Karburator 1973-75

Her kan du finde oplysninger om hvilke farver og modeller der kom i DK, hvilket udstyr og så videre.... del også gerne ud af din viden..
Besvar
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Karburator 1973-75

Indlæg af Jensmc »

Jeg har her til aften lagt karburatorer til side i en kasse. Der var 4stk. kabelchoker-modeller.
De tre af dem har et ca. 2mm hul ved siden af luftskruen. Den sidste har en messingdyse med et ca. 0,5mm hul. Det er samme dyse, aom sidder i alle de 16mm samt i hvert fald nogle 10mm 1976.
Hvorfor denne forskel?
Alle kabelchoker-karburatorerne er mærket med 381. Osse den fra 1976.
Mystisk! :?:
Hvad skal den messingdyse hjælpe?
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Karburator 1973-75

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Sider med en alm 10mm. mikuni med choker pind hvor der står w 2 og 8 og :? 1 på den klamme og på den anden står 10 og 9017 den har kun et ca 2mm hul ved siden af luftskruen ingen messing dims der ,,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Karburator 1973-75

Indlæg af Henrik Fs1 »

Har også en med choker ping, med sådan en messing dims i.. :) :) :) :wink: Tror den fungere som en plumb, så den ved høje omdrejningere 4takter forbi den slipper for lidt luft ind ved fuld gas.. :o :wink:
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Karburator 1973-75

Indlæg af FS1originalen »

Mig bekendt er det der den suger den luftmængde ind som man regulerer på luftskruen.
På den kabelchokerkarburator jeg har liggende er der stort hul, men på alle nyere er der messingbøsning i.

Mit gæt er at man på et tidspunkt har fundet ud af at tomgangsluften var nemmere at dosere på skruen hvis hullet blev reduceret til 0,5mm :oops:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Karburator 1973-75

Indlæg af Jensmc »

596 er til det engelske og spanske marked. Jeg har en bog liggende, hvor 260 A? er nævnt som mærkningen. Så den er osse god nok :D
///
jensmc
jesper j skrev:det er kun på min 16mm der det messingrør den hedder forrester 260 kan det passe at du har haft skrevet at de org solgt af yamaha skulle hede 596 jens :wink:
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Karburator 1973-75

Indlæg af nielsfup »

Hej
Det lille hul hvor der er en messing dyse i på billedet forsynet strålerøret med luft til de små huller i siden af strålerøret.
Jeg har aldrig set sådan en med messing dyse. Alle dem jeg har set har bare et ca. 2 mm hul i huset.
Hvordan det virker i forhold til denne dyse er jeg ikke helt sikker på, men i teorien bliver det benzin der kommer op gennem stråle røret blandet med luft nede i selve stråle røret inden det kommer ud af røret. De huller der er i strålerøret er jo meget små så det er spørgsmålet om det overhoved betyder noget. Eller høre der et specielt stråle rør til denne type hus hvor de små huller i strålerøret er så store at det er nødvendig med en dyse som på billedet.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Fakta, Farver og nørdet information om FS1"