kobling :S

Her kan du finde oplysninger om hvilke farver og modeller der kom i DK, hvilket udstyr og så videre.... del også gerne ud af din viden..
Besvar
badun

kobling :S

Indlæg af badun »

hej, jeg kan ikke få min yamaha fs1 til at koble ordentligt ud, jeg har fulgt "guiden" på thansen's hjemme side (tegninger over kobling) men den kan stadig ikke koble ordentligt ud, altså når jeg hiver koblingen ind og skubber knallerten frem så skubber den stadig resten af motoren med :S håber i kan hjælpe mig :)

mvh jacob
Brugeravatar
Sigurd
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: søn 29. mar 2009 15:11
Kontakt:

Re: kobling :S

Indlæg af Sigurd »

Sidder koblingskjoldet ordenligt fast, sådan er det med min. I stedet for at sneglen skubber den der pind ind (kender ikke dens navn) så skubber den koblingsskjoldet ud. Det skyldes at der kun er et gevind tilbage der stadig er gevind i :roll:
YAMAHA Fs1 K1 79 bordeux rød med flammer - kører, men der skal kvalitets dele ...

Mvh. SIGURD
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: kobling :S

Indlæg af Kim B S »

badun skrev:hej, jeg kan ikke få min yamaha fs1 til at koble ordentligt ud, jeg har fulgt "guiden" på thansen's hjemme side (tegninger over kobling) men den kan stadig ikke koble ordentligt ud, altså når jeg hiver koblingen ind og skubber knallerten frem så skubber den stadig resten af motoren med :S håber i kan hjælpe mig :)

mvh jacob
Hej Jacob.
Velkommen på forum. Jeg håber at du må få meget gavn og glæde af det. :wink: :D
Har du en koblingssnegel fra T Hansen. De har det med at plastiksneglen skrider på metallet, så kan man blive ved med at justere, og hver gang man prøver så skrider den lige lidt mere, og så kan man justere igen, og sådan bliver det ved. :lol: Hvis det er det der er problemet, er du nød til at købe en koblingssnegl i en fornuftig kvalitet i stedet. :wink: Og glem endelig T Hansen. :lol:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: kobling :S

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Badun og velkommen til.

Hvis ikke det hjælper at justere hist og her og du fornemmer grebet føles "normal" at trække, passer symptomet på den typiske "kobling-filen", som kan skyldes koblingsdele med forskellige tolerancer. Jeg har forsøgt at beskrive det i "Guide til mont. af kobling..." under "mekaniske problemer". Er problemet lige kommet eller....?

Men lad os høre nærmere...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Fakta, Farver og nørdet information om FS1"