Utydlige stelnummer

Her kan du finde oplysninger om hvilke farver og modeller der kom i DK, hvilket udstyr og så videre.... del også gerne ud af din viden..
Besvar
960064
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 25. aug 2008 23:02
Kontakt:

Utydlige stelnummer

Indlæg af 960064 »

Findes der en rigtig god måde, at frembringe (næsten) forsvundne stelnumre??

Jeg har nogle stel, hvor man næsten ikke kan aflæse stelnumret, grundet tidens tand, og flere gange sandblæsning / maling. Stelnumret er ikke slebet væk, men næsten usynlig.

Findes der en sikker måde at trylle dem frem, hører jeg gerne om det.

Mvh

960064
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Utydlige stelnummer

Indlæg af Henrik Fs1 »

Hej! :D

Måske en ide, var at få fat i noget pulver som de bruger til at finde fingeraftryk? og det kun virker til det aner jeg ikke, men måske og til stelnumre. :lol: :mrgreen: :wink: Problemet er nok at skaffe det.. :lol: :lol: :lol: :lol:
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Utydlige stelnummer

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Jeg har med held brugt skolekridt et par gange ,,, det gnides henover og de sidste kanter på nr,,, sliber lidt af kridtet som så falder ned i talenes fordybning,,,og det kan aflæses rimeligt bagefter,,, ellers skal du have fat i noget fremkalder vædske som de bruger til at finde revner i stål med,,, og der findes et instrument som kan måle trykforskele i stål ,,, ved at nogen synshaler har haft sådan et til at finde stelnr med som har været slebet væk af en eller anden grund,,,, det køre vist på ultra lyd,,,,

men med alle de smede som er her på forum skulle det ikke undre,,, om nogen af dem enten har et instrument til det eller kender nogen som har det :P ,,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Utydlige stelnummer

Indlæg af strynboen »

ja ultralyd må reagere på sammentrykket metal..det ved henriks kone nok..hun render og måler med den slags ting
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Utydlige stelnummer

Indlæg af Nabo Jan »

Hej.

Tror næsten at den samme metode som man bruger til at lave portmap af en cylinder vil virke.
Læg et stykke papir hen over stelnr, tape det evt fast, tag så en blyant og stryg den let hen over papiret og stelnr, vupti måske kommer det til at se dådan ud!
Tryk på et cylinder navn.
http://www.rprhosting.dk/nytsite/articl ... ticle_id=8

//Nabo Jan.

Eller:
Vedhæftede filer
scan0001.pdf
(433.25 KiB) Downloadet 320 gange
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Besvar

Tilbage til "Fakta, Farver og nørdet information om FS1"