strålerørs spørgsmål forskellige

Her kan du finde oplysninger om hvilke farver og modeller der kom i DK, hvilket udstyr og så videre.... del også gerne ud af din viden..
Besvar
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

strålerørs spørgsmål forskellige

Indlæg af Henrik N »

er der nogen der ved hvad forskellen er på de 5 strålerør er, osv :whew

E0
E2
E4
E6
E8
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: strålerørs spørgsmål forskellige

Indlæg af trs »

Har selv søgt efter den info.

mon det er ligesom med nålen der siger bogstavet noget om hvor fed den er. G federe end F.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: strålerørs spørgsmål forskellige

Indlæg af Kai »

Hvis det er som på andre Mikuni strålerør, så er "E" et mål for indvendig diameter, jeg kan dog ikke finde det i tabellen.

0-8 er størrelses forskellen i spring på 0.005mm, hvor "0" er det mindste i "serie E" og "8" er det største.

F.eks:

"E" : 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
2.550-2.555-2.560-2.565-2.570-2.575-2.580-2.585-2.590-2.595

Og fortsætter så i næste serie strålerør "F" med indvendig startdiameter på 2.6mm
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: strålerørs spørgsmål forskellige

Indlæg af Kai »

E kan muligvis også være modelbetegnelse for strålerørstype ?
Der findes et hav af forskellige rør, i forskellige udførelser, og i "primary eller bleed type" som jeg ikke helt forstår forskellen på. Måske andre er mere oplyste på det område ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: strålerørs spørgsmål forskellige

Indlæg af Jensmc »

Jeg har siddet med et bor, for at undersøge evt. forskelle i sløret uden resultet. Dog er E0, så vidt jeg husker, anderledes i udmundingen, Nærmest lidt tragtformet.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: strålerørs spørgsmål forskellige

Indlæg af Kai »

Jeg var i rodeskuffen lidt tidligere på aftenen, og fandt et E2 og E4 og E6 og prøvede med en dyserival om der er nogen forskel i diameteren på dem. Ingen af dem er nye og sikkert også slidt af gasnålen gennem tiden, men der er en lillebitte forskel på hvor langt rivalen falder ned i røret.
Ikke noget med at mase den ned, jeg lod den bare frit falde så langt den ville, og satte en tusch streg på den. Men hvis der kun er f.eks 0.005 i spring så er det dælme også svært at se :)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Fakta, Farver og nørdet information om FS1"