Må slettes 3-12
Må slettes 3-12
c
Senest rettet af Thorsen tirs 3. dec 2013 18:47, rettet i alt 1 gang.
Mvh Peter.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Re: 2RU/Svensker?
Det er et godt spørgsmål du får stillet her. FS1 er jo samme maskine fra 1969 til 1994 og så er den det alligevel ikke. For maskinen har forskelle stort set i alle de lande den har kørt og er også blevet ændret på for hver årgang. Men skal vi holde os til præcis det du efterlyser, så får du her billeder af:
2RU årgang 1986 fra Holland
Den svenske FS1 omkring 1990
Den Engelske FS1 omkring 1990
Den danske FS1 2-gears 1988-94
Slægtsskabet modellerne imellem kan ikke benægtes, men som sagt har hvert land haft sin lovgivning som japanerne måtte tilpasse produktet efter. Topscoreren er dog efter min mening Danmark, hvor man med fuldstændig vanvittige krav fik Yamaha til at lave maskinen om til noget der i mine øjne ligger alt for langt fra udgangspunktet...
De krav Yamaha har måtte skræddersy efter har været: ydelse, passager eller ej, lys og reflekser. Det er det der har resulteret i den mangfoldighed.
2RU årgang 1986 fra Holland
Den svenske FS1 omkring 1990
Den Engelske FS1 omkring 1990
Den danske FS1 2-gears 1988-94
Slægtsskabet modellerne imellem kan ikke benægtes, men som sagt har hvert land haft sin lovgivning som japanerne måtte tilpasse produktet efter. Topscoreren er dog efter min mening Danmark, hvor man med fuldstændig vanvittige krav fik Yamaha til at lave maskinen om til noget der i mine øjne ligger alt for langt fra udgangspunktet...
De krav Yamaha har måtte skræddersy efter har været: ydelse, passager eller ej, lys og reflekser. Det er det der har resulteret i den mangfoldighed.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: 2RU/Svensker?
Så forskellen ligger i grove træk i sædet, forgaffelmufferne og luftfilterkassen? Hvor svenskeren minder mere om en dansk 2 gears og 2RU'en er mere for sig selv?Dewil skrev:Det er et godt spørgsmål du får stillet her. FS1 er jo samme maskine fra 1969 til 1994 og så er den det alligevel ikke. For maskinen har forskelle stort set i alle de lande den har kørt og er også blevet ændret på for hver årgang. Men skal vi holde os til præcis det du efterlyser, så får du her billeder af:
2RU årgang 1986 fra Holland
Den svenske FS1 omkring 1990
Den Engelske FS1 omkring 1990
Den danske FS1 2-gears 1988-94
Slægtsskabet modellerne imellem kan ikke benægtes, men som sagt har hvert land haft sin lovgivning som japanerne måtte tilpasse produktet efter. Topscoreren er dog efter min mening Danmark, hvor man med fuldstændig vanvittige krav fik Yamaha til at lave maskinen om til noget der i mine øjne ligger alt for langt fra udgangspunktet...
De krav Yamaha har måtte skræddersy efter har været: ydelse, passager eller ej, lys og reflekser. Det er det der har resulteret i den mangfoldighed.
Mvh Peter.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Re: 2RU/Svensker?
Fra 88 er bemaling, transfers, farvede muffer og støddæmpere gennemgående på dem alle....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: 2RU/Svensker?
Okay, var det noget vi skulle have under generel information omkring FS1??
Mvh Peter.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Re: 2RU/Svensker?
Der er efter min mening ikke noget, der hedder Yamaha 2RU.
2RU er typebetegnelsen (udseende, design, ydelse mv. på een model, solgt i NL. Andre modeller i NL kan hedde 1J5. Tyskland 468 (og sikkert andet).
Sverige 381 (som DK) og osse 1X5.
Ja, sådan kan man blive ved.
Det er på samme måde med motorcykler. Yamaha FJ 1100 hedder bl.a. 36Y og 34H. Sidstnævnte er vistnok Schweiz med kun 89hk.
Det er mig for øvrigt stadig en gåde, hvorfor mange ser NL som et knallert-slaraffenland mht. dele, men det er jo mit eget problem.
2RU er typebetegnelsen (udseende, design, ydelse mv. på een model, solgt i NL. Andre modeller i NL kan hedde 1J5. Tyskland 468 (og sikkert andet).
Sverige 381 (som DK) og osse 1X5.
Ja, sådan kan man blive ved.
Det er på samme måde med motorcykler. Yamaha FJ 1100 hedder bl.a. 36Y og 34H. Sidstnævnte er vistnok Schweiz med kun 89hk.
Det er mig for øvrigt stadig en gåde, hvorfor mange ser NL som et knallert-slaraffenland mht. dele, men det er jo mit eget problem.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: 2RU/Svensker?
Jeg kan kun være enig!Jensmc skrev:Der er efter min mening ikke noget, der hedder Yamaha 2RU.
2RU er typebetegnelsen (udseende, design, ydelse mv. på een model, solgt i NL. Andre modeller i NL kan hedde 1J5. Tyskland 468 (og sikkert andet).
Sverige 381 (som DK) og osse 1X5.
Ja, sådan kan man blive ved.
Det er på samme måde med motorcykler. Yamaha FJ 1100 hedder bl.a. 36Y og 34H. Sidstnævnte er vistnok Schweiz med kun 89hk.
Det er mig for øvrigt stadig en gåde, hvorfor mange ser NL som et knallert-slaraffenland mht. dele, men det er jo mit eget problem.
Mvh Peter.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Re: 2RU/Svensker?
Jeg er helt med på hvad du mener Jens, men det rokker ikke ved at man har en Hollandsk typebetegnelse som hedder 2RU, maskinen fra England er næsten identisk (er ikke klar over hvad typebetegnelsen er på den) og på præcis denne udgave af FS1 anvendte man til vores held et sæde som passer til vores danske 4-gears.
Man skal være opmærksom på at disse modeller er produceret mens Danmark var uden FS1....
Man skal være opmærksom på at disse modeller er produceret mens Danmark var uden FS1....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning