Må slettes 3-12

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Må slettes 3-12

Indlæg af Thorsen »

c
Senest rettet af Thorsen tirs 3. dec 2013 18:47, rettet i alt 1 gang.
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: 2RU/Svensker?

Indlæg af Dewil »

Det er et godt spørgsmål du får stillet her. FS1 er jo samme maskine fra 1969 til 1994 og så er den det alligevel ikke. For maskinen har forskelle stort set i alle de lande den har kørt og er også blevet ændret på for hver årgang. Men skal vi holde os til præcis det du efterlyser, så får du her billeder af:

2RU årgang 1986 fra Holland
Den svenske FS1 omkring 1990
Den Engelske FS1 omkring 1990
Den danske FS1 2-gears 1988-94

Slægtsskabet modellerne imellem kan ikke benægtes, men som sagt har hvert land haft sin lovgivning som japanerne måtte tilpasse produktet efter. Topscoreren er dog efter min mening Danmark, hvor man med fuldstændig vanvittige krav fik Yamaha til at lave maskinen om til noget der i mine øjne ligger alt for langt fra udgangspunktet...
De krav Yamaha har måtte skræddersy efter har været: ydelse, passager eller ej, lys og reflekser. Det er det der har resulteret i den mangfoldighed.
Vedhæftede filer
Yamaha 2RU 1986.jpg
Svensk ca 1990.jpg
FS1 Engelsk 1990.jpg
_72460420_07032011142931_3672_3.jpg
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: 2RU/Svensker?

Indlæg af Thorsen »

Dewil skrev:Det er et godt spørgsmål du får stillet her. FS1 er jo samme maskine fra 1969 til 1994 og så er den det alligevel ikke. For maskinen har forskelle stort set i alle de lande den har kørt og er også blevet ændret på for hver årgang. Men skal vi holde os til præcis det du efterlyser, så får du her billeder af:

2RU årgang 1986 fra Holland
Den svenske FS1 omkring 1990
Den Engelske FS1 omkring 1990
Den danske FS1 2-gears 1988-94

Slægtsskabet modellerne imellem kan ikke benægtes, men som sagt har hvert land haft sin lovgivning som japanerne måtte tilpasse produktet efter. Topscoreren er dog efter min mening Danmark, hvor man med fuldstændig vanvittige krav fik Yamaha til at lave maskinen om til noget der i mine øjne ligger alt for langt fra udgangspunktet...
De krav Yamaha har måtte skræddersy efter har været: ydelse, passager eller ej, lys og reflekser. Det er det der har resulteret i den mangfoldighed.
Så forskellen ligger i grove træk i sædet, forgaffelmufferne og luftfilterkassen? Hvor svenskeren minder mere om en dansk 2 gears og 2RU'en er mere for sig selv?
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: 2RU/Svensker?

Indlæg af Dewil »

Fra 88 er bemaling, transfers, farvede muffer og støddæmpere gennemgående på dem alle....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: 2RU/Svensker?

Indlæg af Thorsen »

Okay, var det noget vi skulle have under generel information omkring FS1??
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: 2RU/Svensker?

Indlæg af Jensmc »

Der er efter min mening ikke noget, der hedder Yamaha 2RU.
2RU er typebetegnelsen (udseende, design, ydelse mv. på een model, solgt i NL. Andre modeller i NL kan hedde 1J5. Tyskland 468 (og sikkert andet).
Sverige 381 (som DK) og osse 1X5.
Ja, sådan kan man blive ved.
Det er på samme måde med motorcykler. Yamaha FJ 1100 hedder bl.a. 36Y og 34H. Sidstnævnte er vistnok Schweiz med kun 89hk.
Det er mig for øvrigt stadig en gåde, hvorfor mange ser NL som et knallert-slaraffenland mht. dele, men det er jo mit eget problem.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: 2RU/Svensker?

Indlæg af Thorsen »

Jensmc skrev:Der er efter min mening ikke noget, der hedder Yamaha 2RU.
2RU er typebetegnelsen (udseende, design, ydelse mv. på een model, solgt i NL. Andre modeller i NL kan hedde 1J5. Tyskland 468 (og sikkert andet).
Sverige 381 (som DK) og osse 1X5.
Ja, sådan kan man blive ved.
Det er på samme måde med motorcykler. Yamaha FJ 1100 hedder bl.a. 36Y og 34H. Sidstnævnte er vistnok Schweiz med kun 89hk.
Det er mig for øvrigt stadig en gåde, hvorfor mange ser NL som et knallert-slaraffenland mht. dele, men det er jo mit eget problem.
Jeg kan kun være enig!
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: 2RU/Svensker?

Indlæg af Dewil »

Jeg er helt med på hvad du mener Jens, men det rokker ikke ved at man har en Hollandsk typebetegnelse som hedder 2RU, maskinen fra England er næsten identisk (er ikke klar over hvad typebetegnelsen er på den) og på præcis denne udgave af FS1 anvendte man til vores held et sæde som passer til vores danske 4-gears.
Man skal være opmærksom på at disse modeller er produceret mens Danmark var uden FS1....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"