10 km er det dødt. Derimod synes jeg at Ngk er nogle af de bedste dem har jeg aldrig haft problemer med :)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Tændrør NGK Til Bosch

Indlæg af kreidlerhansen »

På Kreidleren oplever jeg pudsigt nok, at Bosch-rør ikke kan tåle at blive våde.

Champion L78C er for varmt!

NGK B9HS er for koldt, men den starter altid uden bøvl, men jeg hopper med til en 8'er. Jeg har aldrig oplevet et NGK fejle, selv når elektroden er slidt halvt væk og gabet reelt er for stort.

Denso har jeg ikke prøvet; Hvad matcher et BR8HS og BR9HS? Min omdrejningstæller reagerer bedst på radiodæmpede rør.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Tændrør NGK Til Bosch

Indlæg af Kai »

kreidlerhansen skrev: Denso har jeg ikke prøvet; Hvad matcher et BR8HS og BR9HS? Min omdrejningstæller reagerer bedst på radiodæmpede rør.
Den lille bog jeg har påstår at BR8HS = Denso W24FSR
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Tændrør NGK Til Bosch

Indlæg af kreidlerhansen »

Kai skrev:
kreidlerhansen skrev: Denso har jeg ikke prøvet; Hvad matcher et BR8HS og BR9HS? Min omdrejningstæller reagerer bedst på radiodæmpede rør.
Den lille bog jeg har påstår at BR8HS = Denso W24FSR
Tak! Det kan jeg således bekræfte v.h.a. Google, som jeg vist bare kunne have brugt - man kommer langt med det rette søgekriterie:

NGK BR8HS Denso ;)

2% dyrere end NGK, typisk stykpris på 27kr inkl. forsendelse fra udlandet ved køb af 4-6 stk. UK viser sig billigst, og i.f.t. T.Hansens 39-49kr er det da en betragtelig besparelse! Og leveret til døren, vel at mærke!

Og ja, SnydeTanten har altså 14 forskellige varenumre for samme tændrør, og ejer man en Aprilia Area 51, får man lov at slippe en 10'er ekstra! :hihi Denso starter ved 49kr og slutter omkring 79kr, men der oplyses IKKE varmegrad på ret mange af disse tændrør.

Underlig, underlig butik... Ikke at jeg er overrasket, altså!


Champion starter til gengæld ved ca. 22kr/stk ved køb af mere end fire. Igen, UK vinder trods portoen.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Fakta, Farver og nørdet information om FS1"